Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Belga LSZ fejlesztési terve „C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER 14.10.08, 16:30 - 17:30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Belga LSZ fejlesztési terve „C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER 14.10.08, 16:30 - 17:30."— Előadás másolata:

1 A Belga LSZ fejlesztési terve „C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER , 16: :30

2 A Belga LSZ fejlesztési terve ÖRÖM A Belga LSZ fejlesztési terv Célja és Eszköze Célja és Eszköze

3 FiataljátékosFelnőttlabdarúgó 4. Előadó = JÁTÉKOS 3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák 1. Filozófia = részterületek 2. Program = TANTERV ÖRÖMÖRÖMÖRÖMÖRÖM FELÁLLÁSFELÁLLÁSFELÁLLÁSFELÁLLÁS A Belga LSZ Fejlesztési Terve

4 ÖRÖMÖRÖMÖRÖMÖRÖM ALAKZATOKALAKZATOKALAKZATOKALAKZATOK ÖRÖM - A Belga LSZ fejlesztési terve 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV ÖRÖM A TANULÁS 3. ÖRÖM – TÉMÁK - ALAPSZABÁLYOK 4. ÖRÖM – ENGEDD JÁTSZANI ÖRÖM A JÁTÉK JÁTÉK A TANULÁS 2. ÖRÖM – TANULÁS A JÁTÉKKAL

5 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV

6 j Én és a labda (1 : 2-2 szakasz) kollektív játék “közeli” (2: 5-5 szakasz) kollektív játék “2-ik fokozat” (3: 8-8 szakasz) kollektív játék“távoli” (4: 11-11szakasz) Játék dimenziói / fejlődési szakasz 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV Vervolmaking ‘ ÖRÖM A JÁTÉK ’ FEJLESZTÉSE ‘ ÖRÖM AZ EDZÉS ’ FEJLESZTÉSE ‘ ÖRÖM A VERSENYZÉS ’ FEJLESZTÉSE AZ ÖRÖM mint CÉL a LABDARÚGÁS TANÍTÁSÁN keresztül

7 Öröm játszani, a foci mindenkié A fiataloktólA profi játékosokig A játékosoknak nem edzeni kell, hanem játszani a futballt, élvezniük kell a focit, mérkőzéseket is kell játszaniuk FUTBALL – JÁTÉK - NEVELÉS FUTBALL – JÁTÉK – PROFIK 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV

8 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL

9 Az edzés végén, ha úgy döntök és ha ti minden gyakorlatot rendesen megcsináltatok! EDZŐ, JÁTSZHATUNK MECCSET? 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL A MÓDSZER = JÁTÉK –és közbülső gyakorlatok

10 “Ne számold a gólokat, győzelem, vagy vereség, Te nyersz” LEGYEN ÖRÖMÖ A JÁTÉK AZ ÖRÖM EREJE 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL GYORSABB A TANULÁS ÖNBIZALMAT AD MOTIVÁL JOBB TELJESÍTMÉNY Az öröm a játékban igen fontos, mert :

11 Visszatérés: “ grundfoci ”  Mindenki játszik  Játék a győzelemért, de a végén nem számít az eredmény > öröm & fejlődés  Mi mindig „igazi futball”-t játszunk 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL

12 Nyertünk, vesztettünk, mi örömünket leljük! 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL

13 3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK

14 Öröm = kerüljön több az edzésbe : ÖRÖM + ALAKZATOK >> 2 Oktatás-alakzatok egyszerre ! Öröm = egy sereg ÖRÖMTELI PILLANAT adása Öröm = relatív kényszer Öröm = GYŐZELMI PILLANATOKAT átélni Öröm = Dicséret …. a lelkes, kitartó viselkedésért…

15 Próbálj csatlakozni játékosaidhoz Aktiváld játékosaidat Tedd energikussá játékosaidat Törd fel a jeget – érezzék jól magukat Öröm mindenkinek, a „legkevésbé jó”-nak is Pozitív vezetés a helyes út Mint edző, mutass szenvedélyt Rövid szünetek – Érdekes szervezés „Kihívás…megoldható” 3. ÖRÖMTÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK

16 4. ÖRÖM Hagyjál játszani & örömmel teszem

17 Több játék, mint közbülső gyakorlat A technikai-taktikai előírások limitálása A TANULÁS JÁTÉKKAL ( alapok ) >>ÖRÖM a játékosoknak A kihívás: „megoldható” Hagyd a fiatalokat kreatívan és szabadon játszani >> hagyni, hogy szabadon játszanak Figyelemmel követni a kicsiket… >>EMOCIONÁLISAN TÁMOGATÓ ÖRÖM Fejlődési szakasz 2-2 / 5-5! „A JÁTÉK ÖRÖME” FEJLŐDÉSE

18 BEMELEGÍTÉS = ráhangolás 15 PERC JÁTÉK 10 PERC LEVEZETÉS 10 PERC KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC JÁTÉK 15 PERC KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC JÁTÉK 10 PERC Labdával és labda nélkül Légy a labda „mestere” Játék 1:1 – 2 :2 Befejezés, koncentráló játékok Házi feladat – Örömszerző gyakorlatok Alap technikai gyakorlatok Cél, cselező, stb. játékok Játék Kis játékok (1-1 – 2-2) Reagáló játékok Váltó játékok Játék 1:1 – 2:2 EDZÉS PÉLDÁKFejlődési szakasz 2-2

19 Rengeteg KIS JÁTÉK SIKERESEN, a gyerekek szeretnek új mozgásokat tanulni Példaképeik MÁSOLÁSA >> a példakép szerep igen fontos JÁTÉKOSAN, kevés pressing GYŐZELEM & VESZTÉS…alakíts ki sok GYŐZELMI pillanatot ADJ EDZÉS CÉLT, tervezz és értékelj Engedd a gyerekeket kreatívan, „szabadon” tanulni (tanulni, edzeni) Vezetni és edzeni = igazi játékokat játszani ÖRÖM FEJLŐDÉSI SZAKASZ 8 – (1) ÉLVEZD AZ EDZÉST FEJLŐDÉSE

20 Adj célokat (a játékosokkal) hogy kitűzhesd az eredményt és a fejlődést >> GYŐZTES – pillanatok magadnak és másoknak Gyenge pontok: minden játékos saját képességeihez mérten fejlődjön Tedd biztossá: a játékosok örömmel jöjjenek Alakíts ki nyugodt tanulási hangulatot (edző-játékos viszony) Változatosan cserélgesd a játék és a közbülső gyakorlatokat MÉRKŐZÉS – KÖZBÜLSŐ GYAKORLATOK Adj a játékosoknak elég felelősséget >>STOP-SEGÍTSÉG módszer Csapatépítés (egyéni céloktól a csapat célokig) >> erősíteni a közösségi érzést: jól játszani csapatként ÖRÖM Fejlődési Szakasz 11 – 11 ÖRÖM A VERSENYZÉS FEJLŐDÉSE

21 ÖRÖM mint ESZKÖZ… ÖRÖM mint CÉL A FUTBALL az egy ÜNNEP (Dr M. Dhooghe) ÖRÖM a gyerekeknek ÖRÖM az edzőknek, segítőknek ÖRÖM a szülőknek, szurkolóknak ÖRÖM a menedzsereknek, vezetőknek ÖRÖM a játékvezetőknek KÖVETKEZTETÉS:„C” BIZONYÍTVÁNY

22 Több futball Több öröm Jobb futball! A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE


Letölteni ppt "A Belga LSZ fejlesztési terve „C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER 14.10.08, 16:30 - 17:30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések