Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged 2010. augusztus 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged 2010. augusztus 5."— Előadás másolata:

1 5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged 2010. augusztus 5.

2 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok - közúti és vasúti beruházások - miatt 2007. február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságnál. Társadalmi igényeket kiszolgálva - gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói - gyorsforgalmi utak, közutak, vasútfejlesztés - feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.

3 Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Meggyőződésünk, hogy a lakosság alapos tájékoztatása elsődleges feladatunk, hogy beruházásaink támogatásukkal, életkörülményeik minimális zavarása mellett, akadálytalanul megvalósulhassanak. Célunk, hogy az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályi követelményeknek, valamint a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket, kivívva ezzel partnereink elismerését és elégedettségét. Arra törekszünk, hogy munkatársaink szakmai felkészültségére és tapasztalatára - magas színvonalú projekt menedzsment kompetenciák - támaszkodva, valamint modern szervezet kialakításával és folyamatos fejlesztésével feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük.

4 •az 5 sz. főút „V” alakban szeli át Szegedet •az elkerülő út gondolata már a 1940-es években felvetődött •az I. ütem 2004-ben, a II. ütem 2006-ban került átadásra •A nyugati elkerülő út teljes megépülte után összeköt(het)i a logisztikai központot, a kiskundorozsmai RO-LA terminált, a regionális repülőteret, az olimpia evezőspályát, nagybani virágpiacot és déli meghosszabbításával a tiszai medencés kikötőt. •Tehát a közúti, a vasúti, a vízi és a légi közlekedési objektumai az út mellé esnek, ami ritka adottság. A beruházás bemutatása (1)

5 •A beruházás során 1,3 km hosszú, 2x1 sávos elkerülő út épül egy körforgalmi csomóponttal és vasúti felüljáróval (a Cegléd - Szeged vasútvonal felett), illetve szerviz és kerékpárúttal. •A Nyugati elkerülő út az 5 sz. főút 164+058 km szelvényéből spirális két sávos körforgalmú csomóponttal indul. (lásd átnézeti helyszínrajzot). •2009-ben a közműkiváltások megtörténtek ( gáz, víz, távközlési vezetékeké). •Az elkerülő / feltáró két sávos út a körforgalomból ágazik le és a keresztező Logisztikai Központ bekötő útja felé jobbra egy 100 m-es balra egy 50 m- esszilárd burkolatú sárrázó épül a tervek szerint. Az LK úttal párhuzamosan kerül kiváltásra egy 22 kV-os földkábel. •Tovább a magas töltésen haladva az út keresztezi a 0+613 km sz-ben Cegléd- Szeged vasútvonalat egy három nyílású előfeszített gerendás felüljáróval.

6 •A hídon áthaladva bal oldalon fog a feltáró útba becsatlakozni a RO-LA út. •Az elkészült II.B ütembe a magas töltés korrekciójával csatlakozik az elkerülő út. Itt már elkészült a 22 kV-os légvezeték kiváltás •Az út jobb oldalán kerékpárút lesz. Az érintett földterületeket pedig a tulajdonosok stabilizált földutakon keresztül közelíthetik meg. •A beruházás összköltsége (támogatás): bruttó 2 milliárd 276 millió Ft. •Az építési költség: nettó 1 milliárd 358 millió Ft. •A csapadékos időjárás, belvíz, a vezetékjogi engedélyezési eljárás elhúzódása valamint a magas töltés konszolidációja / után tömörödése miatt a befejezési határidőt módosítani kellett 2010. november 10-ére. A beruházás bemutatása (2)

7 • Az építés kezdete: 2009. június 5. • Az építés tervezett befejezése: 2010. november 10. • Beruházás időtartama: 2007 tervezés, 2008 területszerzés, EU pályázat, 2009-10 kivitelezés 2011 végleges forgalomba helyezés Időtartam

8 A Projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. •kivitelező: HSZ Konzorcium (konzorcium vezetője: Hídépítő Zrt., konzorcium tagja: SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.) •a kivitelezésre vonatkozó szerződéses megállapodások 2009. március 24- én kerültek aláírásra •kiviteli alapszerződéses összege: 1.318.338.199.- Ft + Áfa EU támogatás: 85% Hazai támogatás: 15% Kivitelezés és finanszírozás

9 Töltésanyag tárcsázása szárításhoz

10 Töltésépítés két sávban

11 Földmunka géplánc

12 Cölöpösszefogó gerenda

13 Pillérek

14 Gerendák beemelés után

15 Pályalemez zsaluzása

16 A készülő vasúti felüljáró

17 Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Kapcsolattartás: •www.nif.huwww.nif.hu •info@nif.huinfo@nif.hu •+36 1 436 8100


Letölteni ppt "5. számú főút Szeged, Nyugati elkerülő III. ütem Lakossági fórum, Szeged 2010. augusztus 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések