Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba és Balogh Irma anyagainak felhasználásával készült.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba és Balogh Irma anyagainak felhasználásával készült."— Előadás másolata:

1 A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba és Balogh Irma anyagainak felhasználásával készült.

2 A gyökerek  XVIII.századtól  A világ komplex jelenségekből áll  Mozgósítani kell mindent ami tudsz  Komplex tanulás lehetősége

3 „Egyetlen gramm tapasztalat többet ér egy tonna teóriánál!” John Dewey (1912) „A projekt egy sajátos tanulási egység, amelynek középpontjában egy probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása vagy megválaszolása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásnak és összefüggésnek a feltárása, amely a való világban az adott problémához organikusan kapcsolódik.” Hortobágyi Katalin (1991)

4 A (valódi) projekttanulás ismérvei I.  a reproduktív tudás helyett konstruktív és teljesítményképes tudás  Komplex feladatok sorozata = megismerési folyamat  a memorizálás helyett, mellett a megértés  a mennyiség helyett a minőség  tankönyvi helyett (mellett) az alkalmazható és transzferálható tudás

5 A (valódi) projekttanulás ismérvei II.  Életközeli témák, - élethez kapcsolódó összefüggések felfedezése  Partner elv: közös tervezés és kivitelezés  A tanulói tevékenységek: egyéni és kooperatív  Partneri együttműködés és önálló döntések, felelősség  A különböző tudásterületekhez kapcsolódik, szétfeszíti a tanórai és tantárgyi kereteket  Eredményei:  az elkészült produktumok  változás a tanulók tudásában, attitűdjében

6 Miért jó a pedagógusnak?  Pozitívan változik a gyerekekkel való kapcsolata  Színesebb, szórakoztatóbb a munkája  Csökken a monotonitás  Nő a szakmai és általános ismerete

7  A téma  gyerekekkel  kollégákkal  Projektháló elkészítése A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat

8

9

10

11  Ráhangolódás  Konkrét tervezés:  A projekthez kapcsolódás módja  szerződés, igazolvány  Csoportalakítás  Altémák – ötletbörze  Az időtartam ismertetése  Altéma választás – névválasztás  Projektnapló vezetése  Csoportösszetartást erősítő játékok

12  Közzétehető produktumok, projekttermékek  reprezentálják majd a tanulás eredményét  Projekttervek elkészítése  milyen tevékenységek…  mely színtereken,  milyen együttműködő partnerekkel,  milyen eszközökkel,  mennyi idő alatt,  milyen részhatáridőkkel és  milyen szereposztással oldható meg, A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat

13  Csoportok közti egyeztetés, a szükséges módosítások elvégzése.  A megvalósítás folyamata, közben egyeztetések (szervezett kommunikáció és kooperáció a csoportokon belül és a csoportok között), nyomon követés, visszacsatolás, ha szükséges, a terv újabb módosítása.  Közzététel és értékelés kis csoportokban, az elsődleges reflexiók és a tapasztalatok összegyűjtése és felhasználása (esetleges korrekciók).  Közzététel: nyilvános, közönség előtti bemutatás  A projekt zárása: önértékelés, értékelés, visszacsatolás, az eredmények beszámítása a tanulmányokba.

14 A Nyugat Csoportszerepek  Kutatók, információkeresők  Műsorszerkesztők  Versmondók  Versek megzenésítői  Megzenésített versek előadói  Jelenetírók és jelenet-előadók  Dokumentumcsoport (fotó, videó, interjú)  Zenei betétek hangszeres előadói  Látvány- és díszlettervezők  Berendezők  Kiállítás rendezők  Plakát és szórólapkészítők, kézbesítők  Meghívó és műsorfüzet-készítők

15 Projekt termék-példák  Produktumok:  előadás,  grafikonok, diagramok és elemzésük  Közvéleménykutatás, interjú  újság  rövidfilm,  PPT,  interaktív tábla,  makettek  fotóalbum,  saját alkotások (képzőművészeti, zenei, irodalmi…)  színdarab  kiállítás

16 Értékelési szempontok  A produktum  Közönség elégedettsége  Tanulási folyamat eredményessége - tesztelés  Megvalósítás folyamata  Társas kapcsolatok alakulása

17 Irodalom  BÁRDOSSY Ildikó: A curriculumfejlesztés alapjai, JPTE Távoktatási Központ,  BÁRDOSSY Ildikó: Projektek az oktatásban, Pedagógiai Szemlélő, JPTE Pedagógiai Tanszék, 1994/1.  HORTOBÁGYI Katalin: Projekt kézikönyv, ALTERN Módszerek 1, OKI – IK,  M: NÁDASI Mária: Projekttanulás, Oktatás- módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör ELTE BTK Neveléstudományi Intézet, 2003.

18 Köszönöm a figyelemet!


Letölteni ppt "A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba és Balogh Irma anyagainak felhasználásával készült."

Hasonló előadás


Google Hirdetések