Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

5. számú főút és a 4415. jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43. számú főútra Makó térségében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "5. számú főút és a 4415. jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43. számú főútra Makó térségében."— Előadás másolata:

1 5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43. számú főútra Makó térségében

2 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok - közúti és vasúti beruházások - miatt február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságnál. A NIF Zrt. 100%-ban a Magyar Állam tulajdona, a tulajdonosi jogok gyakorlója a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Állami tulajdonú fejlesztő társaságként - elsősorban társadalmi igényeket kiszolgálva - gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói - gyorsforgalmi utak, közutak, vasútfejlesztés - feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.

3 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Meggyőződésünk, hogy a lakosság alapos tájékoztatása elsődleges feladatunk, hogy beruházásaink támogatásukkal, életkörülményeik minimális zavarása mellett, akadálytalanul megvalósulhassanak. Célunk, hogy az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályi követelményeknek, valamint a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket, kivívva ezzel partnereink elismerését és elégedettségét. Arra törekszünk, hogy munkatársaink szakmai felkészültségére és tapasztalatára - magas színvonalú projekt menedzsment kompetenciák - támaszkodva, valamint modern szervezet kialakításával és folyamatos fejlesztésével feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük.

4 Szeged - Makó közötti szakasz Az M43 autópálya

5 Az M43 autópályaként épül, 2x2 forgalmi sáv + leállósáv keresztmetszeti kialakítással. Szakasz hossza: 31,6 km autópálya, 7,0 km főút Mi lesz az M43? Főbb mennyiségek az autópályán: Töltésépítés:~ m3 (~ forduló teherautóval) Bevágás készítés:~ m3 Burkolatépítés:~ m2 Hidak, műtárgyak száma: 25 db aluljáró és felüljáró Nagyobb műtárgyak: Tisza-híd felüljáró a Szeged-Hódmezővásárhely vv. felett, felüljáró az 5. sz. és a 47. sz. főút felett Zajvédelmi létesítmények:~ 1,0 km hosszan Főbb mennyiségek az M sz. főút összekötésén: Töltésépítés: m3 Bevágás készítés: m3 Burkolatépítés: m2 Hidak, műtárgyak száma: 1 db felüljáró

6 Mikor lesz használható az M43? Szakaszolás, tervezési és kivitelezési szakaszok: 1. szakasz, 5. sz. főút – 47. sz. főút között ( km sz.), 2. szakasz, 47. sz. főút – j. ök. út ( km sz.) között benne a Tisza-híddal, 3. szakasz, j. ök. út – j. ök. út között ( km sz.), 4. szakasz, főúti visszakötés a 43. sz. főútra. Ütemezés: 1.szakasz: építés kezdés: , tervezett forgalomba helyezés november szakasz: építés kezdés: , tervezett forgalomba helyezés augusztus szakasz: építés kezdés: , tervezett forgalomba helyezés augusztus szakasz: építés kezdés: , tervezett forgalomba helyezés augusztus 31.

7 Az M43 autópálya finanszírozása Az M43 autópálya Szeged – Makó közötti szakasza az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg. Várható megoszlás: •EU forrás: 67% •Hazai forrás: 33% A beruházás az Új Magyarország Fejlesztési Terv részét képezi. A makói visszakötés a 43. sz. főútra 100 % hazai forrás felhasználásával épül.

8 M43 keresztben és hosszában

9  korszerű, magas színvonalú,  gyorsabb, biztonságosabb, könnyebb közlekedést teremt,  biztosítja a tranzitforgalom levezetését,  csökkenti a Szegeden áthaladó forgalmat,  ezáltal csökkenti a város környezetszennyezését is,  lakhatóbbá, élhetőbbé teszi a 43. sz. főúttal érintett településeket és a régiót,  vonzóbb befektetési területté válhat Szeged és környezete,  a kapcsolódó beruházások várhatóan új munkahelyeket teremtenek,  a régióban megtermelt javak piacra juttatásának feltételei javulni fognak,  országhatár könnyebb, gyorsabb megközelíthetősége. Az M43 autópálya:

10  A NIF Zrt. kiemelten fontosnak tartja a lakosság tájékoztatását annak érdekében, hogy a beruházás támogatásukkal valósulhasson meg.  Országos, regionális és a helyi sajtón keresztül rendszeresen tájékoztatjuk a lakosságot. Elérhetőségek:  weblapon  közvetlen telefonszám területszerzési ügyekben: 06/  közvetlen telefonszám NIF Zrt.: 06/  Az M43 kommunikáció

11 Megoldandó műszaki feladatok •belvizes területek, magas talajvíz szint, •autópálya építésre kevésbé megfelelő talajviszonyok, •fajlagosan nagy mennyiségű közmű (3,0 km hosszon több, mint 180 db közműkeresztezés), •organizációs feladatok párhuzamos fejlesztések miatt, •Tisza partvédelem építése (~2,0 km hosszon), •Tisza-híd (~610 méter hosszú, 180 méter szabadnyílás, nincsen megtámasztás a Tiszában). Semmi sem egyszerű…

12 M43 1. szakasz (5. számú főút és 47. számú főút között) Tervező: UVATERV Zrt. Mérnök: UTIBER Kft. Kivitelező: „43 Szeged – Makó Konzorcium” konzorciumvezető: SWIETELSKY Baugesellschaft mbH, konzorciumi tag: Ke-Víz Kft.

13 M43 1. szakasz (5. számú főút és a 47. számú főút között)

14 M43 1. szakasz (5. számú főút és a 47. számú főút között)

15 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) Tervező: autópálya: UTIBER Kft. Tisza-híd: UVATERV – Pont-Terv Konzorcium Mérnök: Metróber-Főber Konzorcium Kivitelező: „Tisza M43 Konzorcium” konzorciumvezető: SEDESA SA., konzorciumi tagok: HÍDÉPÍTŐ Zrt., SZEVIÉP Zrt.

16 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) július

17 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) augusztus

18 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) szeptember

19 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) október

20 M43 2. szakasz (47. számú főút és j. ök. út között) november

21 Tisza-híd

22 Köszönjük megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "5. számú főút és a 4415. jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43. számú főútra Makó térségében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések