Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT."— Előadás másolata:

1 Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT - A mese és a drámapedagógia együttes használatának hatása az integrációban Kerekes Valéria ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest

2 érzelmi érintettség belső képképzés (képzelet, fantázia) spontán azonosulás aktív befogadás Kiindulópont : MESE DRÁMAPEDAGÓGIA tapasztalatszerzés önálló fantázia szövegen túli megélés adott szerep helyett saját „szerep”

3 MESE DRAMATIKUS JÁTÉK / DRÁMAPEDAGÓGIA Anyanyelvi nevelés (Irodalmi nevelés) Erkölcsi nevelés Érzelmi nevelés Dramatikus játék Szerepbeleélés, szerepmegvalósítás A népmesék érzelmi elemeire való fókuszálás Drámapedagógiai eszközök ön- és csoportismereti gyakorlatok, kapcsolatteremtő játékok, bizalomjátékok, kreativitást fejlesztő játékok, mozgásos játékok, érzékszervi finomítás, koncentrációs gyakorlatok stb. ← belső és külső → cselekvésen keresztüli megismerés

4 MESÉT MÁSKÉNT A népmese és a drámapedagógia eszközeinek együttes használata révén úgy tudunk érzelmeket felszínre hozni, (külső és belső) helyszíneket megteremteni, hogy a mese „üzenete” közvetett módon jut el a gyermekekhez. A közös játék után a szabad játékuk során maguk választhatják ki, hogy az adott meséből milyen helyszínt vagy szereplőt építik bele a különböző játékaikba.

5 Gondolkodj Egészségesen Program „ A művészetek által való komplex nevelés lehetőséget nyújt, hogy eszközrendszerével a gyerekek közvetett módon éljenek át különböző helyzeteket.” (Dr. Bakonyi Anna)

6 Integráció – Inklúzió Integráció (lokális, szociális, funkcionális) → ELFOGADÁS Inklúzió (szemléletbeli változás) → BEFOGADÁS

7 A mese és a drámapedagógia együttes hatása spontán érzékenyítés (mindkét részről) közös élmény (belső megélés) teljesítménynélküliség attitűdváltozás (tanár, diák)

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! (Mesélj! Játssz! Alkoss!)


Letölteni ppt "Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések