Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A direkt marketing fogalma

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A direkt marketing fogalma"— Előadás másolata:

1 10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői

2 A direkt marketing fogalma
„Olyan interaktív marketingrendszer, amely egy vagy több reklámeszközt felhasználva bárhol mérhető reakciót és/vagy üzletkötést eredményez” (DM Association) Jellegzetességei: • interaktivitás  párbeszéd lehetősége • mérhetőség  azonnali visszacsatolás • pontos célzás  személyre szóló üzenet • nem látható stratégia  piaci versenyelőny

3 A hagyományos és direkt marketing különbségei
- Tömegekhez szól, kommunikáció személytelen - Közvetlenül a vevőt éri el - Mintavételből származó adatokra építhetünk - Minden részletre kiterjedő adatbázis - Helyettesítő tényezők a hatékonyság méréséhez (reklám-hatásvizsgálat, vásárlási szándék felmérése) - Hatása közvetlenül mérhető - Elemzés szegmensekre vonatkozóan - Elemezés személyekre vagy vállalatokra - A stratégia jobban felismerhető - A stratégia kevésbé látható

4 A direkt marketing besorolása
Kiskereskedelem típusai 1. Bolti kiskereskedelem 2. Bolt nélküli kiskereskedelem direkt marketing közvetlen értékesítés automaták 3. Kiskereskedelmi szervezetek

5 A direkt marketing elterjedésének okai
Vállalatok oldaláról :  piacok részekre esése, széttöredezése  túl sok egymáshoz hasonló termék (túl sok kampány)  média piac hatalmas kínálata (hatásfok csökken) elektronikus kommunikáció fejlődése (kereskedelem forradalmasítása)

6 Fogyasztók oldaláról:
individualizálódó társadalmak (a vásárló szeretné, ha egyénként kezelnék)  az életmódban bekövetkezett változások  idő-, és pénzmegtakarítás

7 A direkt marketing eszközei
 Telefon  Rádió- és televízióadás, elektronikus eszközök - közvetlen rendelés  TV-ből  rádióból - videotex  Újságokban megjelenő reklám  Különleges nyomtatott reklámeszközök - postai válaszlevelezőlap - befűzött anyag - befújt anyag

8  Reklámok más küldeményhez csatolva
 Direct Mail  Katalógus  Internet  Online szolgáltatások Telefax SMS

9 A direkt marketing gátjai
 a bolti vásárlás során több információ, több érzékszerven keresztül  a távvásárlás nem csökkenti annyira a vásárló bizonytalanságát  pszichikai tényező: sokak számára kedvtelés a vásárlás

10 A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!
Fontos megjegyezni A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!


Letölteni ppt "A direkt marketing fogalma"

Hasonló előadás


Google Hirdetések