Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök. Az MDSZ „dimenzionális” felépítése DIÁKOLIMPIA ISKOLAI TESTNEVELÉS DIÁK- SZABADIDŐ SPORT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök. Az MDSZ „dimenzionális” felépítése DIÁKOLIMPIA ISKOLAI TESTNEVELÉS DIÁK- SZABADIDŐ SPORT."— Előadás másolata:

1 BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök

2 Az MDSZ „dimenzionális” felépítése DIÁKOLIMPIA ISKOLAI TESTNEVELÉS DIÁK- SZABADIDŐ SPORT

3 DIÁKOLIMPIA • Az MDSZ tradicionális feladata, értéke • Kiemelkedő szerepe van az iskolai sporttehetség- gondozásban Fejlesztési feladataink: • Az UP sport és a diákolimpiai versenyrendszer célszerűbb illesztése. • A verseny- és szabályrendszer igazítása a modern sportági fejlesztésekhez (pl. Kölyökatlétika). • Fenntartható, költséghatékony szervezési és rendezési feltételek megteremtése. • Nyitás az alternatív, nem hagyományos sportágak irányába. • A diákolimpiai versenyrendszerben résztvevő iskolák számának növelése.

4 -Teljesítmény- és eredménykényszer nélküli, -egészségorientált, - MINDEN diák számára elérhető - egészségfejlesztő testmozgás-lehetőségek, sportprogramok biztosítása Fejlesztési feladataink: • EU-s források széleskörű bevonásával komplex egészségfejlesztő mozgásprogramok szervezése és lebonyolítása. • Programszintű innovációs tevékenységek. • Kapcsolatépítés a közösségi színterek, civil szervezetek, a sportegyesületek és az iskola között. • Diáksport-önkéntesség szolgáltatási hálózat létrehozása a társadalmi felzárkózás és integráció érdekében. DIÁK- SZABADIDŐ SPORT

5 Előzmények: Köznevelési Tv.; NAT; Kerettantervek; Mindennapos testnevelés bevezetése, Részben elavult módszerek a testnevelés oktatásban Fejlesztési feladataink: • A testnevelés szakmódszertani megújulásának, fejlődésének támogatása a 21. század elvárásainak megfelelően – (Kutatás, Fejlesztés, Innováció). • On-line és off-line szakmai közösségépítés • Az iskolai testnevelés hosszútávú stratégiájának megalkotása. • Országosan egységes, egészségorientált, a fittségi és a fizikai aktivitási szintet együtt vizsgáló mérési- értékelési és visszajelentési rendszer felépítése. • Pedagógus továbbképzés és disszemináció. • EU-s források bevonása. • Programszintű Innovációs tevékenységek. ISKOLAI TESTNEVELÉS

6 Javaslat az önkormányzatok szerepvállalására a mindennapos testnevelés támogatására • Az önkormányzati tulajdonban lévő sportlétesítmények kedvező feltételek melletti (esetleg ingyenes) használatba adása az iskolák számára (uszoda, sportcsarnok, közösségi ház stb.). • Az iskolai közösségi mozgásprogramok, táborok, kirándulások ösztönzése. • Az iskola közeli közparkok, terek folyamatos karbantartása, amellyel lehetőség nyílik ezek használatára az iskolák számára.

7 Köszönöm a szíves figyelmüket!


Letölteni ppt "BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök. Az MDSZ „dimenzionális” felépítése DIÁKOLIMPIA ISKOLAI TESTNEVELÉS DIÁK- SZABADIDŐ SPORT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések