Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen."— Előadás másolata:

1 ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN

2 Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen

3 Miért? Más érdeklődés Más a felkészültség Más családi közeg
Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség

4 Adaptív tanulásszervezés, miért?
…mert éves gyerek közül csak 34 gyerek mentális kora azonos az életkorával, 66 gyereké ettől eltérő Mentális kor 4 5 6 7 8 9 10 Gyermekek száma 1 26 34 24

5 Egyéni fejlesztés, miért?
éves gyerek közül mindössze 20 gyermek mentális kora azonos az életkorával, 80 gyereké ettől eltérő Men-tális kor 7 8 9 10 11 12 13 14 Gyer ekek szá-ma 1 4 19 24 20 2

6 A kor kihívásai Tanulási nehézségek, részképesség zavarok, magatartási és viselkedés problémák HH és HHH – szociális háttér Szubkultúrák közötti szakadék

7 FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK
TANTÁRGYI TUDÁS KOGNITÍV SZOCIÁLIS SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK SZOCIOKULTURÁLIS HÁTTÉR FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK

8

9 Személyiségfejlesztés néhány jelentős területe a művészeti oktatásban
Nonverbális készségek Kreativitás Énkép Metakommuni-káció SZEMÉLYISÉG Önismeret Divergens gondolkodás Társismeret, kapcsolat- teremtés Empátia

10 Módszertani megújulás Képesség-kibontakoztató
IPR Tanárok Szemléletváltása Módszertani megújulás A tanulók megismerése Képesség-kibontakoztató fejlesztés Diákok differenciált fejlesztése

11 TEHETSÉGGONDOZÁS Tanári szerep A tehetségek azonosítása
MŰVÉSZETI OKTATÁS, NEVELÉS Tehetséggondozás

12 XXI. századi készségek, képességek
Kritikus gondolkodás. Kreativitás. Csapatmunka. Más kultúrák megismerése. Kommunikáció. Technika. Önirányítás.

13 Mi hogyan csináljuk?

14 Gardner elmélete a többszörös intelligenciáról
Verbális/nyelvi Vizuális/térbeli Logikai Testi/kinesztéziás Interperszonális Intraperszonális Zenei Praktikus

15 A művészeti oktatás válasza a kor kihívásaira
A prevenció Egyenlő esély Attitűd és motiváció Képesség kibontakoztató fejlesztés Képesség fejlesztés szerepe a részképességek fejlődésében Ismeret, tudás Partnerek bevonása Inter és intraperszonalitás Életút - jövőkép

16 A művészeti oktatás szerepe a szociális készségek és képesség fejlesztésben
megértés attitűd szociális viselkedés nyelvi és egyéb kommunikációs tapasztalatok Önmaguk és mások szükségleteinek és szándékának felismerése

17

18 ESÉLY Oktatási esélyegyenlőség - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára Befogadó közoktatási környezet és módszertani gyakorlat Szegregációmentes, az együttnevelés sikerét erősítő programok széleskörű terjesztése

19 KO-KO SZABÁLY: KONCEPCIÓ ÉS KOORDINÁCIÓ

20 Köszönöm a figyelmet! Bodai Antalné


Letölteni ppt "Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések