Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat- dunántúli régióban www.hungaro-dalton.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat- dunántúli régióban www.hungaro-dalton.hu."— Előadás másolata:

1 A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat- dunántúli régióban

2 Kevés tanulónak adatik meg, hogy későbbi szakmai pályafutása során csak egy képesítésre legyen szüksége. A z oktatás célja az élethosszig tartó tanulás elsajátításához szükséges képesség, tudás kialakítása kell legyen.

3 álláskeresők üres állások Győr- Moson- Sopron Megye Nyugat-dunántúli Régió szeptemberdecemberszeptemberdecember álláskereső üres állás

4 Felkészít-e a jelenlegi hagyományos iskola arra, hogy ezek találkozzanak? •NEM, talán RÉSZBEN, vagy HIÁNYOSAN. •„A magyar közoktatás tömegével bocsátja ki a mindenfajta nemzetközi mérce szerint alacsonyan képzett és megfelelő képességek híján lévő munkaerőt.” hvg.hu/ ​ print/ ​ _ ​ zold_ ​ konyv_ ​ kertesi_ ​ csapo_ ​ havas_ ​ hiller.aspx

5 Milyen a jó munkaerő? •szaktudása, szakértelmi kompetenciája •megfelelő minősítéssel, végzettséggel – kvalifikációval rendelkezik •munka/feladat igényeinek megfelelően mozgósítható elméleti tudással és gyakorlati készségekkel rendelkezik, - tanulási, személyes kompetenciái

6 DALTON-ISKOLA •mindezekre az elvárásokra fel tudja készíteni a gyermekeket •az önszabályozó tanulásszervezéssel a kívánt kompetenciák, készségek szinte maguktól alakulnak •ezért a Dalton-terv létjogosult a magyar közoktatásban

7 Hogyan működik a Dalton-terv önszabályozott tanulási folyamata? • a tanulók közvetlen tanári irányítás nélkül írásbeli munkautasítás/penzum alapján nyitott oktatási formában dolgoznak • penzum differenciált feladatsora: önálló ütemezés egyéni képességekhez igazodó aktív, önálló tanulás eszköze

8 A tanár szerepe •az órák tervszerű előkészítése a tudatosság, a koherencia •az órán a háttérből figyeli, igény esetén segíti a tanulókat

9 Az önszabályozott tanulás folyamata a feladatok értelmezése feladat azonosítása, stratégia készítés tervezés felfedező, cselekvésorientált, problémamegoldó tanulási folyamat, ismeretszerzés reflektáló összehasonlítás társakkal önreflexió, önértékelés

10 - aktuális feladat felismerése, megértése, - azonosulás a feladattal Önszabályozott tanulás folyamata kompetenciák A munkavállalói munka folyamat penzum feladatainak önálló értelmezése, megértése - algoritmus felismerése - transzfer képessége - szakmai alapismeretek, -rugalmas gondolkodás

11 - feladat azonosítása, - - munkavégzési algoritmus felismerése, - stratégia készítése - feladat azonosítása, - stratégia készítés, - tervezés - analizáló, szintetizáló tervezési, döntési, problémamegoldó képesség, - együttműködési, kommunikációs,

12 - leghatékonyabb, legoptimálisabb munkavégzés, - mérlegelés, döntés, - ellenőrzés/evalválás - korrigálás - együttműködés - tanulási technikák választása, alkalmazása, - evalválás, - hibaesetek kezelése, korrekció - problémafelismerő, megoldó képesség, - kreativitás-ötletek, - rugalmas gondolkodás, - gyakorlatorientáltság - transzfer, -szakmai és szociális -kompetenciák

13 - konzultáció munkatárssal - újabb munkavégzési technikák, technológiák - reflektáló összehasonlítás társ munkájával, - megerősítés, - a helyes út megtalálása, beépítése az egyéni repertoárba - absztrakció, - összehasonlító, - általánosító, kritikai gondolkodás - egyéni, szociális kompetenciák

14  - végrehajtási  kontroll, - önellenőrzés - külső ellenőrzés - önreflexió, - önértékelés - normához közelítő tanári értékelés - kritikus gondolkodás véleménynyilvánítás, - reális önértékelés képessége, - felelősségérzet, - korrekt munkavégzés - konfliktustűrés és kezelés

15 A Daltonos diákok •munkavállalói kompetenciáik jobbak lesznek •„úgy tanulunk, mint az életben” Perspektívák: •Fejlesztendő kompetenciák körét kibővíteni: •POF, pályaorientációs képzés a felsőben

16 Miért? •a családok, az iskola életéből kiszorult a munka •ezért sokfajta gyakorlati tapasztalatot, élményt kell biztosítani a tanulóknak

17 POF célja: •pályaismeret, egyéni tapasztalat… •önismeret •személyiségfejlesztés és magatartás nevelése •az adekvát pályaválasztási elhatározás kialakítása •„a szakmunka becsületének visszaállítása” •társadalmi tudat nevelése

18 A kiadvány megrendelhető a kiadó címén:

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket. Gömöryné Mészey Zsuzsa


Letölteni ppt "A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat- dunántúli régióban www.hungaro-dalton.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések