Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata 20082011. 2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata 20082011. 2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság."— Előadás másolata:

1 1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata

2 2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság Fenntartható működési modell és finanszírozási igény Regionális közösségi közlekedési céloknak megfelelő működés 2007 az átalakulás éve: A BKV működési hatékonyságának javítása Az operatív működés racionalizálása (például az eszköz- és vagyongaz- dálkodás optimalizálásával, a szervezet átalakításával, a létszám racionalizálásával, a folyamatok áttervezésével) a stabilizáció évei: Hosszú távú működési peremfeltételek optimalizálása A tulajdonos és a felhasználók által elvárt szolgáltatási színvonal és az ebből következő működési modell finanszírozási igényének hosszú távon is elfogadható és fenntartható módon történő kialakítása az új fejlődési pálya: Regionális közösségi közlekedési céloknak megfelelő működés kialakítása A BKV betöltendő szerepének meghatározása és működési modelljének finomhangolása a regionális közösségi közlekedési célok, lehetőségek és az egyéb működési peremfeltételek figyelembe vételével Vállalati stratégia céljai

3 3 A BKV különböző időtávú tarifa és termékfejlesztési céljainak áttekintése 2007: A tarifareform előkészítése Bemeneti ellenőrzés bevezetése a metróban és a HÉV legforgalmasabb megállóin Szigorított jegyellenőrzések a fontosabb busz és villamos járatokon Pótdíjak megemelése : Optimalizálás a jelenleg rendelketésre álló eszközrendszer mellett Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek bevezetése A közösségi közlekedés költségének társadalmilag igazságosabb teherviselése (a felhasználó fizet elv érvényesülése) Családbarát intézkedések, a mozgáskorlátozottak támogatása Az e-ticketing rendszer előkészítése és bevezetésének első fázisa : Teljesítmény- arányos díjfizetés általánossá tétele Idő és/vagy utazási távolság arányos díjfizetés lehetővé tétele e-ticketing és egyéb modern technológiák alkalmazásával Termékek integrálása és kiterjesztése az összes járatra a teljes agglomerációban Tarifa és termék- fejlesztési stratégia

4 4 A rövid távú tarifakoncepció alapelvei Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Hasonló bérlettípusok összevonása, kis forgalmú helyettesíthető bérlettípusok megszüntetése HÉV jegytípusok számának csökkentése Nehezen átlátható jegyszerkezet Sok hasonló, egymással helyettesíthető bérlettípus, köztük kis forgalmúak is HÉV jegytípusok nagy száma Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek Időalapú SMS jegy bevezetése Pénztári fizetési lehetőségek szélesítése Jegyvásárlási lehetőségek bővítése Jegyvásárlás fizikai és időbeli korlátai Teljesítményarányos tarifa hiánya Bankkártyás fizetés hiánya Jegyárusítás időbeni korlátai Igazságosabb teherviselés A közösségi közlekedés költségének társadalmilag igazságosabb teherviselése: „a felhasználó fizet” elv érvényesítése Egyenlőtlen teherviselés Egységes tarifa a más utazási és jegyvásár- lási szokásokkal rendelkező, így a szolgál- tatásokat eltérően igénybe vevő utasoknak Családbarát intézkedések, mozgáskorlátozottak támogatása Mozgáskorlátozottaknak, családoknak nyújtott kedvezmények kiszélesítése Korlátozott kevezményes lehetőségek családok, mozgáskorlátozottak számára Létező, de korlátozott kedvezmények családoknak, mozgáskorlátozottaknak A jelenlegi tarifa rendszer problémáiA javasolt koncepció alapelvei

5 5 A tarifakoncepció elveinek megfelelő javasolt 2008-as intézkedések Átláthatóbb, ésszerűbb jegyszerkezet Könnyen megvásárolható, utasbarát termékek bevezetése Igazságosabb teherviselés Családbarát intézkedések, a mozgáskorlátozottak támogatása A tarifakoncepció elveinek megfelelő javasolt 2008-as intézkedések A havi és harmincnapos bérletek összevonása Kisforgalmú jegytípusok megszüntetése (pl. 3x30 napos bérlet) HÉV jegytípusok átstrukturálása Időalapú SMS jegy bevezetése Bankkártyás fizetés lehetőségének biztosítása Mozgó jegyvásárlási pontok számának bővítése, 24:00-ig nyitva tartó pénztár kialakítása, call center kialakítása A járművön történő jegyvásárlási lehetőség kibővítése Éjszakai vonaljegy bevezetése 65 éven felüli külföldiek ingyenességének korlátozása Egységesített Budapesti Bérletek bevezetése Az ellenőrzés napján vásárolt bérlet utólagos bemutatásának eltörlése Mozgáskorlátozottak utazási kedvezményének kiterjesztése Családi napijegy olcsóbbá tétele és kiterjesztése

6 6 Az SMS jegy az első lépés az időarányos tarifarendszer kialakítása felé Nemzetközi példák SMS jegyek használatára Bécs SMS vonaljegy és SMS napijegy Kiváltásához 2 SMS küldése szükséges Helsinki Egyfajta jegy vásárlása lehetséges Kiváltásához 1 SMS küldése szükséges A jegyforgalom 30% - át az SMS jegy adja Göteborg Felnőtt, gyermek és éjszakai SMS jegy A jegyforgalom 40% - át az SMS jegy adja Antwerpen Időalapú (60 percig érvényes) SMS jegy Bevezetés 2007 szeptember Zágráb Időalapú (90 percig érvényes) SMS jegy A rendszer átalakítását és bővítését tervezik Tallin Széles skálájú SMS jegy választék egészen 90 napos hatállyal A rendszer elektronikus személyigazolvány alapján működik Budapest - az SMS jegy koncepció alapelvei Időalapú SMS jegy, mely munkanapon 60, hétvégén 90 percig érvényes, melyek ebben az idő intervallumban teljes körűen biztosítják a közösségi közlekedés használatát Járművekre felszállni csak érvényes visszaigazolás esetében szabad A jegynek az ellenőrzés pillanatában még érvényesnek kell lennie Szükséges a visszaélések kizárását biztosító technikai háttér megteremtése Az utas által küldött megrendelő SMS díja az utast terheli (a viteldíjon felül)

7 7 Az e-ticketing előnyei a BKV számára Az e-ticketing előnyei az utasok számára A tarifakoncepció megvalósításának második szakaszában, az e-ticketing bevezetésével lehetőség nyílik a teljesítményarányos díjszabás kiterjesztésére 2009 végére megkezdődik az e- ticketing rendszer bevezetése Lehetővé válik a tarifareform második szakaszának megvalósítása, melynek fő célja a teljesítmény- arányos díjszabás kiterjesztése a BKV rendszerében Az e-ticketing bevezetése bevételbiztonság javítása: –bliccelés csökkentése, visszaszorítása –a kedvezmények után járó árkiegészítések elszámolási alapjának megteremtése forgalmi és gazdasági működési hatékonyság növelése, javítása utasszámlálási költségek csökkentése forgalmi igények pontosabb felmérése, optimálisabb hálózatfejlesztés a chipkártyához kapcsolódó többletbevételek realizálása az igénybe vett teljesítménnyel arányos díjfizetés az utazóközönség magasabb színvonalú kiszolgálása az utasok számára vonzó díjcsomagok kialakítása kényelmi szolgáltatások: –könnyebb jegy ill. bérlethez jutás, a sorban állás megszüntetése –automatikus feltöltés lehetősége –otthonról történő ügyintézés, WEB böngésző segítségével, –egy kártyával akár valamennyi közlekedési szolgáltató viteldíjai kifizethetők


Letölteni ppt "1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata 20082011. 2 A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság."

Hasonló előadás


Google Hirdetések