Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

JÓ GYAKORLATOK A KAZINCZY FERENC TAGISKOLÁBAN DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "JÓ GYAKORLATOK A KAZINCZY FERENC TAGISKOLÁBAN DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS."— Előadás másolata:

1 JÓ GYAKORLATOK A KAZINCZY FERENC TAGISKOLÁBAN DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

2 FÖLDRAJZI ELHELYEZKEDÉS Kazincbarcika Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskola Elődintézményei: Kertváros I. Sz. Ált.Isk. Kertváros II. Sz. Ált.Isk. Kazinczy Ferenc Ált. Isk. Kazinczy - Kertvárosi Ált. Isk. Kazincbarcika DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

3 „JÓT’ S JÓL!” DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS 30 éves szakmai múlt 2007-től közoktatási típusú sportiskola 2008-tól tehetségpont 2011-től akkreditált kiváló tehetségpont

4 AZ ISKOLA BEMUTATÁSA Tanórán kívüli tehetséggondozás DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS Emelt szintű idegennyelv–oktatás (német, angol) Sportiskolai osztályok, csoportok Emelt óraszámú informatika Differenciált képességfejlesztés matematika, magyar nyelv és irodalom tantárgyakból

5 A JÓ GYAKORLATOK ELŐZMÉNYEI 1996-tól a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közoktatási Közalapítvány tehetséggondozó bázisintézménye 1998-tól Kazinczy „Gyermekekért” Alapítvány a tehetséges tanulók támogatására 2002-től Comenius 2000 Közoktatási Minőségfejlesztési Program I. intézményi modellje DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

6 DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐS MATEMATIKATANÍTÁSBAN KIRÁLY ISTVÁNNÉ MATEMATIKA-INFORMATIKA-TECHNIKA SZAKOS TANÁR A JÓ GYAKORLAT VEZETŐJE:

7 A JÓ GYAKORLAT CÉLJA Logikai gondolkodás fejlesztése A racionális gondolkodás megalapozása, megszilárdítása A matematika tantárgy megszerettetése Versenyeztetés DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

8 A KÉPESSÉGFEJLESZTÉS TARTALMI JELLEMZŐI Pszichológiai mérés illetve szaktanári vélemények alapján csoportalakítás Követő mérések, hatásvizsgálatok Konzultáció a programban részt vevő tanulókkal, szülőkkel, pedagógusokkal A hagyományos osztályösszetétel megváltoztatása az azonos képességű tanulók egy csoportba sorolásával Átjárhatóság biztosítása a csoportok között DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

9 AMIT KÍNÁLUNK Feladatlapok adatbankba rendezve (tanórai, szakköri és versenyre felkészítő feladatsorok) Tanmenet Óravázlatok Bemutatóórák Konzultációk, monitoringozás Igény szerint prezentációk megtartása Kapcsolattartás DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

10 BEMUTATÓÓRA DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

11 REFERENCIÁK Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Pedagógiai Szakmai Szakszolgáltatói és Közművelődési Intézet által szervezett műhelyfoglalkozás és bemutatóóra A kazincbarcikai városi televízió által forgatott kisfilm a tehetséggondozásról Versenyeredmények Kalmár László matematikaverseny Zrínyi Ilona matematikaverseny Bolyai Csapatverseny Varga Tamás matematikaverseny Kenguru Nemzetközi matematikaverseny DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

12 TANÓRÁN KÍVÜLI NÉMET NYELV TANÍTÁS A FELSŐ TAGOZATBAN A JÓ GYAKORLAT VEZETŐJE: SCHMIEDNÉ RÁCZ TÜNDE NÉMET-TÖRTÉNELEM-OROSZ SZAKOS TANÁR

13 A JÓ GYAKORLAT CÉLJA A német nyelv népszerűsítése, megszerettetése A német nyelvterületen élők kultúrájának megismerése Az idegen nyelvi kommunikáció, szociális, együttműködési készségek fejlesztése Az élő idegen nyelv használata (évente megszervezett bécsi utak) Önismeret - és személyiségfejlesztés A német nyelv fenntarthatósága DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

14 TARTALMI JELLEMZŐI Második idegen nyelv tanulásának lehetősége Célcsoportja az 5. osztálytól már más idegen nyelvet tanulók A csoport vegyes életkorú gyerekekből tevődik össze Modul jellegű fogalakozások heti rendszerességgel DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

15 AMIT KÍNÁLUNK Gazdag szókincsanyagú témagyűjtemény Sokszorosítható szókártyagyűjtemény Foglalkozási terv Bemutató foglalkozások Konzultáció, monitoringozás Prezentáció a téma- és szókincsgyűjteményről DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

16 FOGLALKOZÁS KÖZBEN DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

17 REFERENCIÁK Tehetség és fejlesztése szakvizsga Nyertes pályázatok (Tehetséggondozó műhely) A Német Kultúráért Egyesület által szervezett versenyeken való eredményes részvétel Körzeti és megyei versenyeken való részvétel Középfokú nyelvvizsgára való sikeres felkészítés Collingo Nyelviskola DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

18 NÉZD MEG! DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

19 ELÉRHETŐSÉG Pollack Mihály Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskola 3700 Kazincbarcika, Herbolyai út 5. Tel/Fax: 48/ Web: Kapcsolattartó: Lénártné Horváth Ilona igazgatóhelyettes DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS


Letölteni ppt "JÓ GYAKORLATOK A KAZINCZY FERENC TAGISKOLÁBAN DIFFERENCIÁLT KÉPESSÉGFEJLESZTÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések