Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az értékesítési módok Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az értékesítési módok Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016."— Előadás másolata:

1 Az értékesítési módok Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú projekt keretében Kereskedelem Szakmacsoport

2 Bevezetés  Különböző áruk  vevők eltérő elvárásai  Gyakran keresett cikkek: jól ismerik  eladó segítsége ritkán kell  Tartós cikkek: előtte tájékozódnak, több időt fordítanak  megismertetés, felkészült eladók  Nagy értékű áruk, luxuscikkek: igényes környezetet igényel, magas színvonalú szakértelmet várnak el  Különböző értékesítési módok Kereskedelem Szakmacsoport

3 A bolti kiskereskedelemben alkalmazott értékesítési módok  Hagyományos  Önkiválasztó  Minta utáni  Önkiszolgáló Kereskedelem Szakmacsoport

4 Klasszikus forma. Közvetlen vevő-eladó kapcsolat. Berendezései: -pultok (árubemutatás, mérés) -faliállványok (árutárolás) Ütemek: -együtemű (személyes árubemutatás, ellenérték elszámolás – 1 eladó) -kétütemű (2 eladó) -háromütemű (árubemutatás, ellenérték elszámolás, árukiadás – 3 eladó) Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés

5 Jellegzetes esetei: -eladó szakértelmére szükség van (húsáru, méteráru, híradástechnikai cikkek, luxuscikkek) -különlegesen nagy értékű áruk -kis üzlethelyiség Kereskedelem Szakmacsoport Hagyományos értékesítés

6 Jellemzői: -legmunkaigényesebb értékesítési mód -eladótér – vevőtér elválik  kisebb lopási veszteség -személyes meggyőzés  forgalomnövekedés Kereskedelem Szakmacsoport

7 Önkiválasztó értékesítés A vevők az eladó segítsége nélkül, közvetlenül ismerkedhetnek az árukkal, kipróbálhatják. Esetei: tartós használatra szánt termékek  nehezebben döntenek  több boltot felkeresnek  hosszas árubemutatás  pl. ruházati cikkek, lakberendezési cikkek, konyhafelszerelés Jellemző: kisebb munkaerő-szükséglet Kereskedelem Szakmacsoport

8 Minta utáni értékesítés A vevők közvetlenül ismerkednek a választékkal, igénybe veszik az eladó segítségét. Az árukiszállítás a raktárból történik. Esetei: nagy terjedelmű tartós fogyasztási cikkek (bútor) Jellemző: a bemutatóteremben csak áruminta található Kereskedelem Szakmacsoport

9 Az áruk a vevők számára közvetlenül elérhetők, nincs feltétlen vevő-eladó kapcsolat. Legelterjedtebb értékesítési mód. Esetei: -minden áru, melyet a vevő önállóan mozgathat, -csomagolása, felirata, külső megjelenése figyelemfelkeltő és informatív Jellemző: a pénztáros gyorsasága, szakmai felkészültsége meghatározza az egység áteresztőképességét. Kereskedelem Szakmacsoport Önkiszolgáló értékesítés

10 Típusai: -zártpályás: a berendezési tárgyak meghatározzák a vevők haladási irányát  eladásösztönzés, vagyonvédelem -szabadpályás: a vevők szabadon mozoghatnak (áruházak) Jellemzői: -kis munkaerő-szükséglet -nagy eladótér Kereskedelem Szakmacsoport

11 Összefoglalás SzempontHagyományosÖnkiválasztóMinta utániÖnkiszolgáló Eladó-vevő kapcsolat közvetlen közvetett Áru-vevő kapcsolat közvetettközvetlen Az árubemutatás módja személyesszemélytelen+ személyes személytelen+ személyes személytelen Értékesített árukluxus, mérés, darabolás műszaki cikk, ruha, lakásfelsz. bútor, híradástechnika élelmiszer, vegyi áru, tömegcikk Munkaerő- szükséglet nagyközepes Alacsony Alkalmazás feltétele --külső raktárelőrecsom., nagy forgalomkép. Kereskedelem Szakmacsoport


Letölteni ppt "Az értékesítési módok Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016."

Hasonló előadás


Google Hirdetések