Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolatok (PR) Image, arculat. A hírnév A hírnév A PR a hírnévről szól A PR a hírnévről szól Kétféle lehet: + és -. Kétféle lehet: + és -. Elsősorban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolatok (PR) Image, arculat. A hírnév A hírnév A PR a hírnévről szól A PR a hírnévről szól Kétféle lehet: + és -. Kétféle lehet: + és -. Elsősorban."— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolatok (PR) Image, arculat

2 A hírnév A hírnév A PR a hírnévről szól A PR a hírnévről szól Kétféle lehet: + és -. Kétféle lehet: + és -. Elsősorban a + tartalommal azonosítjuk Elsősorban a + tartalommal azonosítjuk A - inkább hírhedt A - inkább hírhedt A hírnév összetett, árnyalt tartalommal rendelkezik A hírnév összetett, árnyalt tartalommal rendelkezik A hírnévbe beleértjük: A hírnévbe beleértjük: Közismertség Közismertség Közvélekedés Közvélekedés köztisztelet köztisztelet

3 A hírnév Közismertség: Közismertség: A hírnév alapvető feltétele A hírnév alapvető feltétele Akit nem ismernek, az híressé sem válhat Akit nem ismernek, az híressé sem válhat Sokan úgy gondolják, hogy a hírnevet a média teremti Sokan úgy gondolják, hogy a hírnevet a média teremti Eléréséhez sok szereplésre van szükség. Vagyis minél többet foglalkozik velünk a média annál szélesebb körben válunk ismertté Eléréséhez sok szereplésre van szükség. Vagyis minél többet foglalkozik velünk a média annál szélesebb körben válunk ismertté Közmegbecsülés Közmegbecsülés A hírességet becsülni is kell, ha nem becsüljük, akkor hiányzik a + tartalom A hírességet becsülni is kell, ha nem becsüljük, akkor hiányzik a + tartalom Kivívásánál tetteink és tevékenységeink számítanak Kivívásánál tetteink és tevékenységeink számítanak Olyan cselekedetekre van szükségünk, amelyeket környeztünk elismer, pozitívan értékel Olyan cselekedetekre van szükségünk, amelyeket környeztünk elismer, pozitívan értékel

4 A hírnév Közvélekedés Közvélekedés Mit gondol, mit hisz a környezet a hírnév alanyáról Mit gondol, mit hisz a környezet a hírnév alanyáról Vagyis az image fontos tényezője a hírnévnek Vagyis az image fontos tényezője a hírnévnek Eléréséhez az image pozitív tartalmú fejlesztése, építése szükséges. Eléréséhez az image pozitív tartalmú fejlesztése, építése szükséges. Ha a környezetünkben élő emberek pozitívan vélekednek rólunk, ha pozitívan gondolnak ránk, ha + érzelmekkel viszonyulnak hozzánk, akkor image-ünk pozitívvá válik. Ha a környezetünkben élő emberek pozitívan vélekednek rólunk, ha pozitívan gondolnak ránk, ha + érzelmekkel viszonyulnak hozzánk, akkor image-ünk pozitívvá válik. Híres az, akit ismerünk, becsülünk és szeretünk is. Híres az, akit ismerünk, becsülünk és szeretünk is. + hírnevet nem lehet máról holnapra megteremteni. + hírnevet nem lehet máról holnapra megteremteni. Nagyon instabil, könnyen sérül, és gyorsan el lehet veszíteni Vigyázni kell rá!!! Nagyon instabil, könnyen sérül, és gyorsan el lehet veszíteni Vigyázni kell rá!!!

5 A hírnév A hírnév a legértékesebb vagyontárgy A hírnév a legértékesebb vagyontárgy Egy szervezet hírnevét: Egy szervezet hírnevét: A folyó kommunikációs folyamatok, A folyó kommunikációs folyamatok, A folyó részvény- és értékpapír-árfolyamok, A folyó részvény- és értékpapír-árfolyamok, Az alkalmazottak jelenlegi magatartása, Az alkalmazottak jelenlegi magatartása, A fogyasztói vélemények, nézetek, A fogyasztói vélemények, nézetek, A vásárlási döntések alakítják. A vásárlási döntések alakítják.

6 Az image A PR a hírnévről szól, melynek legalapvetőbb ismeretanyagát az IMAGE és vonatkozó ismeretei képezik. A PR a hírnévről szól, melynek legalapvetőbb ismeretanyagát az IMAGE és vonatkozó ismeretei képezik. Imago, imázs, image jelentése : kép, képmás Imago, imázs, image jelentése : kép, képmás Gazdasági/társ.-i/pol.-i reálfolyamatok szempontjából megkülönböztetünk: Gazdasági/társ.-i/pol.-i reálfolyamatok szempontjából megkülönböztetünk: 1. Termék- vagy szolgáltatásimage 2. Márkakép vagy védjegyimage 3. Vállalat- vagy szervezetimage 4. Személy-, szakember- vagy vezetőimage

7 Az image Az image kialakulásának módja szerint: Az image kialakulásának módja szerint: Spontán kialakult Spontán kialakult Tudatosan formált, kialakított image. Tudatosan formált, kialakított image. Az image történetisége szerint: Az image történetisége szerint: Előzetes, tény- (current) Előzetes, tény- (current) Jövőbeni, kívánatos (wish-) image Jövőbeni, kívánatos (wish-) image Az image irányultsága szerint: Az image irányultsága szerint: Ön- (self-) Ön- (self-) Tükör- (mirror-) image Tükör- (mirror-) image

8 Az image Reálfolyamatok szerinti csoportosítás Reálfolyamatok szerinti csoportosítás A gazdasági életben, a piaci viszonyok vonatkozásában mind makro-, mind pedig mikroszinten értelmezhetjük az image fogalmát. A gazdasági életben, a piaci viszonyok vonatkozásában mind makro-, mind pedig mikroszinten értelmezhetjük az image fogalmát. Ilymódon: megkülönböztetünk: Ilymódon: megkülönböztetünk: 1. Product imege-et (termék) 2. Brand image-et (márkakép) 3. Company vagy corporate imaget (vállalati) 4. Személy- vagy szakember image-et

9 Az image Termékimage Termékimage A termékimage összefonódik a brandimage-dzsel. A termékimage összefonódik a brandimage-dzsel. Egy eseteleges kedvező termékimage-nek hasonlóan kedvező vállalati és márkaimage-ben kell kifejeződnie. Egy eseteleges kedvező termékimage-nek hasonlóan kedvező vállalati és márkaimage-ben kell kifejeződnie. Ezek állandó kölcsönhatásban vannak egymással, Ezek állandó kölcsönhatásban vannak egymással, Egyikük változása a többit is kedvező v. kedvezőtlen irányba befolyásolja. Egyikük változása a többit is kedvező v. kedvezőtlen irányba befolyásolja. Ha egy termék képe kedvezőtlen két lehetőség van: Ha egy termék képe kedvezőtlen két lehetőség van: Termékfajtát előállítók megpróbálnak valamit közösen tenni (tejtermelők) Termékfajtát előállítók megpróbálnak valamit közösen tenni (tejtermelők) Egyes vállalatok önállóan is törekedhetnek arra, hogy saját image-ük különbözzék a többitől. Egyes vállalatok önállóan is törekedhetnek arra, hogy saját image-ük különbözzék a többitől. A termék image-ének kialakulásában különös fontossága van az árnak (pszichológiai ár) A termék image-ének kialakulásában különös fontossága van az árnak (pszichológiai ár)

10 Az image Márkaimage Márkaimage Márkaképet jelent Márkaképet jelent A márka többletet ad a terméknek, a fogyasztók magasabb értékűnek becsülik A márka többletet ad a terméknek, a fogyasztók magasabb értékűnek becsülik A márkához a vevő hű marad. A márkához a vevő hű marad. Az a kép, amely a fogyasztók elképzeléseiben a márkáról kialakul. Az a kép, amely a fogyasztók elképzeléseiben a márkáról kialakul. Azon info.-k összessége, amely addig a márkával kapcsolatban összegyűlt bennünk. Azon info.-k összessége, amely addig a márkával kapcsolatban összegyűlt bennünk. Származhatnak saját tapasztalatból, másoktól, reklámokból, a csomagolásból, a szolgáltatásokból. Származhatnak saját tapasztalatból, másoktól, reklámokból, a csomagolásból, a szolgáltatásokból.

11 Az image Brand „jéghegy modell” Brand „jéghegy modell” név, név, Logó Logó Környezet Környezet Reklám Reklám Márkakép Márkakép Termék és szolgáltatások Termék és szolgáltatások Márkaérték Márkaérték Menedzsment által ellenőrzött struktúrák Menedzsment által ellenőrzött struktúrák Belső kommunikáció Belső kommunikáció Üzletmenet Üzletmenet Befektetői kapcsolatok Befektetői kapcsolatok Képzés, tréningek Képzés, tréningek Fogyasztói, ügyfélkapcsolatok Fogyasztói, ügyfélkapcsolatok Alkalmazottak motiválása, HR politika Alkalmazottak motiválása, HR politika tudásmenedzsment tudásmenedzsment

12 Az image Cégimage Cégimage A vállalat image-ét meghatározó tényezők: A vállalat image-ét meghatározó tényezők: 1. Vállalati/szervezeti filozófia A szervezet vezetése által tudatosan kialakított eszmerendszer, mely áthatja minden tevékenységét. A szervezet vezetése által tudatosan kialakított eszmerendszer, mely áthatja minden tevékenységét. A szervezet küldetését meghatározó deklarációk A szervezet küldetését meghatározó deklarációk Alapdokumentumok, melyek meghatározzák a vezetés legfontosabb üzenetét Alapdokumentumok, melyek meghatározzák a vezetés legfontosabb üzenetét 2. Műszaki tudományos fejlődés 3. A vállalati/szervezeti kultúra Belső kommunikáció hozzájárul a dolgozók külső arculat képviseletéhez, saját munkahelyük jó hírének terjesztése Belső kommunikáció hozzájárul a dolgozók külső arculat képviseletéhez, saját munkahelyük jó hírének terjesztése

13 Az image 4. A vállalat/szervezet struktúrája A szervezeten belüli irányítási, kommunikációs rendszer A szervezeten belüli irányítási, kommunikációs rendszer A szervezetben munkamegosztás érvényesül A szervezetben munkamegosztás érvényesül A célokat, feladatokat fel kell osztani részcélokra, részfeladatokra, egy-egy részegységre kell bízni a feladatot. A célokat, feladatokat fel kell osztani részcélokra, részfeladatokra, egy-egy részegységre kell bízni a feladatot. 5. Szervezeti stratégia A működés vezérfonalát adja A működés vezérfonalát adja A vállalati célokat és elérésük lehetséges módját fogalmazza meg A vállalati célokat és elérésük lehetséges módját fogalmazza meg Tervezett Tervezett

14 Az image 6. A szervezet tagjainak önbecsülése A tagok szervezetről alkotott felfogása, véleménye megjelenik a munkájukban. A tagok szervezetről alkotott felfogása, véleménye megjelenik a munkájukban. Fontos, hogy a dolgozók, hogyan viszonyulnak a szervezethez Fontos, hogy a dolgozók, hogyan viszonyulnak a szervezethez Ha jó a véleményük, kifelé is ezt kommunikálják → + megítélés Ha jó a véleményük, kifelé is ezt kommunikálják → + megítélés 7. Pszichológiai azonosulás A környezetben vannak vonzó objektumok (személyek, szervezetek), melyek példaképül szolgálnak, motivációs erővel bírnak. A környezetben vannak vonzó objektumok (személyek, szervezetek), melyek példaképül szolgálnak, motivációs erővel bírnak. Az embereknek ezen kívül erős hovatartozás-érzetre is szükségük van. Az embereknek ezen kívül erős hovatartozás-érzetre is szükségük van.

15 Az image 8. Társadalomtudományi azonosulás Céltudatosságból áll Céltudatosságból áll Érthető, világos célokra és a célok elérését szolgáló tudatosságra van szükség Érthető, világos célokra és a célok elérését szolgáló tudatosságra van szükség Csapatszellem, együvé tartozás közös élménye Csapatszellem, együvé tartozás közös élménye 9. A vállalat stílusa Egy szervezet látható, tapasztalható és megismerhető magatartását értjük Egy szervezet látható, tapasztalható és megismerhető magatartását értjük 10. A szervezet kommunikációja A szervezet minden megnyilvánulása kommunikál a szervezetről A szervezet minden megnyilvánulása kommunikál a szervezetről

16 Az image 11. A szervezet működése A termékek, szolgáltatások és szakmai tevékenységek formálják a cég image-ét. A termékek, szolgáltatások és szakmai tevékenységek formálják a cég image-ét. Számos céget csak a termékéről ismernek a fogyasztók. Számos céget csak a termékéről ismernek a fogyasztók. 12. A szervezet vizuális azonosítói Grafikai jelek, design elemek Grafikai jelek, design elemek Cég embléma Cég embléma Logó Logó Színei Színei Betűtípusa Betűtípusa Szignálja vagy zenei azonosítója Szignálja vagy zenei azonosítója látványelemei látványelemei

17 Az image Személy-/szakember-/vezetőimage Személy-/szakember-/vezetőimage Szervezet vezetőinek személyes aktivitásai, ezek stílusa, intenzitása, gyakorisága Szervezet vezetőinek személyes aktivitásai, ezek stílusa, intenzitása, gyakorisága Az image történetisége szerinti csoportosítás: Az image történetisége szerinti csoportosítás: Meglévő (current) image: az adott időpontba létező vagy azt megelőzően kialakult tudati képek és azok különböző összetevőinek összessége Meglévő (current) image: az adott időpontba létező vagy azt megelőzően kialakult tudati képek és azok különböző összetevőinek összessége Kívánatos (wish) image: a jövőt, a változás irányát, célját jelenti Kívánatos (wish) image: a jövőt, a változás irányát, célját jelenti

18 Az image Az image irányultsága szerinti csoportosítás Az image irányultsága szerinti csoportosítás Önimage : Önimage : Mindenki önmagáról is hord egy kedvező és a valóságtól eltérő pszichikai képet Mindenki önmagáról is hord egy kedvező és a valóságtól eltérő pszichikai képet Ez a kép befolyásol minket döntéseinkben, cselekvéseinkben Ez a kép befolyásol minket döntéseinkben, cselekvéseinkben Önimage kialakulása függ: szociális környezetünk, életkorunk, nemünk, műveltségi viszonyunk és csoport-hovatartozásunktól Önimage kialakulása függ: szociális környezetünk, életkorunk, nemünk, műveltségi viszonyunk és csoport-hovatartozásunktól Tükörimage Tükörimage Az alanyról, az image tárgyáról, annak környezetében, a közösségben kialakult és létező nézet- és véleményrendszert jelenti Az alanyról, az image tárgyáról, annak környezetében, a közösségben kialakult és létező nézet- és véleményrendszert jelenti

19 Az arculat A vállalaton belüli stratégiai irányítás, cselekvési terv, mely összehangolja a vállalat osztályainak tevékenységét a szervezet sikeres megítélésének érdekében. A vállalaton belüli stratégiai irányítás, cselekvési terv, mely összehangolja a vállalat osztályainak tevékenységét a szervezet sikeres megítélésének érdekében. Az arculat, Az arculat, Mint szerkezet: tudatos, egységes vállalat-azonosság, sajátos jegyekkel Mint szerkezet: tudatos, egységes vállalat-azonosság, sajátos jegyekkel Mint stratégia: koordinált és integrált kommunikációs munka Mint stratégia: koordinált és integrált kommunikációs munka Mint folyamat: véleményalakítás a vállalaton belül és kívül állandóan Mint folyamat: véleményalakítás a vállalaton belül és kívül állandóan Mint eredmény: az a kép, amit a vállalat kialakított környezete és munkatársai számára Mint eredmény: az a kép, amit a vállalat kialakított környezete és munkatársai számára

20 Az arculat Az arculat formai elemei: Az arculat formai elemei: A szervezetet vizuálisan azonosító, azt másoktól megkülönböztető egyedi megjelenést biztosító tényezőket értjük. A szervezetet vizuálisan azonosító, azt másoktól megkülönböztető egyedi megjelenést biztosító tényezőket értjük. Formai tényezők: Formai tényezők: Vállalat emblémája Vállalat emblémája Vállalat logoja Vállalat logoja Vállalat színvilága Vállalat színvilága Vállalat betűtípusa Vállalat betűtípusa Grafikai motívumrendszere Grafikai motívumrendszere Termék csomagolása Termék csomagolása A szlogen formai kialakítása A szlogen formai kialakítása Zenei azonosítók Zenei azonosítók Kommunikáció vizuális stílusjegyei (fotó, film) Kommunikáció vizuális stílusjegyei (fotó, film)


Letölteni ppt "Közönségkapcsolatok (PR) Image, arculat. A hírnév A hírnév A PR a hírnévről szól A PR a hírnévről szól Kétféle lehet: + és -. Kétféle lehet: + és -. Elsősorban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések