Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Komplex Instrukciós Program.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Komplex Instrukciós Program."— Előadás másolata:

1 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Komplex Instrukciós Program

2 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr A módszer lényege  Magas szintű csoportmunka szervezése  Nyíltvégű feladatok, többféle megoldási lehetőség  Többféle képesség alkalmazása  Központi téma, nagy gondolat alkalmazása  Együttműködési normák, szerepek elsajátítása  Kialakult státuszproblémák kezelése

3 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Előzmények  20 évvel ezelőtt az amerikai Stanford Egyetem fejlesztette ki Elizabeth Cohen és Rachel Lotan vezetésével  EJBO alapítvány Borbélyné Nagy Éva és munkatársai  Pécs (10-ek)  Hejőkeresztúr

4 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Eszközök  Tankönyv független  Csoport munkára alkalmas tanterem  Kreatív pedagógus

5 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Miért kerestünk új módszert?  Körzeti iskola ( 3 településről járnak tanulóink)  Szociális körülményeik, tudásbeli különbségeik tág határok között mozog  Jó képességű tanulóink „ megőrzése”  Kialakult státuszproblémák kezelése  Tanulók motivációjának hiánya

6 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP?  Kreatív, probléma megoldó gondolkodás  Leleményesség, művészi képesség  Kifejezőkészség fejlődése  Közös munka, egymás segítése  Életszerű feladatok

7 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP?  Eszközök alkalmazása  Manuális tevékenység  Sikerélmény  Önbizalom  Közösségi szellem  Magatartási, tanulási problémák leküzdése  Státuszproblémák kezelése

8 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Tanuló szerepének megváltozása  Nagy erőfeszítést és aktív részvételt kíván minden tanulótól  Mindenkinek részt kell venni a munkában  Egymás segítése  Meglévő készségeik képességeik mozgósítása

9 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr A tanár szerepének megváltozása  Szakít a rutin- döntéshozatallal  Segítség nyújtás a szabályok segítségével  Hatalom megosztás  Direkt irányítás megszűnése  Kreatív, alkotó munka

10 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr KIP bevezetésének lépései  1. Az osztály munka moráljának, munka fegyelmének felmérése.  2. Csoportépítés, a csoportdinamika fejlesztése.  3.Szabályok,együttműködési normák bevezetése.  4. Szerepek bevezetése.

11 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr A tanítási órák előkészítése  Témaválasztás, nagy ötlet megfogalmazása  Forrásanyag,szükséges eszközök feltérképezése  Csoport feladatok elkészítése  Egyéni feladatok kiválasztása

12 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Az óra menete  A csoportok kialakítása  Szabályok áttekintése  Szerepek felidézése  Csoportmunka, egyéni feladatok megoldása  Csoport beszámoló  Az óra értékelése

13 Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mi változott ?  Tanár-diák viszony.  Diák-diák viszony.  Tanár-tanár viszony  Tanulók státusza


Letölteni ppt "Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Komplex Instrukciós Program."

Hasonló előadás


Google Hirdetések