Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."— Előadás másolata:

1 Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

2 Reklám II. 119. lecke

3 POS (Point of Sale) I. Kommunikációs folyamat utolsó közvetlen eladásösztönző eleme Kommunikációs folyamat során fellépő zavarok hatásának kompenzációja vagy csökkentése Többi reklámeszköz hatékonyságának növelése

4 POS (Point of Sale) II. Eladáshelyi reklám feladatai a promócióban: A vásárlók tájékoztatása (információs táblák, akciókról szóló tájékoztatások, árukhoz kapcsolódó címkék, táblák) Új termék bevezetésekor az eladáshelyi reklám szükségletteremtő funkciója (bolti megjelenítés és árubemutatás)

5 Az eladáshelyi reklám eszközei Nyomtatott anyagokElektronikus eszközökEgyéb eszközök, technikák SzórólapokVilágítási rendszerMintatermékek Öntapadós matricákVideófalakHáromdimenziós képek, hologramok PoszterekMegvilágított displayrendszerek Displayek, attrapok BrossurákVarázstükrökPolcokon a termékek elhelyezése TáblákHangos padlómatricákInteraktív POS rendszerek WobblerekPadlófestések

6 Public Relations Közönség (public): bármely csoport, amely valóságosan vagy potenciálisan érdekelt, vagy szerepet játszik abban, hogy a cég képes legyen céljait elérni. Public relations (PR): azon programok választékát jelenti, amelyeket azért alakítottak ki, hogy támogassák vagy védelmezzék a cég imázsát vagy egy-egy terméket.

7 Direktmarketing általános jellemzői Címzett jelleg, névre küldött üzenet Szegmens-specifikus tartalom Regisztrálható visszajelzés, közvetlen mérés Számítógépes adatbázis létrehozása

8 Leggyakoribb DM eszközök Levélreklám, DM (Direct Mail) Postai megrendelés (katalógus) Telemarketing Személyes eladás

9 A direktmarketingben leginkább értékesítésre kerülő cikkek jellemzői A disztribúciós résekben fordulhatnak elő A lehetséges vevők földrajzilag szórtan találhatók Átlagos kockázatú, megfelelően ismert termékek, szolgáltatások

10 Személyes eladás fogalma Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük.

11 Prezentáció és szemléltetés I. AIDA formula Attentionfigyelem felkeltése Interestérdeklődés kialakítása Desirevágy felébresztése Actionüzlet megkötése

12 Prezentáció és szemléltetés II. Demonstráció során a kereskedő öt befolyásoló stratégiát alkalmazhat: Legitimitás Szakértelem Referencia Megkedveltetés Hatáskeltés

13 Ellenérvek legyőzése Lélektani ellenállás Logikai ellenállás

14 A reklámkészítés folyamata

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc."

Hasonló előadás


Google Hirdetések