Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában."— Előadás másolata:

1 Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában

2 Célok Rendszeresen sportolók létszámának növelése: EU: 9%, év között: 19% Magyarország: 5%, év között: 11% Legalább heti egyszer: EU: 40% Magyarország: 23% Világjelenség

3 Feladatok Tudományos ismeretek tudatos alkalmazása: - pszichológia, szociológia - Biomechanika - Élettan

4 Társadalom tudományok megfigyelései X,Y,Z generációk A virtuális világban való elmélyülés fokozatai A virtuális világban való elmélyülés fokozatai Virtuális világ – valós világgal párhuzamos tér, jellemzője az információ sebessége és élénksége A nagy mennyiségű információ felületes és felszínes A használók használják, vagy a használókat használják?

5 Foglalkozási formák Sok gyakorlatanyag Gyors váltások Színes környezet CsapatmunkákKöredzés

6 Biomechanika Az atlétikai mozgások leegyszerűsíthetők vezető mozgásokra, mozdulatokra Minden mozgás futás, ugrás, dobás, (rúgás) megközelíthető globális formában A leegyszerűsített mozgások könnyen elsajátíthatók és bővíthetők

7 Feladatok rendszere Pl.: Diszkoszvetés

8 Élettan Szenzitív időszakok (minden fejlődik, csak az arányai mások) Koordináció fejlesztés: 6-12 év Gyorsaság fejlesztés: 6-8 és év korban Erőfejlesztés: év Aerob állóképesség: év

9 Képzési szakaszok Kölyök atlétika 6-10 év Edzés életkor: 1-3 év Versenyek és oktatási modellek

10 Kölyökatlétika rendszere Foglakozást vezetők képzése Oktatási modellek - fokozatos, gyakorlási lehetőség Versenyek - Élmény és nem versenyközpontú - Koedukált - Oklevél díjazás egységesen - Osztály és házi verseny

11 Foglalkozást vezetők képzése Akkreditált 30 órás tanfolyam a TF szervezésében Tanítók, testnevelők részére Kerettantervek része évi órában

12 Oktatási modellek  Gyakorlás a testnevelés órán

13 Versenyek Megfelelő előkészítés Gyors lebonyolítás (1perc/ tanuló) Azonnali eredményhirdetés Könnyen variálható séma

14 Eredményjelző tábla

15 Verseny lebonyolítás Versenyszámok elosztása Versenybírók, csapatkísérők Forgási tábla kiosztása

16

17 Rotációs tábla 1. hely2. hely3. hely4. hely5. hely6. hely CitromSprint- gát KeresztDiszkoszRúdBékaGerely NarancsGerelySprint- gát KeresztDiszkoszRúdBéka KékBékaGerelySprint- gát KeresztDiszkoszRúd ZöldRúdBékaGerelySprint- gát KeresztDiszkosz PirosDiszkoszRúdBékaGerelySprint- gát Kereszt Rózsaszí n KeresztDiszkoszRúdBékaGerelySprint- gát

18 Oktatási modell helyből távolugrás

19 Képzési szakaszok Sokoldalú képzés év Edzés életkor: 3-5 év Feladatok: Sportági technikák alapjainak letétele Állóképesség fejlesztés Erőfejlesztés Gyorsaság fejlesztés

20 Állóképesség Nagy tanulói ellenállás Helye a testnevelés órán belül Időtartama Jelentős egyéni különbségek – értékelés Felszerelés – cipő, hűvösebb idő Van itt gond bőven, de…

21 Állóképesség fejlesztése Az egészség és a sportteljesítmény alapköve Oxigén + szénhidrát = ATP Keringési rendszer szerepe: - Szív - Hajszálerek - Vénás rendszer Vezető halálok(54% keringési, 27% daganatos) Energia

22 Állóképesség fejlesztése Hogyan?Motiváció - „most bele fogtok halni” - Aki jól teljesít, következő körben, órán pihen - Egyéni értékelés - „játékos” gyakorlatok

23 Állóképesség fejlesztése Folyamatos futás - Élettani ismeretek átadása – irambeosztás - Eredmények rögzítése – sikerélmény - Változatos terep - Lendületes befejezés – hajrá - Az óra hátralevő részében kedvelt feladatok perc időtartam

24 Állóképesség fejlesztése Gyorsuló tempójú futás, kb. 200m-enként váltás: 7p/km, 6:30p/km, 6p/km, 5:30p/km Iram meghatározó futás - Számolási feladat: világcsúcstartó maratoni futóval, hány métert tudnál együtt futni (42 195m) - (2:03,38 Patrik Makau, 2011 Berlin) - Kerekítés és mennyiség váltás

25 Állóképesség fejlesztése Váltogatott iramú futások - Kb m-es pályán 50m séta vagy kocogást követően m lendületes futás - 1-2km terjedelemben - Nem feltétlenül kell mérni, elég az összidőt

26 Állóképesség fejlesztése Résztávos terhelés: Osztály szinten 4-5 csoportban (5-6 tanuló) Kb m x Pihenő idő, míg újra sorra nem kerül a csapat A leggyorsabb futamonként egy pihenőt kap

27 Állóképesség fejlesztés Tornateremben, folyósón Ingafutások – szivacs a falnál, pihenő tanulók kiegészítő feladat, körforgással Egyszerű akadálypályák, kanyargós pályavezetéssel Helyben végzett ciklikus mozgások (térdemelés, saroklendítés, előre-hátra, forogva, szökdelések) lehetőleg szivacson Lépcsőzések

28 Állóképesség fejlesztése Tanmenetbe illesztés: Évente 2x9 óra - tanév elején, őszi időszak végén - tavaszi időszak elején

29 Képzési szakaszok Szakosztályi, iskolai sportköri feladat: Szakág specifikus: 13-17év Specializáció: év Teljesítmény centrikus: 16 -


Letölteni ppt "Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések