Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává"— Előadás másolata:

1 PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
a Napot tette meg a Föld helyett. Most a gyermek lesz a Nap, amely körül a nevelés mindennemű eszközével forog.”                                                                             DEWEY

2 MI A PROJEKTOKTATÁS? PROBLÉMA CENTRIKUS,
REFORMPEDAGÓGIAI ELEMEKBŐL ÉPÍTKEZŐ OLYAN ÚJSZERŰ SZERVEZÉSI MÓD, MELYNEK A JÁTÉK IS RÉSZE LEHET, AZ EGYÉNI MUNKA IS FONTOS ELEME, DE KIS CSOPORTOKBAN IS TÖRTÉNHET A TANULÁS.

3 Témaválasztás, célmeghatározás
Tervezés, szervezés Kivitelezés A projekt / produktum bemutatása A projekt értékelése, tanulságok összegzése

4 PROJEKTTERVEK Célok Fejlesztendő területek
Keretek – erőforrások (anyagi és humán) Projektháló Tantárgyi vonatkozások Produktumok Értékelés (cél, produktum, csoportmunka, önértékelés) Szülők, társadalmi környezet bevonása

5

6

7 ÓRIÁSPLAKÁT KÉSZÍTÉSE
SPORT ÉS SPORTOLÓK ELŐZETES INFORMÁCIÓK GYŰJTŐMUNKA SPORTÁGAK PANTOMIN JÁTÉKKAL SPORT SZÖVEGFELDOLGOZÁS: ÓRIÁSPLAKÁT KÉSZÍTÉSE ÉS BEMUTATÁS SPORT-TOTO ÖSSZEÁLLÍTÁSA

8 A projektek csoportosítása
célja szerint tartalma szerint megvalósítási helyszín szerint résztvevők létszáma szerint időstruktúrája szerint témaválasztás módja alapján produktum alapján

9 Projekt csoportmunka maximálisan az önszerveződés jellemzi önkéntesség a pedagógus javaslattevőként van jelen, a döntés jogát meghagyja a csoportnak

10 Miért jó….? a tanárnak a tanulóknak (csoportnak, egyénnek)

11 a tevékenységre alapozott ismeretszerzés
interdiszciplináris jelleg valóságos, a társadalmi környezet által felkínált feladatokat alkalmaz komplex alkotó jellegű a tanárközpontú oktatás helyébe a tanulóközpontú tanulás lép jól szimulálja a valódi munkahelyi tevékenységet a differenciálás eszköze belső indíttatásból végzett tanulás

12

13 Az értékelés lehetséges szempontjai
célok teljesültsége (tantárgyi követelmények) produktumok csoportmunka hatékonysága önértékelés

14 PROJEKTTERVEK

15 Milyen eredményeket várhatunk?
megfelelő ütemű kognitív fejlődés etnikai kapcsolatok javulása szociális és érzelmi fejlődés (társas kapcsolatokra való képesség, önbecsülés, önkontroll, tanuláshoz való pozitív viszony, szerepvállalás képessége stb.) - hatása az életben való „beválásban” tanulási motiváció tartós fennmaradása Ezt a diát a legvégére is tehetjük, mindkét módszerre jellemző, igaz. Élethosszig tartó tanulás megalapozása.

16 IRODALOM Gyarmathy Éva: Projektkönyv
(Tehetséggondozó projektek készítése és használata) Miskolc: Arany János Tehetséggondozó Program Intézményeinek Egyesülete, 2001. Hortobágyi Katalin: Projekt kézikönyv Bp: Iskolafejlesztési Alapítvány, 2003. (Altern füzetek) M. Nádas Mária : Projektoktatás : elmélet és gyakorlat Bp. : Gondolat : ELTE, 2003 (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)


Letölteni ppt "PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává"

Hasonló előadás


Google Hirdetések