Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Várpalota elkerülő építése (24+000-32+000 km. sz.) Várpalota Lakossági fórum 2009.02.19 ‏

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Várpalota elkerülő építése (24+000-32+000 km. sz.) Várpalota Lakossági fórum 2009.02.19 ‏"— Előadás másolata:

1 Várpalota elkerülő építése ( km. sz.) Várpalota Lakossági fórum ‏

2 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés 8. sz. főút jelenlegi nyomvonal – inotai szakasz

3 Adatok: • szakasz hossza: 8,2 km • tervezés: MK. Kht által átadott eng. terv tanulmánytervi felülvizsgálata megtörtént nyomvonal kiválasztással • az engedélyezési terv készítése folyamatban van • építési engedély: nincs • az elkerülő keresztmetszeti kialakítása 2x2 sáv fizikai elválasztással, 90 km/h sebességre tervezve Kockázatok: • engedélyeztetés elhúzódása • területszerzés elhúzódása • EU finanszírozás (támogatási szerződés) elhúzódása • vasútfejlesztés 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülő építése

4 •a tárgyi projektben az engedélyezési terv készítése megkezdődött, de különböző okok miatt félbeszakadt. Az elkészült tervek csak részlegesen voltak használhatóak, így új engedélyezési tervek készítésére volt szükség •2007. márciusában a 1004/2007. (I. 30.) Korm. Határozat szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól (KKK) a beruházói feladatok átkerültek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (NIF Zrt.), és a tárgyi munka része a as KözOP akcióprogramnak is •A NIF Zrt. az átvétel után 2007 májusában egyeztető tárgyalást tartott az akkor Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), ma KHEM, és a KKK képviselőivel, amely alapján tanulmánytervet kellett készíttetni új nyomvonalváltozatokkal Előzmények

5 1.alternatív változatok kidolgozása a jelenleg elfogadott nyomvonalhoz képest (kezdő és végcsomópont, vasúti keresztezések, egyéb keresztezések) ‏ 2.közutak esetében szintbeli és különszintű keresztezések kidolgozása 3.vasút esetén a meglévő és a tervezett vasútvonalra a keresztezések kidolgozása 4.párhuzamosságok kiiktatása (Inotai utáni szakaszon) ‏ •tanulmányterv elkészült a fentiek szerint és leszállításra került én A tanulmányterv főbb kérdései

6 8. sz. főút Várpalota D-i elkerülés tanulmánytervi változatok a szükséges változtatásokkal „Régi” nyomvonal (piros) ‏ Új nyomvonal (kék) ‏ A két változat közötti nyomvonal a km sz. között A km sz-ben csomópont helyett különszintű átvezetés kialakítása A km sz-ben végcsomópont kialakítás és 11,5 t megerősítés a pétfürdői csomópontig

7 •a tanulmányterv felülvizsgálatra és az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére közbeszerzési eljárás került kiírásra 2008 januárjában •az eljárás nyertese a NEFIT Kft. és PERIDON Kft. közös ajánlata lett A szerződés a következő határidőket tartalmazza:  tanulmányterv kiegészítés, környezetvédelmi engedély megszerzése, költséghaszonelemzés:   út, híd zsűrizett engedélyezési tervek alapján az engedélyeztetési eljárás megindítása, záradékolt kisajátítási tervek leszállítása:   jogerős építési engedély megszerzése:   kiviteli tervek elkészítése és leszállítása:  A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv

8 •a tanulmányterv felülvizsgálata határidőre elkészült és leszállításra került • a NIF Zrt. által augusztusában összehívott egyeztetésen végleges döntés született a nyomvonalról és műszaki tartalomról (KKK és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM)) • a vasúti keresztezésekkel kapcsolatosan további KHEM döntés alapján a jelenlegi nyomvonalra készülnek a vasúti-közúti műtárgyak A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv

9 Elfogadott nyomvonal A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv Egyszerűsített kezdőcsomópont Egyszerűsített végcsomópont Ősi átvezetés módosított helyen

10 További előkészítési feladatok és azok átfutási ideje •építési engedélyezés: 2-6 hónap •területszerzés:8-12 hónap •régészet:2-4 hónap •közbeszerzés lefolytatása3-4 hónap •nagyprojekt esetén készítendő dokumentáció EU felé 4-6 hónap •finanszírozáshoz szükséges támogatási kérelem aláírása(EU) 4-6 hónap •terv- és közbeszerzési dokumentumok minőségbiztosítása 1-3 hónap •közbeszerzés lefolytatása3-4 hónap •ideális esetben az építés kezdete legkorábban: 2010 III. negyedév •kivitelezési idő: 2-2,5 év A tanulmányterv egyes részeinek átdolgozása, engedélyezési és kiviteli terv

11 • vasúti és közúti fejlesztések összehangolása • építési engedély elhúzódása az új nyomvonalra • esetleges rendezési terv módosítás • várpalotai szeméttelep érintettsége • régészeti lelőhely • műszaki tartalom és költségek Várpalota elkerülő - Kockázatok, kérdések

12

13 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Várpalota elkerülő építése (24+000-32+000 km. sz.) Várpalota Lakossági fórum 2009.02.19 ‏"

Hasonló előadás


Google Hirdetések