Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György2009.04.29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György2009.04.29."— Előadás másolata:

1 Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György

2 Igények a pluralista társadalomban  autonómia  kreativitás  önállóság Az oktatás jellemzői:  intellektualizmus felé való eltolódás a nevelésben és az oktatásban  A fejlesztés előtérbe állítása  minél korábban minél többet megtanítani  tudásközpontúság  a gyermek természettől való elszakadása  az érzékelés útján való tapasztalatszerzés visszaszorulása  a gyermek túlzott irányítása  a gyermek természetes impulzusainak figyelmen kívül hagyása

3 Bizonytalanságot fokozó tényezők  értékvákuum (morál, hagyományos értékek háttérbe szorulása)  értékek relativizálása  tekintélytisztelet hiánya  kiszolgáltatottság (médiahatás, szülők, jogszabályi környezet stb.)  az iskola, ezzel együtt a pedagógus szolgáltató szerepének előtérbe kerülése  funkcionális szerepekben történt változások (felügyelet, szaktanácsadás, igazgató, mint manager stb.)  intézményi autonómia

4 Oktatáspolitika prioritások  esélyteremtés (a munkaerő piaci igényeknek megfelelő tudás, képzettség elsajátítása, az általános műveltség szilárd alapokra helyezése)  pályaorientáció és a pályaválasztási tanácsadás  tanulásirányítás  kompetenciák fejlesztése (alkalmazkodóképesség, rugalmasság, társadalmi beilleszkedés, munkaerő piaci mobilitás, versenyképesség stb. )  hátrányos helyzetűek támogatása, hátránykompenzáció  tehetséggondozás  az élethosszig tartó tanulás kereteinek kialakítása

5 Új feladatok  innováció  pályázatírás  minőségfejlesztés  mérés-értékelés  tanulási képesség fejlesztése  szabadidő szervezés  lelki segély  IKT technológiák alkalmazása  SNI fiatalok gondozása  mediátori feladatok  projektmunka stb.

6 A pedagógussal szembeni kívánalmak  kontaktust tud teremteni  a gyerekekkel kialakított viszonya őszinte  nyíltan megéli és felvállalja szerepeit  a konfliktusokat kezelni tudja  példát tud mutatni, értékeket tud közvetíteni

7 A diákok akkor kedvelik a pedagógust, ha  vidám, van humorérzéke  lelkes, szociábilis, jó szervező  felszabadult  őszinte, természetes a viselkedése  emocionális beállítottságú  hiteles, jól informált, érdeklődési köre széles  elfogadó, megérti és elfogadja a tanulót olyannak, amilyen  rugalmas  lelkiismeretes, szorgalmas, teljesítményorientált  következetes  kiszámítható  találékony  energikus, megfelelő kedvvel és kondícióval végzi munkáját  empatikus, megértő, segítő magatartást tanúsít

8 Tudás-összetevők  az új nevelési-oktatási módszerek ismerete  a problémák felismerését, elemzését, megoldását segítő módszerkombinációk ismerete  reflektivitás képessége  szakmai önértékelés képessége  változni tudás képessége  kapcsolati és irányítási készségek megléte  a viselkedésrepertoár gazdagsága  a szeretetteljes interakciók keresésének képessége

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György2009.04.29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések