Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIstván Orbán Megváltozta több, mint 10 éve
1
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya
2
Bevezetés – Az értékelemzés célja Az értékelemzést életrehívó tényezők: – „A termékek min. 10-20% felesleges költséget hordoznak, ami nemzetgazdasági szinten is jelentős ráforditás” - Miles Kiéleződött verseny Versenyképesség növelése Hagyományos költségcsökkentési eljárások már nem elegendőek Ezek hívják életre az értékelemzést
3
Alapfogalmak – Termék – Funkció – Költség ÉRTÉK = FUNKCIÓ/KÖLTSÉG
4
Az értékelemzés fajtái 1.Value Analysis 2.Value Engineering 3.Value Control 4.Value Investition 5.Value Management 6.Value Buying 7.Value Research 8.Value Improvement
5
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Általános jellemzők:
6
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Az elemzés tárgya: Silvershine rúzs Versenyhelyzet kiéleződése – Fogyasztói igények változása Tartósság, fényesség, funkcionális többlet (ajakápolás) – Piaci részesedés csökkenése Team feladata: Közvetlen költségek csökkentése Alkalmazott technológia felülvizsgálata Termék versenyképességének fokozása
7
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Önköltségcsökkentés Minőségjavitás
8
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Értékelemzés erdeményei: Önköltségek csökkentése Gyártási költségek Szállítási költségek Fogyasztói igényeknek való jobb megfelelés Új fogyasztói rétegek megcélzása Piaci részesedés növelése FUNKCIÓHATÉKONYSÁG NÖVEKEDÉSE VERSENYELŐNY
9
Értékjavítás bemutatása egy gyakorlati példán keresztül Új ár kialakítása az értékjavítást követően Figyelembe vett tényezők: – Új önköltség – Funkciószínvonal növekedése – pozícionálás a piacon Listaár emelése PROFITNÖVEKEDÉS
10
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.