Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT"— Előadás másolata:

1 INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar, Fő u. 9. 89/

2 A jó gyakorlat megalapozása
A multimédiás eszközök fejlődése, valamint a kompetencia alapú oktatás bevezetése adta az alapötletet, hogy Interaktív Diákönkormányzatot hozzunk létre. Így tanórán kívül is több lehetőség adódik a kompetenciafejlesztésre és az IKT eszközök használatára.

3 Jó gyakorlatunk célja:
Legfontosabb célunk, hogy a diákok az IKT használatával tudjanak alkotni, közösséget teremteni és szórakozni. Ezek mellett további célok: kreativitás és a digitális készségek fejlesztése az informatikai eszközök felhasználási lehetőségeinek és alkalmazásuknak a megismerése

4 a feladat szempontjából lényeges információk kiszűrése, felhasználása
önálló ismeretszerzés, adatgyűjtés az internet segítségével a feladat szempontjából lényeges információk kiszűrése, felhasználása közösségi kapcsolatok ápolása, elmélyítése felkészítés a közéleti szereplésre mások munkájának megbecsülése az önértékelés és énkép fejlesztése

5 Helyi meghatározások Számítástechnika terem Stúdió Tornaterem Konyha
Iskolaudvar Focipálya Művelődési Ház Az iskola környéke

6 Produktumok Valamennyi DÖK rendezvényről az ott készült képek alapján prezentációt készítenek a diákok. A legjobb bemutatók a Diákfórumon és a Bemutatkozik az iskola című rendezvényen nyilvánosságra kerülnek.

7 Bemutatók

8 Fotók

9 Suli süti kiadványok Minden tanévben az ősz folyamán a Szülői Munkaközösség bevonásával megrendezésre kerül a süti vásár. A szülők az általuk sütött süteményekhez mellékelik azok receptjeit, melyekből a diákok kiadványt készítenek. Az elkészült füzetecskék értékesítésre kerülnek, ezáltal a DÖK vagyonát gyarapítják.

10

11 Emléklapok, oklevelek

12 Meghívók

13 Célcsoport A DÖK programjaival valamennyi korosztályt megcélozzuk. Iskolánk tanulóin kívül olykor a szülőket és a falu lakóit is bevonjuk a rendezvények lebonyolításába. A produktumok elkészítésében a felső tagozatos diákok vesznek részt.

14 Kompetenciák A produktumok elkészítése során fejlődik:
esztétikai érzékük kreativitásuk kifejezőkészségük kezdeményezőképességük konfliktuskezelésük szociális kompetenciájuk problémamegoldó képességük együttműködő képességük infokommunikációs képességük.

15 Tevékenységek 1. Éves munka tervezése
2. Az aktuális rendezvény meghirdetése 3. A feladatok kiosztása 4. Plakátok, meghívók készítése 5. A rendezvény megszervezése 6. A rendezvény lebonyolítása 7. Dokumentálás a honlapon (fogalmazások, fényképek)

16 8. A prezentáció elkészítése
- a fényképek kiválasztása - idézetek, hanganyagok keresése, letöltése a webről - a bemutató elkészítése - a kész bemutatók értékelése, hibák kijavítása - a kiválasztott legjobb bemutató közzététele a honlapon

17 9. Diákfórum és a Bemutatkozik az iskola című rendezvény megszervezése, melyen a prezentációk bemutatásra kerülnek 10. A produktumok értékesítése

18 Eredményeink Tanulóink gyakorlottan használják az IKT eszközöket
2008-ban egyik diákunk 2. helyezést ért el az Országos Diákújságíró Versenyen Több szülő és diák megvásárolja a rendezvényekről készült DVD-t és a Suli süti című kiadványt

19 A diákok szívesen és önállóan is készítenek bemutatókat valamennyi szaktárgyi órára
A rendezvények hangulatosabbak, a pedagógus – szülő kapcsolat pozitívan változott.

20 Kapcsolattartó Dr. Varga Istvánné igazgató
Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar, Fő u. 9. 06-89/ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT"

Hasonló előadás


Google Hirdetések