Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013."— Előadás másolata:

1 Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013

2 • Hosszú távra tervezés • Életkori sajátosságokat ismerve • Fogékonysági korokat kihasználva • A serdülő korig elvégzett munka meghatározza és megalapozza a felnőttkori terhelhetőséget

3 Az úszó teljesítmény javulása • Serdülőkor előtt és alatt párhuzamosan az erő,állóképesség és motoros ügyesség fejlődésével(10-12év 5-6%,14-18 év 1,7%/év) • 17-18 éves kor után kevésbé kifejezett • Függ: a technikai képzettség,hajlékonyság és alap állóképesség színvonalától • A legkomolyabb fejlődést 10-12 és 14-18 éves kor között érhetjük el

4 Az edzettség kialakulása során létrejövő változások 1.Motorikus változások: -Izom működés szabályozásának tökéletesedése -Mozgás készség repertoár kialakítása -A mozgásszabályozás legtökéletesebb végrehajtása (izomrostok szinkronizált egységben történő működése) -Idegrendszeri szabályozás tökéletesedése

5 2. Fiziológiai változások: -A szervezet élettani szabályozásában létrejövő változások -A szervek működési kapacitása,szinkronizációja javul -Tökéletesebb,gyorsabb méregtelenítés,jobb oxigén kihasználás,vérellátás -Gyorsabban mobilizálódnak és töltődnek fel a raktározott energiaforrások

6 3. Alkati változások: -A technika javulásával ideg-izom kapcsolat bővülés -Érhálózat bővülés (kapilarizáció) 4. Pszichés változások: -Fájdalom és monotónia tűrés -Koncentráció,tanulási folyamatok felgyorsulása -Tempó-technika-iram érzékelés

7 Fő feladatok,képzési szempontok az életkorok tükrében • 8-10 éves kor: - négy úszásnem technikájának oktatása -Sokoldalú képzés, ügyességi feladatok -Gimnasztikai alap gyakorlatok (körzések,hajlítások) -Hajlékonyság fejlesztése (egyéni,társas,eszköz) -Heti 5x1,5 – 2 óra (kb.3000-3500m)

8 • 10-12 éves kor: -A négy úszásnem technikájának oktatása,kiemelten gyorson de még mindig sokoldalúan -Technikai gyakorlatok és folyamatos úszás 50- 50% arányban, majd fokozatosan növelve a folyamatos úszás mennyiségét -Mennyiség emelése mellett – figyelem fenntartása!!! (tsz, egyéb) -Fokozatos átmenet(tech.,átmeneti,T,T+I,I)

9 -Könnyű aerob feladatok -Pihenő idő – táv : -15x100/10” 10x150/15” 8x200/20” -5x300/20” 4x400/25” 4x800/30” 1500 -Hajlékonyság fejlesztése,nyújtó-lazító gimnasztika (társas és bordásfal gyakorlatok) -Heti 5x2 óra (4000-5000m/edzés)

10 • 12-14 éves kor: -A gyorsúszás előtérbe helyezése (továbbra is sokoldalú képzés) -Tempó – tempó + idő úszás magas szintre emelése -Iram beosztás -Dominánsan aerob állóképesség fejlesztése -13-14 éves lányok terhelhetősége -Nyújtó lazító gimnasztika

11 • 14-16 éves kor: -aerob-anaerob állóképesség fejlesztése -Gyorsasági állóképesség fejlesztése -Általános erőfejlesztés -Nyújtó-lazító gimnasztika

12 Technikai gyakorlatok • 1. alkaros kivárásos gyors • 2. alkaros folyamatos • 3. oldalérintéses kivárással • 4. oldalérintéses folyamatosan

13 Hajlékonyság fejlesztése • Hajlékony izületek,lazább izmok • Gyorsabban képesek maximális erőkifejtésre nagy ellenállásokkal szemben • Kisebb ellenállásokkal szemben is gyorsabban megy végbe az izmok kontrakciója • Tartósabb erőkifejtésre képesek • Tehát indirekt állóképesség fejlesztés • Vállak,derék, lábfej,boka izület • Ajánlott idő,rendszeresség


Letölteni ppt "Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések