Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Várpalota elkerülő építése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Várpalota elkerülő építése"— Előadás másolata:

1 Várpalota elkerülő építése
( km. sz.) Várpalota Lakossági fórum

2 8. sz. főút jelenlegi nyomvonal – inotai szakasz
8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés 8. sz. főút jelenlegi nyomvonal – inotai szakasz

3 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülő építése
Adatok: szakasz hossza: 8,2 km tervezés: MK. Kht által átadott eng. terv tanulmánytervi felülvizsgálata megtörtént nyomvonal kiválasztással az engedélyezési terv készítése folyamatban van építési engedély: nincs az elkerülő keresztmetszeti kialakítása 2x2 sáv fizikai elválasztással, 90 km/h sebességre tervezve Kockázatok: engedélyeztetés elhúzódása területszerzés elhúzódása EU finanszírozás (támogatási szerződés) elhúzódása vasútfejlesztés

4 Előzmények a tárgyi projektben az engedélyezési terv készítése megkezdődött, de különböző okok miatt félbeszakadt. Az elkészült tervek csak részlegesen voltak használhatóak, így új engedélyezési tervek készítésére volt szükség 2007. márciusában a 1004/2007. (I. 30.) Korm. Határozat szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól (KKK) a beruházói feladatok átkerültek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (NIF Zrt.), és a tárgyi munka része a as KözOP akcióprogramnak is A NIF Zrt. az átvétel után 2007 májusában egyeztető tárgyalást tartott az akkor Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), ma KHEM, és a KKK képviselőivel, amely alapján tanulmánytervet kellett készíttetni új nyomvonalváltozatokkal

5 A tanulmányterv főbb kérdései
alternatív változatok kidolgozása a jelenleg elfogadott nyomvonalhoz képest (kezdő és végcsomópont, vasúti keresztezések, egyéb keresztezések)‏ közutak esetében szintbeli és különszintű keresztezések kidolgozása vasút esetén a meglévő és a tervezett vasútvonalra a keresztezések kidolgozása párhuzamosságok kiiktatása (Inotai utáni szakaszon)‏ tanulmányterv elkészült a fentiek szerint és leszállításra került én

6 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés tanulmánytervi változatok a szükséges változtatásokkal
A két változat közötti nyomvonal a km sz. között „Régi” nyomvonal (piros)‏ A km sz-ben csomópont helyett különszintű átvezetés kialakítása Új nyomvonal (kék)‏ A km sz-ben végcsomópont kialakítás és 11,5 t megerősítés a pétfürdői csomópontig

7 A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv
a tanulmányterv felülvizsgálatra és az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére közbeszerzési eljárás került kiírásra januárjában az eljárás nyertese a NEFIT Kft. és PERIDON Kft. közös ajánlata lett A szerződés a következő határidőket tartalmazza: tanulmányterv kiegészítés, környezetvédelmi engedély megszerzése, költséghaszonelemzés: út, híd zsűrizett engedélyezési tervek alapján az engedélyeztetési eljárás megindítása, záradékolt kisajátítási tervek leszállítása: jogerős építési engedély megszerzése: kiviteli tervek elkészítése és leszállítása:

8 A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv
a tanulmányterv felülvizsgálata határidőre elkészült és leszállításra került a NIF Zrt. által augusztusában összehívott egyeztetésen végleges döntés született a nyomvonalról és műszaki tartalomról (KKK és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM)) a vasúti keresztezésekkel kapcsolatosan további KHEM döntés alapján a jelenlegi nyomvonalra készülnek a vasúti-közúti műtárgyak

9 A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv
Elfogadott nyomvonal Egyszerűsített kezdőcsomópont Ősi átvezetés módosított helyen Egyszerűsített végcsomópont

10 További előkészítési feladatok és azok átfutási ideje
A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv További előkészítési feladatok és azok átfutási ideje építési engedélyezés: 2-6 hónap területszerzés: hónap régészet: hónap közbeszerzés lefolytatása 3-4 hónap nagyprojekt esetén készítendő dokumentáció EU felé 4-6 hónap finanszírozáshoz szükséges támogatási kérelem aláírása(EU) 4-6 hónap terv- és közbeszerzési dokumentumok minőségbiztosítása 1-3 hónap ideális esetben az építés kezdete legkorábban: 2010 III. negyedév kivitelezési idő: 2-2,5 év

11 Várpalota elkerülő - Kockázatok, kérdések
vasúti és közúti fejlesztések összehangolása építési engedély elhúzódása az új nyomvonalra esetleges rendezési terv módosítás várpalotai szeméttelep érintettsége régészeti lelőhely műszaki tartalom és költségek

12

13 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Várpalota elkerülő építése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések