Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Belga LSZ fejlesztési terve

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Belga LSZ fejlesztési terve"— Előadás másolata:

1 A Belga LSZ fejlesztési terve
„C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER , 16: :30

2 A Belga LSZ fejlesztési terve
ÖRÖM A Belga LSZ fejlesztési terv Célja és Eszköze

3 ÖRÖM A Belga LSZ Fejlesztési Terve 4. Előadó = JÁTÉKOS
3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák Fiatal játékos Felnőtt labdarúgó 2. Program = TANTERV 1. Filozófia = részterületek FELÁLLÁS ÖRÖM

4 ÖRÖM - A Belga LSZ fejlesztési terve
1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV 2. ÖRÖM – TANULÁS A JÁTÉKKAL 3. ÖRÖM – TÉMÁK - ALAPSZABÁLYOK 4. ÖRÖM – ENGEDD JÁTSZANI ALAKZATOK ÖRÖM A JÁTÉK JÁTÉK A TANULÁS ÖRÖM ÖRÖM A TANULÁS

5 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV

6 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV
AZ ÖRÖM mint CÉL a LABDARÚGÁS TANÍTÁSÁN keresztül ‘ÖRÖM A VERSENYZÉS’ FEJLESZTÉSE Vervolmaking ‘ÖRÖM AZ EDZÉS’ FEJLESZTÉSE ‘ÖRÖM A JÁTÉK’ FEJLESZTÉSE j Én és a labda (1 : 2-2 szakasz) kollektív játék “közeli” (2: 5-5 szakasz) kollektív játék “2-ik fokozat” (3: 8-8 szakasz) kollektív játék“távoli” (4: 11-11szakasz) Játék dimenziói / fejlődési szakasz

7 FUTBALL – JÁTÉK – PROFIK
1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV Öröm játszani, a foci mindenkié A fiataloktól A profi játékosokig FUTBALL – JÁTÉK - NEVELÉS FUTBALL – JÁTÉK – PROFIK A játékosoknak nem edzeni kell, hanem játszani a futballt, élvezniük kell a focit, mérkőzéseket is kell játszaniuk

8 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL

9 EDZŐ, JÁTSZHATUNK MECCSET?
2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL EDZŐ, JÁTSZHATUNK MECCSET? Az edzés végén, ha úgy döntök és ha ti minden gyakorlatot rendesen megcsináltatok! A MÓDSZER = JÁTÉK –és közbülső gyakorlatok

10 “Ne számold a gólokat, győzelem, vagy vereség, Te nyersz”
2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL Az öröm a játékban igen fontos, mert: GYORSABB A TANULÁS ÖNBIZALMAT AD MOTIVÁL JOBB TELJESÍTMÉNY LEGYEN ÖRÖMÖ A JÁTÉK AZ ÖRÖM EREJE “Ne számold a gólokat, győzelem, vagy vereség, Te nyersz”

11 Visszatérés: “grundfoci”
2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL Visszatérés: “grundfoci” Mindenki játszik Játék a győzelemért, de a végén nem számít az eredmény > öröm & fejlődés Mi mindig „igazi futball”-t játszunk

12 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL
Nyertünk, vesztettünk, mi örömünket leljük!

13 3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK

14 3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK
Öröm = kerüljön több az edzésbe: ÖRÖM + ALAKZATOK>> 2 Oktatás-alakzatok egyszerre! Öröm = egy sereg ÖRÖMTELI PILLANAT adása Öröm = relatív kényszer Öröm = GYŐZELMI PILLANATOKAT átélni Öröm = Dicséret….a lelkes, kitartó viselkedésért…

15 3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK
Próbálj csatlakozni játékosaidhoz Aktiváld játékosaidat Tedd energikussá játékosaidat Törd fel a jeget – érezzék jól magukat Öröm mindenkinek, a „legkevésbé jó”-nak is Pozitív vezetés a helyes út Mint edző, mutass szenvedélyt Rövid szünetek – Érdekes szervezés „Kihívás…megoldható”

16 4. ÖRÖM Hagyjál játszani & örömmel teszem

17 ÖRÖM Fejlődési szakasz 2-2 / 5-5! „A JÁTÉK ÖRÖME” FEJLŐDÉSE
Több játék, mint közbülső gyakorlat A technikai-taktikai előírások limitálása A TANULÁS JÁTÉKKAL (alapok) >>ÖRÖM a játékosoknak A kihívás: „megoldható” Hagyd a fiatalokat kreatívan és szabadon játszani >> hagyni, hogy szabadon játszanak Figyelemmel követni a kicsiket… >>EMOCIONÁLISAN TÁMOGATÓ „A JÁTÉK ÖRÖME” FEJLŐDÉSE

18 EDZÉS PÉLDÁK Fejlődési szakasz 2-2
BEMELEGÍTÉS = ráhangolás 15 PERC Labdával és labda nélkül Légy a labda „mestere” JÁTÉK 10 PERC Játék 1:1 – 2 :2 KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC Reagáló játékok Váltó játékok JÁTÉK 10 PERC Játék 1:1 – 2:2 KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC Alap technikai gyakorlatok Cél, cselező, stb. játékok JÁTÉK 15 PERC Játék Kis játékok (1-1 – 2-2) Befejezés, koncentráló játékok Házi feladat – Örömszerző gyakorlatok LEVEZETÉS 10 PERC

19 ÖRÖM FEJLŐDÉSI SZAKASZ 8 – 8 11-11(1) ÉLVEZD AZ EDZÉST FEJLŐDÉSE
Rengeteg KIS JÁTÉK SIKERESEN, a gyerekek szeretnek új mozgásokat tanulni Példaképeik MÁSOLÁSA >>a példakép szerep igen fontos JÁTÉKOSAN, kevés pressing GYŐZELEM & VESZTÉS…alakíts ki sok GYŐZELMI pillanatot ADJ EDZÉS CÉLT, tervezz és értékelj Engedd a gyerekeket kreatívan, „szabadon” tanulni (tanulni, edzeni) Vezetni és edzeni = igazi játékokat játszani ÉLVEZD AZ EDZÉST FEJLŐDÉSE

20 ÖRÖM Fejlődési Szakasz 11 – 11 ÖRÖM A VERSENYZÉS FEJLŐDÉSE
Adj célokat (a játékosokkal) hogy kitűzhesd az eredményt és a fejlődést >> GYŐZTES – pillanatok magadnak és másoknak Gyenge pontok: minden játékos saját képességeihez mérten fejlődjön Tedd biztossá: a játékosok örömmel jöjjenek Alakíts ki nyugodt tanulási hangulatot (edző-játékos viszony) Változatosan cserélgesd a játék és a közbülső gyakorlatokat MÉRKŐZÉS – KÖZBÜLSŐ GYAKORLATOK Adj a játékosoknak elég felelősséget >>STOP-SEGÍTSÉG módszer Csapatépítés (egyéni céloktól a csapat célokig) >> erősíteni a közösségi érzést: jól játszani csapatként ÖRÖM A VERSENYZÉS FEJLŐDÉSE

21 ÖRÖM mint ESZKÖZ…ÖRÖM mint CÉL
KÖVETKEZTETÉS: „C” BIZONYÍTVÁNY ÖRÖM mint ESZKÖZ…ÖRÖM mint CÉL ÖRÖM a gyerekeknek ÖRÖM a menedzsereknek, vezetőknek ÖRÖM az edzőknek, segítőknek ÖRÖM a szülőknek, szurkolóknak ÖRÖM a játékvezetőknek A FUTBALL az egy ÜNNEP (Dr M. Dhooghe)

22 A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE
Több futball Több öröm Jobb futball!


Letölteni ppt "A Belga LSZ fejlesztési terve"

Hasonló előadás


Google Hirdetések