Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ügyességfejlesztés az alsótagozatban Dr. Reigl Mariann Egyetemi docens TF.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ügyességfejlesztés az alsótagozatban Dr. Reigl Mariann Egyetemi docens TF."— Előadás másolata:

1 Ügyességfejlesztés az alsótagozatban Dr. Reigl Mariann Egyetemi docens TF

2 ÜGYESSÉG Összetett koordinációs képesség • Koordináció – összerendezés • Az ügyesség színvonalát az új mozgások, mozgásprogramok elsajátításának hatékonysága és alkalmazásuknak rendezettsége, valamint végrehajtásuk eredményessége fejezi ki egy speciális mozgásfeladatban

3 AZ ÜGYESSÉG MEGNYILVÁNULÁSA • Ügyesség – szűrőn keresztül • Bejövő szűrő – információk, képességek, készségek - se sok se kevés ne legyen Keverés, rendezés • Kimeneti szűrő – a bekerült információk másodszori értékelése, összerendezése

4 ÜGYESSÉG -TANULÁS • Mozgásvégrehajtás – tanulási folyamat (sípálya) • Gyakorlás – kivitelezés tökéletesítése • Megvalósítás – alkalmazás változó körülmények között • A tanuló a helyesen elsajátított technikát, mozgásformát a verseny különböző szituációiban milyen eredményesen tudja alkalmazni. Ügyes: gyorsan tanul, pontosan végrehajt, jó döntéseket hoz, kreatív

5 A koordinációs képességek fejlesztésének 6-10 év között van a virágkora Cél: sokoldalúság, változatlanság, szokatlanság • 100% idegrendszer • • év

6 • a szenzitív fázis olyan időszaka a fejlesztési folyamatnak, amelyben a szervezet intenzív képesség- fejlődéssel, a kompetenciák kialakulásával válaszol a környezet megfelelő ingereire. Ezeken az időszakokon belül vannak olyan kritikus szakaszok is, ahol feltétlenül le kell zajlania az alkalmazkodást kiváltó képesség- fejlesztési folyamatoknak, mert azok elmaradása, vagy nem kielégítő volta (rövidebb időtartam, alacsony intenzitás, nem pontos koordináció, a motiváltság kialakulásának elmaradása, stb.) képességbeli hiányosságokat, egészségügyi problémákat, az életvitelben jelentkező korlátozásokat is eredményezhetnek.

7 • Feladat az adott korban – mozgástanulás, mozgásszabályozás, alkalmazás, átállítás • Egyensúlyozó képesség – statikus, dinamikus • Ritmusképesség – visszaadás, egyéni ritmus • Reakcióképesség – egyszerű, összetett • Gyorsasági koordináció – sebesség melletti pontos végrehajtás • Téri tájékozódó képesség – mozgások iránya, sebessége • Mozgásérzékelés képessége – saját mozgás érzékelés • Kéz-kéz, kéz-láb koordináció

8 • Tananyag – atlétika (kölyök atlétika program), torna és zenés feladatok, labdajátékok • Változatos mozgásformák – főleg természetes mozgások • Változatos szerek • Változatos feladathelyzetek • Tanári feladat – dicséret, buzdítás

9 1.-2. osztály • Alaki képzés • 1-4 ütemű alapgimnasztika • Rövid távú gyors futások • Futások irányváltoztatással • Fogójátékok egyszerű szabályokkal • Szökdelések és ugrások • Kúszások, mászások, egyéb természetes mozgások • Egy és kétkezes dobások hajítások • Testnevelési játékok, sor és váltóversenyek • Labdakezelés alapjai • Egyszerű koreografált játékok, népi játékok

10 3. – 4. osztály • 1-8 ütemű gimnasztika • Gyors futások irányváltoztatással • Fogó játékok, különböző sor és váltóversenyek • Növekvő erőszükséglet jellegű szökdelések, ugrások • Kúszások, mászások, egyensúlygyakorlatok • Egy és kétkezes dobások, hajítások • Célzás álló és mozgó tárgyakra • Labdakezelés elmélyítése • Sportágakat előkészítő játékok

11 OKTATÁSMÓDSZERTANI SZEMPONTOK 1.A motorikus koordináció (ügyesség) fejleszthető 2.A mozgáskészségek alkalmazásának különbségei 3.A rész-egész oktatási módszer viszonya 4.A gyakorlás fontossága 5.Pontosság és gyorsaság kapcsolata 6.Az oktatott ismeretanyag mennyisége 7.Szóbeli megerősítés szükségessége


Letölteni ppt "Ügyességfejlesztés az alsótagozatban Dr. Reigl Mariann Egyetemi docens TF."

Hasonló előadás


Google Hirdetések