Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Koltai Miklós. Mit értünk fittség alatt?  Fittségen olyan testi-lelki állapotot értünk, amelyet magában foglalja az egészséges létezés és a jó közérzet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Koltai Miklós. Mit értünk fittség alatt?  Fittségen olyan testi-lelki állapotot értünk, amelyet magában foglalja az egészséges létezés és a jó közérzet."— Előadás másolata:

1 Dr. Koltai Miklós

2 Mit értünk fittség alatt?  Fittségen olyan testi-lelki állapotot értünk, amelyet magában foglalja az egészséges létezés és a jó közérzet stabil megtartását.  A fittség azt is jeleneti, hogy a testünket teljes munkára kész állapotban tartjuk.  A fitt egyén a fokozott, fizikai, szellemi munkához és a lelki vagy társadalmi megterhelésekhez jól tud alkalmazkodni. (F. Mérei I)

3 A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérése 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet  81. § (1) Az iskola a pedagógiai programjában meghatározott mérési időszakban és mérési módszer alkalmazásával tanévenként, valamennyi évfolyamára kiterjedően, a nappali oktatás munkarendje szerint felkészülő tanulók részvételével megszervezi a tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát. A mérés, vizsgálat lefolytatható egyszeri alkalommal és megszervezhető legfeljebb két hónapig terjedő időszakra is. A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát az iskola testnevelés tantárgyat tanító pedagógusa végzi.  (2) Az (1) bekezdés szerint lefolytatott mérés, vizsgálat eredményeit a vizsgálatot végző pedagógus a mérésben érintett tanulónként, osztályonként és évfolyamonként rögzíti, az eredményeket a testnevelés tantárgyat tanító pedagógusokkal közösen elemzi és meghatározza a tanuló fizikai fejlődése szempontjából szükséges intézkedéseket.

4 EUROFIT TESZTEK 1. Egyensúly teszt - Általános egyensúly 2. Lapérintés - A végtagmozgás gyorsasága 3. Ülésben előrenyúlás - Hajlékonyság 4. Helyből távolugrás - Exploziv erő 5. Kézi szorítóerő - Statikus erő 6. Sit-up teszt, felülések - A törzs ereje (hasizom erő-állóképesség) 7. Függés hajlított karral - Funkcionális erő (a kar és a váll izomerő állóképessége) x5 méteres ingafutás - Futási sebesség, fürgeség 9. Állóképességi ingafutás - Kardio-respiratorikus állóképesség. Antropometriai mérések  Testmagasság, testsúly, bőrredők (tricepsen, bicepsen, lapocka alatt, csípőn)

5 HUNGAROFIT (4+1, 6+1) 1. Az alsó végtag dinamikus erejének mérése - Helyből távolugrás, páros lábbal (m). 2. A kar-, a törzs-, a lábizmok együttes dinamikus erejének mérése - Lökés egy kézzel dobóterpeszből az ügyesebb kézzel, tömött labdával (m) (12 éves korig 2, a felett 3 kg). 3. A vállövi és karizmok erő-állóképességének mérése - Fekvőtámaszban karhajlítás- és nyújtás folyamatosan, kifáradásig (db) (Maximális időtartam: nők 1,5 perc, férfiak 4 perc) 4. A váll- és a törzsizmok dinamikus erejének mérése - Tömött labdavetés (dobás) két kézzel, a fej fölött hátra (m). (12 éves korig 2, a felett 3 kg). 5. A hátizmok erő- állóképességének mérése - Hasonfekvésből törzsemelés és - leengedés folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc 6. A hasizmok erő-állóképességének mérése - Hanyattfekvésből felülés és visszaereszkedés, folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc. 7. Az állóképesség - 12 perc, 6 perc, 2 mérföld, 2000m futás

6 Magyar Diáksport Szövetség ORSZÁGOS ISKOLAI FITTSÉGMÉRÉSI KUTATÁS Tesztek 1. Hasprés - a hasizomerő és –erőállóképesség vizsgálatára 2. Törzsemelés - Törzsmerevítő izmok ereje és nyújthatósága 3. 90° karhajlítás-karnyújtás fekvőtámasz helyzetben - A felsőtest izomereje és erőállóképessége 4. Kézi szorítóerő mérése - Statikus erő 5. Helyből távolugrás - Láb robbanékony ereje 6. Módosított előrenyúlás teszt – Hajlékonyság méteres állóképességi ingafutás - Aerob kapacitás  Testtömeg-index, bioimpedancia-analizátor, csípő- derék arány

7 Tesztek a különböző mérési rendszerekben EURHUNMDSZ 1 EGYENSÚLY TESZTX00 2LAPÉRINTÉSX00 3ÜLÉSBEN ELŐRENYÚLÁSX0X 4HELYBŐL TÁVOLUGRÁSXXX 5KÉZI SZORÍTÓERŐX0X 6SIT- UP TESZT, FELÜLÉSEKXXX 7FÜGGÉS HAJLÍTOTT KARRALX X 5 MÉTERES INGAFUTÁSX00 9ÁLLÓKÉPESSÉGI INGAFUTÁSX0X 10LÖKÉS EGY KÉZZEL0X0 11TÖMÖTTLABDA DOBÁS HÁTRA0X0 12TÖRZSEMELÉS0XX 1320 MÉTERES ÁLLÓKÉPESSÉGI INGAFUTÁSX0X 1412 PERC, 6 PERC, 2 MÉRFÖLD, 2000M FUTÁS0X0

8 Hasizom Eurofit térd 90 fok a lábak rögítése nélkül 30 s Hungarofit térd 90 fok a lábfejeket felteszi a bordásfalra, vagy a tornazsámolyra, vagy a talajra. kifáradágsig, max 4 perc MDSZ hasprés térd 145 fok 1 hasprés 3 sec, CD által diktált tempóban, kéz előretolása 11,5 cm széles csíkon, kifáradásig, max 75 db

9 Törzsemelés Hungarofit Hasonfekvésből törzsemelés és - leengedés folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc A gyakorlat végrehajtása 4 ütemben 1. ü: törzs - és tarkóra tett karemelés, 2. ü: karleengedéssel könyök érintés az áll alatt, 3. ü: könyökben hajlított karok visszaemelése oldalsó középtartásig, 4. ütem: törzs - és karok leengedésével kh. A lábakat nem szabad leszorítani! MDSZ Hason fekvésből a törzs felemelése a hátizmok működtetésével és a helyzet megtartása a távolság leméréséig (max. 30 cm). 2 mérés közül a jobb eredmény


Letölteni ppt "Dr. Koltai Miklós. Mit értünk fittség alatt?  Fittségen olyan testi-lelki állapotot értünk, amelyet magában foglalja az egészséges létezés és a jó közérzet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések