Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével."— Előadás másolata:

1 PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével forog.” DEWEY

2 MI A PROJEKTOKTATÁS? PROBLÉMA CENTRIKUS, REFORMPEDAGÓGIAI ELEMEKBŐL ÉPÍTKEZŐ OLYAN ÚJSZERŰ SZERVEZÉSI MÓD, MELYNEK A JÁTÉK IS RÉSZE LEHET, AZ EGYÉNI MUNKA IS FONTOS ELEME, DE KIS CSOPORTOKBAN IS TÖRTÉNHET A TANULÁS.

3 Témaválasztás, célmeghatározás Tervezés, szervezés Kivitelezés A projekt / produktum bemutatása A projekt értékelése, tanulságok összegzése

4 PROJEKTTERVEK Célok Fejlesztendő területek Keretek – erőforrások (anyagi és humán) Projektháló Tantárgyi vonatkozások Produktumok Értékelés (cél, produktum, csoportmunka, önértékelés) Szülők, társadalmi környezet bevonása

5

6

7 SPORT SPORT ÉS SPORTOLÓK ELŐZETES INFORMÁCIÓK GYŰJTŐMUNKA SPORTÁGAK PANTOMIN JÁTÉKKAL SPORT-TOTO ÖSSZEÁLLÍTÁSA SZÖVEGFELDOLGOZÁS: ÓRIÁSPLAKÁT KÉSZÍTÉSE ÉS BEMUTATÁS

8 A projektek csoportosítása célja szerint tartalma szerint megvalósítási helyszín szerint résztvevők létszáma szerint időstruktúrája szerint témaválasztás módja alapján produktum alapján

9 Projekt csoportmunka  maximálisan az önszerveződés jellemzi  önkéntesség  a pedagógus javaslattevőként van jelen, a döntés jogát meghagyja a csoportnak

10 Miért jó….?  a tanárnak  a tanulóknak (csoportnak, egyénnek)

11  a tevékenységre alapozott ismeretszerzés  interdiszciplináris jelleg  valóságos, a társadalmi környezet által felkínált feladatokat alkalmaz  komplex  alkotó jellegű  a tanárközpontú oktatás helyébe a tanulóközpontú tanulás lép  jól szimulálja a valódi munkahelyi tevékenységet  a differenciálás eszköze  belső indíttatásból végzett tanulás

12

13 Az értékelés lehetséges szempontjai célok teljesültsége (tantárgyi követelmények) produktumok csoportmunka hatékonysága önértékelés

14 PROJEKTTERVEK

15 Milyen eredményeket várhatunk? megfelelő ütemű kognitív fejlődés etnikai kapcsolatok javulása szociális és érzelmi fejlődés (társas kapcsolatokra való képesség, önbecsülés, önkontroll, tanuláshoz való pozitív viszony, szerepvállalás képessége stb.) - hatása az életben való „beválásban” tanulási motiváció tartós fennmaradása

16 IRODALOM Gyarmathy Éva: Projektkönyv (Tehetséggondozó projektek készítése és használata) Miskolc: Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete, Hortobágyi Katalin: Projekt kézikönyv Bp: Iskolafejlesztési Alapítvány, (Altern füzetek) M. Nádas Mária : Projektoktatás : elmélet és gyakorlat Bp. : Gondolat : ELTE, 2003 (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)


Letölteni ppt "PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével."

Hasonló előadás


Google Hirdetések