Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői
2
A direkt marketing fogalma
„Olyan interaktív marketingrendszer, amely egy vagy több reklámeszközt felhasználva bárhol mérhető reakciót és/vagy üzletkötést eredményez” (DM Association) Jellegzetességei: • interaktivitás párbeszéd lehetősége • mérhetőség azonnali visszacsatolás • pontos célzás személyre szóló üzenet • nem látható stratégia piaci versenyelőny
3
A hagyományos és direkt marketing különbségei
- Tömegekhez szól, kommunikáció személytelen - Közvetlenül a vevőt éri el - Mintavételből származó adatokra építhetünk - Minden részletre kiterjedő adatbázis - Helyettesítő tényezők a hatékonyság méréséhez (reklám-hatásvizsgálat, vásárlási szándék felmérése) - Hatása közvetlenül mérhető - Elemzés szegmensekre vonatkozóan - Elemezés személyekre vagy vállalatokra - A stratégia jobban felismerhető - A stratégia kevésbé látható
4
A direkt marketing besorolása
Kiskereskedelem típusai 1. Bolti kiskereskedelem 2. Bolt nélküli kiskereskedelem direkt marketing közvetlen értékesítés automaták 3. Kiskereskedelmi szervezetek
5
A direkt marketing elterjedésének okai
Vállalatok oldaláról : piacok részekre esése, széttöredezése túl sok egymáshoz hasonló termék (túl sok kampány) média piac hatalmas kínálata (hatásfok csökken) elektronikus kommunikáció fejlődése (kereskedelem forradalmasítása)
6
Fogyasztók oldaláról:
individualizálódó társadalmak (a vásárló szeretné, ha egyénként kezelnék) az életmódban bekövetkezett változások idő-, és pénzmegtakarítás
7
A direkt marketing eszközei
Telefon Rádió- és televízióadás, elektronikus eszközök - közvetlen rendelés TV-ből rádióból - videotex Újságokban megjelenő reklám Különleges nyomtatott reklámeszközök - postai válaszlevelezőlap - befűzött anyag - befújt anyag
8
Reklámok más küldeményhez csatolva
Direct Mail Katalógus Internet Online szolgáltatások Telefax SMS
9
A direkt marketing gátjai
a bolti vásárlás során több információ, több érzékszerven keresztül a távvásárlás nem csökkenti annyira a vásárló bizonytalanságát pszichikai tényező: sokak számára kedvtelés a vásárlás
10
A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!
Fontos megjegyezni A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.