Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

M TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "M TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet."— Előadás másolata:

1 m TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet

2 A PÁLYÁZATRA JELENTKEZŐ INTÉZMÉNYEK-ÓVODÁK HAJDÚ-BIHAR MEGYÉBEN 2006 TAVASZÁN intézmény intézmény

3 3.1.4-ES INTÉZMÉNYEK Kistelepülés: 16 intézmény Vidéki város: 11 intézmény Debrecen: 10 intézmény

4 A CSOPORTOK JELLEMZŐI Óvodapedagógusok, óvodavezetők Motivációs háttér Nevelési programok Települési adottságok

5 SZAKMAI TAPASZTALATOK Az óvodapedagógia hagyományaira, eredményeire épít. Módszertani megújulást eredményezhet.

6 PROGRAMCSOMAGOK ÖSSZETEVŐI Szakmai koncepció Pedagógiai koncepció Komplex fejlesztési terv

7 SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések Gyermeki jog A játék, mint elemi pszichikus szükséglet Közösségért való tevékenykedés A valódi tudás Komplex óvodai nevelés Tapasztalati út Személyes kapcsolat

8 Alapelvek, pedagógiai alapvetések Az anyanyelvi nevelés kiemelt szerepe A sajátos nevelési igényű gyermekek jogai Érzelmi természetes támasz A gyermek, mint egyén a közösségben Szokásrendszer Megfelelő életvitel, egészséges életmód Környezettudatos viselkedés Családokkal való együttműködés SZAKMAI KONCEPCIÓ

9 PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ PROGRAMCSOMAG ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET INKLUZÍV PEDAGÓGIA -INTEGRÁCIÓ, DIFFERENCIÁLÁS JÁTÉK, ÉRZELMI, ERKÖLCSI NEVELÉS

10 Óvoda- iskola átmenet Elvi és gyakorlati problémakör Elvi: melyik fél közelítsen Gyakorlati: hogyan, mi módon valósuljon ez meg A programcsomag az óvoda részéről kínál olyan lehetőségeket, amely maga a KOMPETENCIA ALAP PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ

11 Inkluzív pedagógia, integráció Széles értelmezési tartomány „inklúzión”alapuló szemléletet jelent- befogadó pedagógiát jelent- mely szerint mindenki MÁS- a teljesen „átlagos” is Ezt pedig a differenciált bánásmóddal lehet a gyakorlat síkjára vinni. PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ

12 Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ

13 KOMPLEX FEJLESZTÉSI TERVEK Levegő VII. VIII. IX. Tűz X. XI. XII. Víz I. II. III. Föld IV. V. VI.

14 A világ befogadásának elérhetősége 1.Játszunk? Természetesen! 2.Zenevarázs 3.Bábjáték 4.Néphagyomány 5.Kiegészítő segédlet

15 A világ befogadásának elérhetősége 6.Játékok bábokkal, játékok a meseládikóval 7.Varázseszközök az óvodában 8.Kóstolgató 9.Játék- tánc- élet

16 VISSZAJELZÉSEK: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának szellemiségében készült, a kompetencia áthatja az egész programcsomagot, elemei részenként is jól alkalmazhatók bármely óvoda helyi programjához, a „rutinos” óvodapedagógusoknak biztosítja a megújulást, szemléletváltozást, a másként csinálom lehetőségét,

17 VISSZAJELZÉSEK: nagyban segíti a pályakezdő óvodapedagógusok munkáját, az óvodák jelenlegi eszközrendszerével is megvalósíthatóak az egyes elemek részei, ötletek tárházát adja a szakmai munka felfrissítéséhez, megújításához.

18 KÉPZÉSEK UTÁN… Jászberényi „kompetencia kirándulás”: 12 óvoda- 45 pedagógus Hálózati együttműködés: 29 intézmény Szaktanácsadások: 15 intézményigényelte

19 „ Mindig eredményt akarunk elérni: azt hisszük, csak akkor van értelme az életünknek, ha itt és most alakítottunk a világon. Pedig a csillagok fénye sincs itt azonnal, sőt vannak olyan távoli égitestek is, melyekről a fény már elindult hozzánk, de csak egy következő nemzedék fog ráfigyelni.” Szent- Gály Kata

20 Köszönöm a figyelmet! Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet


Letölteni ppt "M TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések