Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KÉPESSÉGFEJLESZTÉS GYERMEK KOROSZTÁLYBAN ötlettár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KÉPESSÉGFEJLESZTÉS GYERMEK KOROSZTÁLYBAN ötlettár."— Előadás másolata:

1 KÉPESSÉGFEJLESZTÉS GYERMEK KOROSZTÁLYBAN ötlettár

2 Vázlat  Jelenlegi helyzet Magyarországon és a világban  Törekvések, irányok  Lehetséges célok  Feladatok, eszközök ( tartalmak, módszerek, követelmények )  Képességek, készségek, összefüggések, képességfejlesztés  Tartalmak, eszközök, módszerek, prevenció, a kiválasztás folyamata gyermek korosztályban az atlétika irányába  Nevelés, tanulás, fejlesztés  Kudarcok, sikerek, önértékelés  Ellenvélemények

3 Jelenlegi helyzet Magyarországon, ill. a világban  régi, hagyományos értelembe vett testnevelés  összekeveredtek a célok a feladatok es az eszközök  Ne erőltesd azt, aki nem szereti az atlétikát, ill. hagyd, hogy megszeresse a mozgást, aktivitást, terhelést, megmérettetést!!!!

4 Irányok Testnevelés tagozatos iskolák : negatív pozitív tendenciák

5  Egészség  Hosszan tartó magas színvonalú teljesítmény  Boldog, vidám gyermekkor  Mozgásbiztonság  Felkészülés a versenysportra  Talmi sikerek a különféle versenyeken és rövid atlétikai pályafutás Lehetséges célokról- kinek, mi jó, mi fontos?

6 Feladatok Tartalmak, eszközök Módszer Követelmények

7 Képességek, készségek, összefüggések, különbségek Kondicionális  erő  gyorsaság  állóképesség ( ezek kapcsolatai )  izületi mozgékonyság, hajlékonyság ( határeset )

8 Képességek Koordinációs  reakció képesség,  gyorsasági koordináció,  egyensúlyozó,  ritmus,  téri tájékozódó,  állóképességi koordináció

9 Képességfejlesztés Ügyességfejlesztés  Cél: az atlétikai mozgások koordinációs mintái alapfeltételeinek megteremtése  Feladat: a futásokhoz, ugrásokhoz, dobásokhoz szükséges alapképességek kialakítása, fejlesztése sokoldalúan, különféle sportágak mozgásanyagainak felhasználásával

10 Képességfejlesztés II.  Első sorban a beidegzésen van a hangsúly  Ügyesíteni kell, minél többféleképpen  Az összes kondícionális képességet sokoldalú ügyességfejlesztéssel célszerű fokozni

11 Tartalmak, eszközök:  Járások, futások, mászások, függések, lengések, dobások, pördületek, akadályok leküzdése, egyéb mozgások különféle irányokba( mint pl.: a tornában a függések, átfordulások különféle testhelyzetekben )  fel-le, ki-be, jobbra-balra, fordulatokkal, forgásokkal, magas és mély helyzetek változtatásával, eszközökre fel-le lépegetésekkel, felépített pályán járások, futások, szökdelések, elugrások, átfutások, átugrások pl.: szivacsbálákra fel- lelépések, futások, ki-be ugrások  Puha, keményebb talajon, változatos terepen közlekedés, ugrás, futás,  Változatos helyzetekben mászás, dobás ( átdobás, feldobás- elkapás, kidobás-bedobás )

12 Tartalmak, eszközök II.  Fogó játékok, kidobó játékok, célba dobások, rajtversenyek, „Várfoglaló, Fekete-fehér, Balatoni halászok, Döngetők, Utolsó pár előre fuss”, váltó- és sorversengések, stb.  Lengések, mászások, függések, vándormászás, hordások, lajhármászás, akadálypályákon közlekedés ki-be, át, fel-le, fejjel lefele is.  Ritmusra mozgások, táncok, labdajátékok, cselezés, helyezkedés ( társhoz, szerhez képest, térben, hol vagyunk?)  Ugrálások szivacsban, minitrampon, egyensúlyozó képesség fejlesztése ( billegő alkalmatosságokon közlekedés, állás, ugrálás, stb. )  Hajlékonyság fejlesztése, megtartása, különféle helyzetekben, elasztikus eszközök felhasználásával is.  Kirándulás, más sportágak, sportjátékok, különösen vízi-sportok kipróbálása.

13 Prevenció, megelőzés  Tudatosság, de ne a gyerektől hanem első sorban önmagadtól várd el!  Sokoldalú, egyensúlyra törekvő fejlesztés biztosabb körülményeket teremt a prevencióban.

14 Sokoldalú fejlesztés Más sportágak mozgásanyaga ( szabályváltoztatások ) / pl.:Pontszerzők, speciális labdás játékok kézzel, lábbal, vegyesen /

15 Módszer  *Kényszerítő helyzetek  *Sokfélét, sokszor  *Egyszerre kevesebbet, de pontosan  *Színes, változatos tevékenységek  *Inkább feladatokat adni, mint a begyakorolt versenyek ismétlése  *Haladj, ismételj és figyeld meg az elért hatást!  *A legjobb teszt, maga a verseny

16 Kiválasztás folyamata Igazán valós, helyes kiválasztás csak folyamatban lehetséges

17 Nevelés, tanulás, fejlesztés  Versenyzés örömének felismertetése  A hibákat ki lehet javítani, de legjobb, ha igyekszünk minél kevesebbet hibázni  A tévedések beismerése kiváló emberi tulajdonság  Aki csak másolni képes, ne várja el, hogy megértse az említett gondolatokat  Az alkotó ember viszi előre a világot  Alázat és biztos tudás  Anatómiai, élettani, fejlődéstani, lélektani, pedagógiai ismeretek széles köre. Szeretet képessége a gyerekek iránt, gondolkodásuk, személyiségük megismerése és megértése

18 Kudarcok, fejlődés, fejlesztés, feltételek, lehetőségek  Önértékelés, önbizalom, önállóság

19 Ellenvélemények


Letölteni ppt "KÉPESSÉGFEJLESZTÉS GYERMEK KOROSZTÁLYBAN ötlettár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések