Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Budapest, 2010. december 6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Budapest, 2010. december 6."— Előadás másolata:

1 Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Budapest, december 6.

2 •Alapterület:525 km 2 •Lakosság:~ fő •Napi helyváltoztatások száma: ~ közforgalmú közlekedéssel •Megállóhelyek: db •Modal split: ~ 55% (közforg. közlekedés aránya) •Teljesítmények: ezer utaskm/év ezer fhkm/év Vonalak összesen:301 autóbusz:245 villamos: 30 trolibusz: 15 HÉV: 4 metró: 3 A BKV Zrt. szerepe Budapest közlekedésében 1

3 –Európában az első belvárosi villamosvasúti hálózat 1896 –a kontinens első földalattija 1870 –a világon másodikként nyílt meg a sikló a budai Várhegyen 1874 –Európában harmadikként nyílt meg a fogaskerekű vasút A Zrt. az elsők között A BKV Zrt. az elsők között 2

4 – Kiváló Magyar Tartalom

5 Autóbusz Trolibusz Villamos HÉV Metró Az ágazatok szerepe a BKV Zrt-n belül (2009-es adatok alapján) UTASKM HÁLÓZATHOSSZ Az adatokból látható, hogy a metróhálózat egységére 12-szer akkora utaskilométer teljesítmény jut, mint a várost átszelő-behálózó autóbusz hálózatra. Más szavakkal: a BKV teljes hálózatának 3%-án realizálódik az utas szállítás 22%-a. 4

6 2010. évi üzemi és mérleg szerinti eredmény várható alakulása (millió Ft) 5 Az üzemi eredmény várhatóan a tervezett szintnél kedvezőtlenebbül teljesül – a menetdíjbevételek elmaradása miatt •A mérleg szerinti veszteség kedvezőbb alakulásának oka a várhatóan alacsonyabb kamatráfordítások és a pénzügyi bevételek között szereplő (nem realizált) árfolyamnyereség. Üzemi eredmény Mérleg szerinti eredmény

7 2010. évi üzemi bevételek várható alakulása (milliárd Ft) 6 Az üzemi bevételek összességében 16,6 %-kal magasabbak a bázisidőszaki értéknél, de a tervezett szinttől elmaradnak. •A menetdíjbevételnél a realizálási % óta folyamatosan csökken. •Az állami támogatás 3. részlete a tervezettől eltérő ütemben érkezik. Bázis időszak (2009. év) év terv év várható adatok Mrd Ft

8 A évi várható üzemi bevételek megoszlása (%) 7 Az üzemi bevételek szerkezeti összetétele jelentősen megváltozott. •A menetdíjbevétel aránya csökkent az előző évekhez képest.

9 2010. évi várható üzemi ráfordítások alakulása (milliárd Ft) 8 Az üzemi ráfordítások összességében megegyeznek a bázis időszaki értékkel, de 1,2 %-kal a tervezett szint alatt maradnak. •Az egyéb üzemi ráfordítások értéke a tervezett metrókocsi értékesítés elmaradása miatt alacsonyabb a tervezettnél. Bázis időszak (2009. év) év terv év várható adatok

10 A évi várható üzemi ráfordítások megoszlása (%) 9 Az üzemi ráfordításoknak mintegy fele a személyi jellegű ráfordítás.

11 A évi várható üzemi és pénzügyi ráfordítások fedezetének megoszlása (%) 10

12 Nemzetközi összehasonlítás I. Utasok által fedezett költséghányad

13 Nemzetközi összehasonlítás II. Szolgáltatás előállításának hatékonysága és támogatása

14 Társasági teljes munkaidős átlagos várható állományi létszám (fő) 13 •A teljes munkaidős átlagos állományi létszám összességében fő, az Üzleti Tervnél 11 fővel alacsonyabb. Bázis időszak (2009. év) év terv év várható adatok

15 2010. évi személyi jellegű ráfordítások várható alakulása (millió Ft) 14 A személyi jellegű ráfordítások összességében a tervezett szinten alakulnak. Bázis időszak (2009. év) év terv év várható adatok

16 A BKV Zrt. hitel- és adósságállományának változása (millió Ft) 15 Hitel- és kölcsönállomány Adósságállomány

17 Műszaki állapotok Tervezett élettartam: •Autóbusz 15 év •Trolibusz 20 év •Villamos 30 év •Metró 30 év •HÉV 30 év

18 Műszaki állapotok Az 50 %-os műszaki állapot az elfogadható alsó határérték.

19 18 Járművek átlagéletkora és kilométer- telítettsége

20 19 Utóbusz állomány korösszetétele

21 20 Infrastruktúra elemek műszaki állapota

22 Állapotok hatása a szolgáltatás színvonalára 21

23 Az energiafelhasználás helyzetéről évi energia terv: 19,6 milliárd Ft (amely várhatóan 75 millió Ft-os megtakarítással tartható), évi tény energiaköltséghez viszonyítva a csökkenés 900 millió Ft. A költség csökkenés okai közül a legfontosabb a közbeszerzési eljárások során elért árcsökkentés. Várható megtakarítás eFt a évi tényhez képest Várható megtakarítás eFt a évi tervhez képest

24 EU-s projektek 23 •1-3-as villamos vonalak felújítása és hosszabbítása •Villamos és trolibusz járműbeszerzés •Rákoskeresztúri buszkorridor kialakítása •Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása •Budai fonódó villamos közlekedés megteremtése •17-es villamos vonal rehabilitációja •Észak-déli regionális gyorsvasút kiépítése •M2 vonal és a gödöllői HÉV összekötése és a HÉV vonal rekonstrukciója •42-es villamos vonal felújítása és hosszabbítása •European Bus System of Future (EBSF – Európai Jövő Busz Projekt) autóbusz projekt •Autóbusz járműbeszerzés •HÉV járműbeszerzés

25 BKV-s (BKK-s) projektek 24 •HÉV vonalak általános állapotjavítási programja (NKH műszaki engedélyekhez kötötten) •Villamos pályák állapotának javítása – korlátozások megszüntetése •M3 vonal rekonstrukciója és meghosszabbítása •M3 járműcsere/felújítás is indokolt

26 A Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer fejlesztése és korszerűsítése Célok •A közösségi közlekedési információk rendszerszemléletű begyűjtésével, feldolgozásával, értékelésével és hasznosításával biztosítja a közösségi közlekedési rendszerek versenyképességének jelentős javulását. •A közlekedési infrastruktúra és a járműpark fejlesztéséhez képest lényegesen kisebb beruházással biztosítja a meglévő járműpark hatékonyabb működtetését, és az utasok színvonalasabb és kiszámíthatóbb kiszolgálását. Eszközök •Műholdas jármű-helyzetmeghatározó rendszer (GPS) •Új forgalomirányító rendszer és diszpécserközpont •Dinamikus utastájékoztató rendszer •Jelzőlámpa-befolyásolás •Adat- és beszédkommunikáció Terjedelem •A BKV Zrt. villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózata A forgalomirányítás megújítása: FUTÁR projekt Célok és eszközök 25

27 Telepítendő eszközök Forgalomirányítás, járműfedélzeti eszközök2295 járművön Közterületi kijelző257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző2024 új kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása32 munkaállomás Adat- és beszédkommunikációs hálózatBudapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció14 telephely Jelzőlámpa befolyásolás30 csomópont A projekt bekerülési költsége: Ft Önrész: Ft Támogatásintenzitás: 60 % A forgalomirányítás megújítása: FUTÁR projekt Adatok 26

28 A forgalomirányítás megújítása: FUTÁR projekt Elemek jármű jelzőlámpa befolyásolás megállóhelyjárművek telephelye mobil eszközök rádiórendszer Diszpécseri munkaállomások szerverközpont 27

29 •Tömegközlekedési járművek előnyben részesítése a jelzőlámpás csomópontokon  Utazási idő csökken  A tömegközlekedés versenyképessége javul  Keringési idő csökken  Járműigény csökken  A szolgáltató költségei csökkennek •Forgalomirányítás  Kedvezőbb forgalomfelügyeleti és -beavatkozási feltételek  Javuló menetrendszerűség •Forgalmi tervezés: több és pontosabb adat a járművek közlekedéséről  Javuló elszámolhatóság  Megtakarítási lehetőségek tárhatók fel •Dinamikus utastájékoztatás  Gyorsabb információtovábbítás (valós idejű információk)  Pontosabb információk  Javuló megbízhatóság  Szélesebb körű tájékoztatás  Mindig tudható, hogy a járművek honnan hová közlekednek  Mindig tudható, mikor érkezik a jármű a megállóba  Ha a jármű nem érkezik meg, mindig tudható, miért. Alternatív utazási javaslat adható. A FUTÁR szolgáltató-független, térben kiterjeszthető, integrált informatikai rendszer. A forgalomirányítás megújítása: FUTÁR projekt Elvárt eredmények 28

30 Dunai vízi közösségi közlekedés fejlesztése Budapesten •Déli és északi irányban a meglévő vonaljárat meghosszabbítása •Megvalósíthatósági Tanulmány készült májusában. •KMOP keretében közel 450 millió Ft-ot nyert a BKV Zrt. kikötők fejlesztésére és létesítésére. •A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges engedélyek, határozatok beszerzését végezzük jelenleg. •A támogatási szerződés megkötésének várható időpontja december második fele. •A BKV Zrt. kezdeményezte az újonnan létesítendő kikötőkhöz a parthasználati szerződések megkötését az érintett önkormányzatoknál a Millennium Városközpont, Ferencváros, Újpest, Angyalföld igényeit alapul véve. Dunai hajózás fejlesztésére irányuló projekt 29

31 A teljes beruházás műszaki készültsége több, mint 65%-os. Befejeződött a pajzsos alagútépítés, az alagutak minősége jó. A budai oldali állomások szerkezetkészek, megkezdődött a belső beépítés és a vágányépítés. A pesti oldali állomások szerkezetileg átlagosan 90%-os készültségűek. A járműtelep készültsége megközelíti a 40%-ot. A felszíni beruházások jelentős része befejeződött, végleges felszínrendezés ~ A szerelvények sorsa bizonytalan. Az utasforgalmi próbaüzem tervezett ideje 2013 közepe. A 4-ES METRÓ PROJEKT MŰSZAKI KÉSZÜLTSÉGE 30

32 Jelenleg a 4-es metró I. szakasza épül 7,4 kilométer hosszban, 10 állomással. Az I. szakasz projektköltsége: ~ 373,3 Mrd Ft. Alapprojekt: ~ 329,2 Mrd Ft. Kapcsolódó beruházások összesen: ~ 44,1 Mrd Ft. KÖZOP támogatás: ~ 210,7 Mrd Ft. Ebből a megítélt Kohéziós Alap: ~ 185 Mrd Ft *. Állami támogatás: ~ 25,7 Mrd Ft. A fennmaradó rész finanszírozása: Magyar Állam 79%, Főváros 21%. Eddig összesen ~ 204,3 Mrd Ft kifizetése történt meg. (A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség november végi tájékoztatása alapján a legutóbbi, 38 szerződésre kiterjedő szabálytalansági vizsgálat 19 szerződés esetében állapította meg, hogy az uniós Kohéziós Alapból az adott tevékenység nem támogatható. Emiatt 65 millió forintos és 277 ezer eurós pénzügyi korrekciót kell végrehajtani. A 4-ES METRÓ PROJEKT FINANSZÍROZÁSA * 280 HUF/EUR tervezési árfolyamon számolva 31

33 A Nemzeti Közlekedési Hatóság október közepén másodfokon is elutasította az ALSTOM Transport végleges típusengedély iránti kérelmét. A BKV a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntésének megfelelően a szerződéseket azonnali hatállyal felmondta, és haladéktalanul kezdeményezte a korábban átutalt előlegek visszafizetésére, valamint a jóteljesítésre vonatkozó bankgaranciák lehívását, továbbá bejelentette kötbér- és kárigényét a szállító felé. Az Alstom interveniált a nevében eljáró bankoknál, vagyis bírósági végzéssel akadályozta meg a garanciák kifizetését. A területileg illetékes nanterrei bíróság december 9-ére hirdetett tárgyalást az ügyben. A bankgaranciák teljes összege: € (M2 és M4 együtt). AZ ALSTOM METRÓKOCSIK HELYEZETE 32

34 A 4-ES METRÓ KÉSZÜLTSÉGE KÉPEKBEN 33

35 34 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Budapest, 2010. december 6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések