Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetséggondozás a testnevelés órán Készítette: Dudás Ottó testnevelő tanár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetséggondozás a testnevelés órán Készítette: Dudás Ottó testnevelő tanár."— Előadás másolata:

1 Tehetséggondozás a testnevelés órán Készítette: Dudás Ottó testnevelő tanár

2 Iskolánk bemutatása  4 szintes intézmény,16 tanterem, 4 munkaterem,5 szaktanterem.  Külön épületszárnyban 1000m 2 -es tornaterem- városunk sportbázisa is.  Aszfaltozott sportpálya az udvaron.  Tanulócsoportok száma:28  Tanulóink száma:738 fő

3 Tehetségfejlesztés az iskolánkban  Tehetségfejlesztő Bázisiskola  5.osztályban felmenő rendszerben beindult a tehetségfejlesztés  Differenciált személyiségfejlesztés és speciális képességfejlesztés  Tehetségfejlesztő Decentrum műhelyeiben folyik a kistérségben tanuló diákok tehetségfejlesztése  Angol nyelvi  Matematikai-logikai  Környezet-és természetvédelmi  Testnevelés és sport 2006

4 A Vasvár Úti Általános Iskola 1977 szeptembere óta testnevelés tagozatos iskolaként működik. Célunk:  Egészséges életmódra nevelés.  A mozgás a sport igényként való megszerettetése.  Sporttehetségek felderítése, képzése.  Sportutánpótlás nevelése.

5 Testi egészség fejlesztés  Testkultúra mozgásanyagának fejlesztése testnevelés óra, sportköri foglalkozások, egyesületi edzések alkalmával.  Higiéniás követelmények, és egészséges életmód oktatása tanítási órákon, szakkörökön.  Napirend kialakítása az iskolai órák és edzésrend segítségével.

6 Lelki egészség fejlesztés  Testi és lelki egészség összefüggése.(”Ép testben, ép lélek”.)  Családi, társas kapcsolatok, környezeti hatások feltárása –egyéni és csoportos elbeszélgetések – családlátogatások – szülői értekezletek, fogadóórák – nyíltnapok –osztályfőnöki órák alkalmával

7 Fejlődés lélektani szempontok Óvodáskor Az óvodáskor igazán „csak” alapozó korszaknak tekinthető. Az óvodáskor igazán „csak” alapozó korszaknak tekinthető. Mindenekelőtt a megfelelő érzelmi fejlődést kell biztosítani azzal, hogy „törődünk” a gyerekekkel, s engedjük őket játszani. Mindenekelőtt a megfelelő érzelmi fejlődést kell biztosítani azzal, hogy „törődünk” a gyerekekkel, s engedjük őket játszani. Ebben a korban még nem szabad „elkülöníteni” a tehetségesnek látszó gyereket. Ebben a korban még nem szabad „elkülöníteni” a tehetségesnek látszó gyereket.

8 Tehetség fejlesztés a kisiskolás korban  Ezekben az években elsősorban a tehetség általános képességeihez tartozó elemeit kell hatékonyan fejleszteni.  Ha felbukkan a tehetség egyéni programmal lehet a fejlesztést megoldani.

9 Tehetségfejlesztés a felső tagozatos tanulóknál  Megjelenik a speciális tehetség.  Az iskola funkciója kettős: - egyrészt a tehetséges gyerekek felderítéséhez kell folyamatosan működő, változatos tehetségkereső programokat biztosítani - másrészt – ha megtaláltuk a tehetséget – speciális szervezeti keretek között kell azt továbbfejleszteni. - egyrészt a tehetséges gyerekek felderítéséhez kell folyamatosan működő, változatos tehetségkereső programokat biztosítani - másrészt – ha megtaláltuk a tehetséget – speciális szervezeti keretek között kell azt továbbfejleszteni.

10 A tehetséggondozó programok célja  Erős oldal fejlesztése  Gyenge oldal kiegyenlítése  Megelőzés, légkörjavítás  Olyan területek támogatása, amelyek kiegészítik a direkt tehetségfejlesztést

11 A tehetség fejlesztés módszerei iskolánkban Óvodáskor:  Játék a lényeg.  Egyszerű testnevelési játékokkal foglalkoztatjuk, és fejlesztjük a gyerekeket.  Versenyeket szervezünk.(Labdajátékok egyszerűsített szabályokkal.)  Bemutató órák, edzések tartása.(Sport megszerettetése, tagozat vonzóvá tétele.)  Edzéseinkre meghívjuk, felvesszük az adott sportágban tehetséget mutató gyerekeket.

12 Alsó tagozat  A testnevelés órákat testnevelő szaktanárok tartják. Így biztosítjuk a szakmai színvonalat. Ugyanaz a tanár foglalkozik a gyerekekkel 1- 8.osztályig ezért nyomon követi fejlődésüket, ismeri őket.  Emelt óraszámban, heti 4-5 órában van testnevelés óra.  Délután sportköri foglalkozásokat tartunk.  Diákolimpiai versenyeken való részvétel.

13 Felső tagozat  Tanórai foglalkozások heti 4-5 órában.  Sportszakköri foglalkozások: atlétika, labdajátékok, küzdősportok  Egyesületi edzések: ÓFC, ÓKC, ÓBE  Sportág specifikus képzés  Versenyek  A tehetséges gyerekekkel egyéni és csoportfoglalkozások keretében foglalkozunk.

14 Sporttehetségek fejlesztésének menete GyermekÓvodai sport Iskolai sport Egyesületi sport Sportoló utánpótlás Alapozó időszak Tehetség fejlesztés Ált.kép.fejl.Sportág specifikus képzés

15 Birkózó edzés

16 A sport megtanít becsületesen győzni vagy emelt fővel veszíteni. A sport tehát mindenre megtanít. Ernest Hemingway Ernest HemingwayErnest Hemingway

17 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségem:Dudás Ottó Vasvár Úti Általános Iskola 3600 Ózd Vasvár út 37. Tel: Mobil:


Letölteni ppt "Tehetséggondozás a testnevelés órán Készítette: Dudás Ottó testnevelő tanár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések