Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Könyvtárhasználati verseny 2013 Mintaprogram az értő olvasást és a digitális, információs kompetenciákat mérő, azok fejlesztését szolgáló, nem formális.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Könyvtárhasználati verseny 2013 Mintaprogram az értő olvasást és a digitális, információs kompetenciákat mérő, azok fejlesztését szolgáló, nem formális."— Előadás másolata:

1 Könyvtárhasználati verseny 2013 Mintaprogram az értő olvasást és a digitális, információs kompetenciákat mérő, azok fejlesztését szolgáló, nem formális verseny

2 Mintaprogram céljai 1. Mérés : a digitális, könyvtár-informatikai a Az információs szükséglet felismerése a szükséges információk felfedezése, az információk összegyűjtése, a megtalált információ értékelése, alkalmazása az etikai jogi normák betartásával. Információs műveltség képessége elemeinek alkalmazása:

3 Mintaprogram céljai 2. informális tudás tartalmak alkalmazása, digitális, könyvtár-informatikai képességek, könyvtárhasználati ismeretek oktatása hatékonyságának állapotfelmérése.

4 Mintaprogram céljai, célcsoportja 2. Elsődleges célcsoport: 9 – 10. évfolyam Másodlagos ( kontroll csoport): 7-8. évfolyam

5 A kipróbálás – helyszíne, az intézmény jellege Település neve : Budapest A mintaprogram helyszínéül szolgáló intézmény neve: Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium Könyvtára Az intézmény jellege: középiskola A kipróbálás ideje és időtartama: április 22.

6 A kipróbálás célcsoportja A résztvevők kora : éves diákok Nem szerinti megoszlása: 7 fiú, 24 leány A csoport összetétele: A csoportban nem voltak SNI diákok, hátrányos helyzetűek száma 4, roma származású 2 Oktatási intézmény(ek) könyvtárostanárai az ország különböző településeiről Folyamatos együttműködés a pedagógusokkal Előismeretek: kimeneti könyvtárhasználati tudás (8. ill. 10.évfolyam ) Hozzáállás: a verseny helyzetből adódóan pozitív

7 A kipróbálás célcsoportja Készségek: Képesség az információs szükséglet definiálására Információforrások különböző típusai és azok formátumai alkalmazott szintű ismerete az információs források közül a relevánsak kiválasztása, a források komparatív vizsgálata Hatékony keresési stratégiák alkalmazása az összegyűjtött információk kutatási célnak megfelelő értékelése

8 A kipróbálás célcsoportja Készségek lényegkiemelés, a szöveg újraalkotására Az összegyűjtött információ formátumnak megfelelően rendszerezése Munkája során a nem hagyományos dokumentumokat, informatikai megoldásokat tudja alkalmazni, használni. Tud munkájához folyamatábrát készíteni. Képes a világos kommunikációra a téma bemutatása során.

9 A mintaprogram kipróbálásának eredménye, tapasztalatai 1. Megvalósíthatóság: Országos verseny múltja, jelenlegi megléte Könyvtárhasználati ismeretek oktatásának feltétel rendszere. Tehetséggondozás könyvtári lehetőségei

10 A mintaprogram kipróbálásának eredménye, tapasztalatai 2. „Testreszabás” idő feltételrendszer feladatok mennyisége

11 Változtatások: A mintaprogram kipróbálásának eredménye, tapasztalatai 3. Szemléletmód (Trails, Sails, CAPES, OKTV) Feltételrendszer: tárgyi, személyi Tehetséggondozó versenyből kompetenciát, tudást mérő, egyetemi szakirányra felvételt jelentő tanulmányi verseny.

12 Javaslatok A mintaprogram kipróbálásának eredménye, tapasztalatai 4. A kipróbálásban részt vett tehetséggondozó könyvtárpedagógusok képzése ( multiplikátor) A kipróbálás/ „bevezetés” következetes folytatása

13 A mintaprogram kipróbálásának eredménye, tapasztalatai 5. Ciklikus országos mérés, amelynek középpontjában: biztos könyvtárhasználat a tájékozódni tudás az információk világában, az internethasználat az önálló ismeretszerzés és a megszerzett tudás kreatív bemutatása

14 Mert valamiképpen a hazának ártani nem szabad, azonképpen annak nem használni, mikor lehetne nagy vétek”

15 Köszönöm a figyelmet! Hock Zsuzsanna Könyvtárostanár (Veres Pálné Gimnázium) Közoktatási szakértő


Letölteni ppt "Könyvtárhasználati verseny 2013 Mintaprogram az értő olvasást és a digitális, információs kompetenciákat mérő, azok fejlesztését szolgáló, nem formális."

Hasonló előadás


Google Hirdetések