Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért. A Hungaro-Dalton Egyesület célja •A tanulás/tanításszervezés folyamatának megújítása •A tanulók önálló, önszabályozott.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért. A Hungaro-Dalton Egyesület célja •A tanulás/tanításszervezés folyamatának megújítása •A tanulók önálló, önszabályozott."— Előadás másolata:

1 Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért

2 A Hungaro-Dalton Egyesület célja •A tanulás/tanításszervezés folyamatának megújítása •A tanulók önálló, önszabályozott tanulási • képességeinek kialakítása •A szabadság/felelősség és együttműködés jegyében

3 Az önszabályozott tanulás folyamata 1. Munkautasítás kiosztása, tanári instrukciók 2. feladatértelmezés, egyéni célkitűzés, tervezés 3. felfedező, cselekvésorientált tanulás ismeretszerzés 4. reflektáló összehasonlítás társakkal 5.önreflexió, önértékelés.

4 1. Munkautasítás kiosztása Célja a problémahelyzet/feladat felismertetése, beépítése a személyes ismeretrendszerbe.

5 2. Egyéni munka tervezése Egyéni célmeghatározás •feladatválasztás a szabadság alapelvének érvényesítésével.

6 3. Felfedező, cselekvésorientált, önálló tanulás Szövegértés, feldolgozás. •Analizálás, releváns megoldási utak keresése. •Feladat elvégzése egyénenként más-más szinten, más-más utakon az együttműködés alapelvének érvényesítésével. •A tanuló kompetenciái a tanulási folyamat szerves részeként fejlődnek.

7 „Tetszik, hogy megbeszélhetjük egymással …”

8 „Az órán kell dolgozni, nem otthon.”

9 „Nagyon jó buli, mert játszva tanulunk.”

10 „ Hihetetlen, de tényleg van időm mindenféle gyermekre, hiszen mindenki teszi a dolgát, ahogy tudja – és tudják, odaérek hozzájuk.”

11 4. Reflektáló összehasonlítás Célja: •A tanulási stratégiák, képességek tudatosítása, bővítése. •A legmegfelelőbb módszer megtalálása, kipróbálása. •A tapasztalatcsere nyitott tanulást megerősítő fázisai az egyéni felelősség elmélyítését segítik.

12 „Könnyebben megtanultuk a feladatot így, hogy minden feladat után ellenőriztük azokat”

13 5. A munka önértékelése, önreflexió •Elértem-e a célkitűzésemet? •Megfelelő szinten dolgoztam-e? •Megfelelő stratégiát alkalmaztam-e? •Mennyivel lettem több, mennyivel gyarapodtam, mely kompetenciáim fejlődtek a folyamat során?

14 Hozzájárul-e az önirányított/differenciált tanulás(szervezés) a korszerű iskola megvalósításához? IGEN, oktatáspolitikai jelentőség vitathatatlan, MERT:  NAT- kompatibilis,  jól igazítható a helyi tantervhez,  eredményesen alkalmazható a tehetséggondozásban, és a felzárkóztatásban,  bármilyen iskolában, minden szinten bevezethető

15  rendkívül egyszerű,  más módszerekkel kombinálható,  állandóan alakítható,  akár egy tanár is bevezetheti munkájában,  kellemesebb az iskolai légkör  különösebb anyagi ráfordítást nem igényel Oktatáspolitikai jelentősége vitathatatlan, MERT:

16 Hungaro-Dalton-Egyesület programcsomagja: •30 órás akkreditált továbbképzés: ”Egyéni haladásra épülő, tevékenységközpontú, differenciált képességfejlesztés az iskolában. A Dalton-terv, mint alkalmazható pedagógiai módszer a kompetencia alapú oktatásban.”

17 Hungaro-Dalton-Egyesület „Jó gyakorlatai”: •Lásd: –Tele van a kosarunk … Dalton – pedagógiai „Jó gyakorlattal” „

18 Peer-mediáció •a peer-mediáció az iskolai konstruktív probléma- megoldás alternatív módja, • a mediátorrá képzett gyermekek konfliktushelyzetben közvetítenek vitában álló társaik között.

19 Peer-mediáció Alapgondolata •gyerekek egymás között jobban fel tudják oldani a konfliktushelyzetet, •ezáltal csökkent az elmélyülő konfliktusok száma, az iskola légköre nyugodtabbá válik. •A peer-mediáció egyben az iskolai erőszak megelőzésének egyik fontos építőköve is.

20 Milyen nyereséget hoz a peer-mediáció az iskoláknak, a felnövekvő nemzedéknek •elsősorban hatékony eszköze a konfliktusok tisztázására, •önálló, független, önrendelkezési joggal bíró felnőttekké válnak.

21 Peer-mediáció nyeresége •a tanulók a tréning és a mediációs gyakorlat során kulcskompetenciát szereznek, amelyeket a későbbi életük, foglalkozásuk során szükségesek, •az iskola általános légköre toleránsabb és egymással szemben megértőbbé válik.

22 Még több infó… Hungaro-Dalton tevékenységeiről, a Peer-mediációról a weblapon, valamint „A Dalton-tevvel a sikeresebb iskoláért” című kiadványban.


Letölteni ppt "Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért. A Hungaro-Dalton Egyesület célja •A tanulás/tanításszervezés folyamatának megújítása •A tanulók önálló, önszabályozott."

Hasonló előadás


Google Hirdetések