Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest,"— Előadás másolata:

1 Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest, március 27.

2 Tények és adatok •Átadás1896. Május 3. •Állomások száma11 állomás •Vonal hossza4,4 km •HajtásSiemens & Halske •KocsiszekrénySchlik M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja

3 Régi M1-es vonal alagút kijárat I. generáció 11. psz. muzeális jármű 1973-as felújítást követően üzembe helyezett GANZ jármű II. Generáció (23 szerelvény) M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja

4 •1949 – tervezés •1950 – az építés megkezdése •1953 – az építés szünetel •1970 – a vonal átadása Az M2 vonal építése

5 Blaha Lujza tér felszíni kapcsolat építés Ev – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Ev3 – típus (Kiváltotta az AM5-M2 típus) Az M2 vonal építése

6 Budapesti metróvonalak – M3 81-es típus (195 db motorkocsi) Ev3 – típus (66 db motorkocsi) M3 Kőbánya-Kispest felszíni végállomás

7 Budapest metróhálózata az M4 holnapi beindulásával

8 AZ M2 VONAL FELÚJÍTÁSA & AZ ALSTOM METROPOLIS JÁRMŰVEK ÜZEMELTETÉSI TAPASZTALATAI

9 •2003Döntés a felújításról •2004 – 2007Vonali állomások és létesítmények felújítása Járműtender kiírása •2006 máj. 30szerződés a BMC-vel 22 db 5 kocsis szerelvényre M2 vonal felújítása

10 T2 prototípus jármű szállítása M2 járműtelepre 2009-ben

11 •Menekítő létra – rámpa kérdése •Fékrendszer biztonsági szintjének igazolása Típusvizsgálati teszt problémák

12 •2010 – NKH elutasító határozata •2011 – Az Alstom teljesítette az előírásokat •2012 – Típusengedély NKH általi kiadása •2012 – Sorozatjárművek szállítása Típusengedély megszerzése

13 Új szerelvények forgalomba állítása az M2 vonalon • Az első szerelvény forgalomba helyezése: szeptember 7. • A régi & új szerelvények együtt teljesítettek szolgálatot • Az orosz szerelvények kivonása a folyamatos járműszállítással és a forgalomba helyezéssel párhuzamosan • június: forgalomba áll a 22. AM5-M2 típusjelű Metropolis metrószerelvény

14 Járműpark folyamatos cseréje

15 •A karbantartást a BMC végzi •A karbantartási szerződés időtartama 3 év járművenként •Opcionálisan kiegészíthető a teljes járműparkra az utolsó jármű szállítási időpontjához igazítva Karbantartási szerződés

16 Futásteljesítmények az elindulástól

17 Karbantartások száma az elindulástól Karb. típus db

18 Garanciális és preventív javítások a szerelvényeken •Preventív javítások a garanciális időszakon belül a megbízhatóság növelése érdekében (1,5 év) •Utasajtó •Utastájékoztató rendszer •Hajtás •Kamera

19 Összegzés •2013. májusától már csak Metropolis-ok üzemelnek a 2-es vonalon •Magas szintű rendelkezésre állás – régi szerelvényt nem kellett forgalom állítani •A BKV járművezetők és alkalmazottak oktatása befejeződött •A technológia transzfer megtörtént • A 2-es metróvonalon befejeződött a korszakváltás

20 Budapest, március 27.


Letölteni ppt "Az ALSTOM Metropolis járművek üzemeltetési tapasztalatai Bolla Tibor vezérigazgató prezentációját előadja Piros Kálmán jármű műszaki osztályvezető Budapest,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések