Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0094 projekt a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Maci Óvodájában Készítette: Kremznerné André.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0094 projekt a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Maci Óvodájában Készítette: Kremznerné André."— Előadás másolata:

1 „Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP / projekt a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Maci Óvodájában Készítette: Kremznerné André Ildikó Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda intézményegység vezetője 2012.Április 18.

2 Két zalai kistelepülés Alsónemesapáti és Nemesapáti önkormányzatok által társulási formában működtetett közös igazgatású többcélú intézmény NEMESAPÁTI Vackor Tagóvoda Óvodai létszám: 47 fő Gyermekvédelmi támogatásra jogosult: 60% Halmozottan Hátrányos Helyzetű : 30% SNI: 6% ALSÓNEMESAPÁTI Maci Óvoda

3 A Maci és Vackor Óvoda •gyermekközpontú intézménynek vallja magát, nagy súlyt helyez a gyermekek egész személyiségének fejlesztésére. •elfogadja, természetesnek tartja, hogy minden gyerek más és más, egy önálló személyiség •teret biztosít a tevékenységek széles körének, •befogadó közege minden gyermeknek, függetlenül a gyermek származásától, egyéni adottságaitól, képességeitől, fejlődési ütemétől.

4 A Helyi Nevelési Programunkban kiemelt szerepet kap: •nevelés a művészetek eszközeivel, •hagyományőrzés a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően, •mozgásfejlesztés a hagyományőrző, népies mozgásos játékok beépítésével, •kreativitás, alkotóképesség fejlesztése •anyanyelvi fejlesztés – pl. dráma és bábjáték, mese •újszerű pedagógiai módszerek beépítése a mindennapi gyakorlatba (projektmódszer,drámapedagógia,kooperatív technikák alkalmazása, Kedvesház pedagógiája,Personall Doll stb.)

5 „ Esélyt és lehetőséget a gyermekeknek” etnikai, kissebségi program A cigányság kulturális értékeinek megismerését szolgálja. •irodalom (mesék,mondókák) •képzőművészet (színvilág ) •zene (dalok,ritmusok,hangszerekí) •tánckultúra, •hagyományok. Kiemelt szerepet kap : •a kommunikációs fejlesztés •a tehetségesnek ígérkező gyermekek fejlesztése

6 A projekt tapasztalatai A foglakozások száma: 3 alkalom •Zene •Báb •Dráma A foglalkozások helye: •Nemesapáti-Vackor Óvoda,Kultúrház A foglalkozások jellemzői: •élményszerű •igényes •sokoldalúan tevékenykedtető

7 A projekt hatása a gyermekek fejlődésére: • szókincs,kifejezőkészség • kommunikáció • komplex esztétikai élmények befogadása • zenei élményszerzés • összerendezettség- mozgáskultúra • közvetlen tapasztalási lehetőség (pl.hangszerek,bábok) • ismeret bővítés(pl.erdei állatok,időjárás ) • tolarencia,alkalmazkodóképesség, • kreatívítás

8 A projekt nyertesei •Gyerekek •Óvodapedagógusok •Szülők •A gyerekek és a szülők egyaránt örömmel várták az előadásokat. •Az élményekről beszélgettek otthon, •Az óvodai tevékenységekben, játékokban újraéledt az élményanyag. •Szociális érzékenységük, esztétikai fogékonyságuk szélesedett. Számunkra, óvodapedagógusoknak nagyszerű példát nyújtott a művészek, szakemberek igényes munkája a drámapedagógiai, a báb, a zenei területeken egyaránt. KÖSZÖNJÜK,HOGY RÉSZTVEHETÜNK a ” MŰVÉSZETTEL A JÖVŐ MŰVÉSZEIÉRT!” programsorozatban

9 A képek önmagukért beszélnek…………..

10

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

12 Kremznerné André Ildikó 92/ Mobil: „Minden gyermek művész, a gond csak az, hogyan maradjon művész felnőttkorában is.” (Pablo Picasso)


Letölteni ppt "„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0094 projekt a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Maci Óvodájában Készítette: Kremznerné André."

Hasonló előadás


Google Hirdetések