Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában."— Előadás másolata:

1 Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában

2 Célok Rendszeresen sportolók létszámának növelése: EU: 9%, 15-24 év között: 19% Magyarország: 5%, 15-24 év között: 11% Legalább heti egyszer: EU: 40% Magyarország: 23% Világjelenség

3 Feladatok Tudományos ismeretek tudatos alkalmazása: - pszichológia, szociológia - Biomechanika - Élettan

4 Társadalom tudományok megfigyelései X,Y,Z generációk A virtuális világban való elmélyülés fokozatai A virtuális világban való elmélyülés fokozatai Virtuális világ – valós világgal párhuzamos tér, jellemzője az információ sebessége és élénksége A nagy mennyiségű információ felületes és felszínes A használók használják, vagy a használókat használják?

5 Foglalkozási formák Sok gyakorlatanyag Gyors váltások Színes környezet CsapatmunkákKöredzés

6 Biomechanika Az atlétikai mozgások leegyszerűsíthetők vezető mozgásokra, mozdulatokra Minden mozgás futás, ugrás, dobás, (rúgás) megközelíthető globális formában A leegyszerűsített mozgások könnyen elsajátíthatók és bővíthetők

7 Feladatok rendszere Pl.: Diszkoszvetés 1. 2. 3. 4.

8 Élettan Szenzitív időszakok (minden fejlődik, csak az arányai mások) Koordináció fejlesztés: 6-12 év Gyorsaság fejlesztés: 6-8 és 13-15 év korban Erőfejlesztés: 13-17 év Aerob állóképesség: 12-16 év

9 Képzési szakaszok Kölyök atlétika 6-10 év Edzés életkor: 1-3 év Versenyek és oktatási modellek

10 Kölyökatlétika rendszere Foglakozást vezetők képzése Oktatási modellek - fokozatos, gyakorlási lehetőség Versenyek - Élmény és nem versenyközpontú - Koedukált - Oklevél díjazás egységesen - Osztály és házi verseny

11 Foglalkozást vezetők képzése Akkreditált 30 órás tanfolyam a TF szervezésében Tanítók, testnevelők részére Kerettantervek része évi 30-40 órában

12 Oktatási modellek  Gyakorlás a testnevelés órán

13 Versenyek Megfelelő előkészítés Gyors lebonyolítás (1perc/ tanuló) Azonnali eredményhirdetés Könnyen variálható séma

14 Eredményjelző tábla

15 Verseny lebonyolítás Versenyszámok elosztása Versenybírók, csapatkísérők Forgási tábla kiosztása

16 1. 2. 3. 4. 5. 6.

17 Rotációs tábla 1. hely2. hely3. hely4. hely5. hely6. hely CitromSprint- gát KeresztDiszkoszRúdBékaGerely NarancsGerelySprint- gát KeresztDiszkoszRúdBéka KékBékaGerelySprint- gát KeresztDiszkoszRúd ZöldRúdBékaGerelySprint- gát KeresztDiszkosz PirosDiszkoszRúdBékaGerelySprint- gát Kereszt Rózsaszí n KeresztDiszkoszRúdBékaGerelySprint- gát

18 Oktatási modell helyből távolugrás

19 Képzési szakaszok Sokoldalú képzés 11-15 év Edzés életkor: 3-5 év Feladatok: Sportági technikák alapjainak letétele Állóképesség fejlesztés Erőfejlesztés Gyorsaság fejlesztés

20 Állóképesség Nagy tanulói ellenállás Helye a testnevelés órán belül Időtartama Jelentős egyéni különbségek – értékelés Felszerelés – cipő, hűvösebb idő Van itt gond bőven, de…

21 Állóképesség fejlesztése Az egészség és a sportteljesítmény alapköve Oxigén + szénhidrát = ATP Keringési rendszer szerepe: - Szív - Hajszálerek - Vénás rendszer Vezető halálok(54% keringési, 27% daganatos) Energia

22 Állóképesség fejlesztése Hogyan?Motiváció - „most bele fogtok halni” - Aki jól teljesít, következő körben, órán pihen - Egyéni értékelés - „játékos” gyakorlatok

23 Állóképesség fejlesztése Folyamatos futás - Élettani ismeretek átadása – irambeosztás - Eredmények rögzítése – sikerélmény - Változatos terep - Lendületes befejezés – hajrá - Az óra hátralevő részében kedvelt feladatok - 10-20perc időtartam

24 Állóképesség fejlesztése Gyorsuló tempójú futás, kb. 200m-enként váltás: 7p/km, 6:30p/km, 6p/km, 5:30p/km Iram meghatározó futás - Számolási feladat: világcsúcstartó maratoni futóval, hány métert tudnál együtt futni (42 195m) - (2:03,38 Patrik Makau, 2011 Berlin) - Kerekítés és mennyiség váltás

25 Állóképesség fejlesztése Váltogatott iramú futások - Kb. 150-200m-es pályán 50m séta vagy kocogást követően 100-150m lendületes futás - 1-2km terjedelemben - Nem feltétlenül kell mérni, elég az összidőt

26 Állóképesség fejlesztése Résztávos terhelés: Osztály szinten 4-5 csoportban (5-6 tanuló) Kb. 100-200m 3-5-10x Pihenő idő, míg újra sorra nem kerül a csapat A leggyorsabb futamonként egy pihenőt kap

27 Állóképesség fejlesztés Tornateremben, folyósón Ingafutások – szivacs a falnál, pihenő tanulók kiegészítő feladat, körforgással Egyszerű akadálypályák, kanyargós pályavezetéssel Helyben végzett ciklikus mozgások (térdemelés, saroklendítés, előre-hátra, forogva, szökdelések) lehetőleg szivacson Lépcsőzések

28 Állóképesség fejlesztése Tanmenetbe illesztés: Évente 2x9 óra - tanév elején, őszi időszak végén - tavaszi időszak elején

29 Képzési szakaszok Szakosztályi, iskolai sportköri feladat: Szakág specifikus: 13-17év Specializáció: 14-19 év Teljesítmény centrikus: 16 -


Letölteni ppt "Az atlétikai felkészítés a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések