Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. április 8. Papp Dolli. „ Mondd el, é s elfelejtem, tan í tsd meg, é s eml é kezem r á, lehessek r é szese, é s megtanulom. ” (k í nai b ö lcsess.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. április 8. Papp Dolli. „ Mondd el, é s elfelejtem, tan í tsd meg, é s eml é kezem r á, lehessek r é szese, é s megtanulom. ” (k í nai b ö lcsess."— Előadás másolata:

1 2014. április 8. Papp Dolli

2 „ Mondd el, é s elfelejtem, tan í tsd meg, é s eml é kezem r á, lehessek r é szese, é s megtanulom. ” (k í nai b ö lcsess é g)

3 Mi a projekt? „ A projekt olyan oktatásszervezési eljárás, amely az oktatás menetét gyakorlati problémák megoldása köré csoportosítja.” „ A projekt egy cél által meghatározott tapasztalatgyűjtés, céltudatos cselekvés, amelynél az uralkodó szándék (cél elérése) mint belső hajtóerő meghatározza a cselekvés célját, szabályozza annak lefolyását, motivációjához erőt ad.”

4 Mi a projekt? „A projekt egy sajátos tanulási egység, amelynek a középpontjában egy probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása vagy megválasztása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásnak és összefüggésnek a feltárása, amely a való világban az adott problémához organikusan kapcsolódik.” Hortobágyi Katalin

5 Mi a projekt? „Valamely összetett, komplex, gyakran a mindennapi életből származó téma; a témafeldolgozáshoz kapcsolódó célok, feladatok meghatározása, a munkamenet és az eredmények megtervezése; az eredmények prezentálása.” M. Nádasi Mária

6 „ A gyermek érdeklődésén alapuló komplex, önálló, életszerű feladategység.” Mi a projekt? „ A projekt sajátos tanulási egység, amelynek központjában egy probléma áll.”

7 Kulcsszavak  problémaközpontú tanítás és tanulás  tanulási egység  probléma komplex feltárása  projektösszetevők  tervezés  munkafolyamat  életszerűség  együttműködés  cselekvéses tanulás  motiváció  a tanulási tevékenység szociális kontextusa  felelősség a tanulásért  folyamatközi önértékelés  projekteredmény, prezentáció  projektdokumentáció

8 A projektoktatás „atyja”: John Dewey ( ) Egyetlen gramm tapasztalat többet ér egy tonna teóriánál.

9 A projektoktatás kidolgozója: William Kilpatrick ( ) A projektoktatás teljes szívvel végzett tervszerű tevékenység, amely társas környezetben megy végbe.

10 Projektmódszer  A tanulók érdeklődésére, közös tevékenységére épít. Lényege nem kizárólag az, hogy a tanulók egy-egy problémára megoldást találjanak, hanem az, hogy a lehető legtöbb összefüggést, kapcsolódási pontot is felfedjék.  A passzív befogadó és feldolgozó magatartás helyett a diák kipróbálhatja saját képességeit, viselkedési formáit.  A közös alkotás sikere függ az együttműködéstől, érdekérvényesítéstől, ezért a konfliktuskezelés is része a módszernek.

11 A projektmódszer jellemzői (didaktikai hármas alapelv) átélés ismeretszerzés megértés

12 Projektszakaszok •Témaválasztás, célmeghatározás •Tervezés, szervezés •Projekt értékelése •A projekt/produktum bemutatása •Kivitelezés

13 Projektek típusai 1. Témaválasztás módja szerint 2. Tartalma, témája szerint 3. Tanítási időhöz való viszonya alapján 4. Időtartam alapján 5. Projektben résztvevők száma szerint

14 „Parancsszavak” a projektoktatásban Érdekeljen a munkád! Légy önálló! Kísérletezz és kutass! Vitass meg dolgokat a többiekkel! Igyekezz példamutatóan dolgozni! Különösen a gyengéknek segíts! Fogadd el az erősebbek segítségét! Örülj a munkádnak!

15 A mi projektünk Kedvcsináló ötletek projektekhez

16 Ha mindig ugyanazt csinálod, mint eddig, akkor annyit is érsz el, mint eddig. De ha valami újat, mást, izgalmasat szeretnél, gondolj csak arra, mi állhat még előtted.” (Ismeretlen szerző) Köszönöm szépen a figyelmet!


Letölteni ppt "2014. április 8. Papp Dolli. „ Mondd el, é s elfelejtem, tan í tsd meg, é s eml é kezem r á, lehessek r é szese, é s megtanulom. ” (k í nai b ö lcsess."

Hasonló előadás


Google Hirdetések