Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN."— Előadás másolata:

1 ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN

2 Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen

3 Miért? Más érdeklődés Más a felkészültség Más családi közeg Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség

4 Adaptív tanulásszervezés, miért?  …mert éves gyerek közül csak 34 gyerek mentális kora azonos az életkorával, 66 gyereké ettől eltérő Mentális kor Gyermekek száma

5 Egyéni fejlesztés, miért?  éves gyerek közül mindössze 20 gyermek mentális kora azonos az életkorával, 80 gyereké ettől eltérő Men- tális kor Gyer ekek szá- ma

6  A kor kihívásai  Tanulási nehézségek, részképesség zavarok, magatartási és viselkedés problémák  HH és HHH – szociális háttér  Szubkultúrák közötti szakadék

7 KOGNITÍV TANTÁRGYI TUDÁS SZOCIOKULTURÁLIS HÁTTÉR FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK SZOCIÁLIS SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK

8

9 Személyiségfejlesztés néhány jelentős területe a művészeti oktatásban Nonverbális készségek KreativitásÉnkép Metakommuni- káció SZEMÉLYISÉGÖnismeret Divergens gondolkodás Társismeret, kapcsolat- teremtésEmpátia

10 Képesség-kibontakoztató fejlesztés Tanárok Szemléletváltása Módszertani megújulás A tanulók megismerése Diákok differenciált fejlesztése IPR

11 MŰVÉSZETI OKTATÁS, NEVELÉS Tanári szerep A tehetségek azonosítása Tehetséggondozás TEHETSÉGGONDOZÁS

12 XXI. századi készségek, képességek  Kritikus gondolkodás.  Kreativitás.  Csapatmunka.  Más kultúrák megismerése.  Kommunikáció.  Technika.  Önirányítás.

13 Mi hogyan csináljuk?

14 Gardner elmélete a többszörös intelligenciáról  Verbális/nyelvi  Vizuális/térbeli  Logikai  Testi/kinesztéziás  Interperszonális  Intraperszonális  Zenei  Praktikus

15 A művészeti oktatás válasza a kor kihívásaira  A prevenció  Egyenlő esély  Attitűd és motiváció  Képesség kibontakoztató fejlesztés  Képesség fejlesztés szerepe a részképességek fejlődésében  Ismeret, tudás  Partnerek bevonása  Inter és intraperszonalitás  Életút - jövőkép

16 A művészeti oktatás szerepe a szociális készségek és képesség fejlesztésben • megértés • attitűd • szociális viselkedés • nyelvi és egyéb kommunikációs tapasztalatok • Önmaguk és mások szükségleteinek és szándékának felismerése

17

18 ESÉLY   Oktatási esélyegyenlőség - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára   Befogadó közoktatási környezet és módszertani gyakorlat   Szegregációmentes, az együttnevelés sikerét erősítő programok széleskörű terjesztése

19 KO-KO SZABÁLY:  KONCEPCIÓ ÉS ÉS  KOORDINÁCIÓ

20 Köszönöm a figyelmet! Bodai Antalné


Letölteni ppt "ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések