Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa A tantárgyi tanítás tervezése – hosszú távú tervezés 12. a) A tanítási témakörök mint tanulási-tanítási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa A tantárgyi tanítás tervezése – hosszú távú tervezés 12. a) A tanítási témakörök mint tanulási-tanítási."— Előadás másolata:

1 Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa A tantárgyi tanítás tervezése – hosszú távú tervezés 12. a) A tanítási témakörök mint tanulási-tanítási folyamatok

2 a vizuális kultúra (vizuális kommunikáció) órákon a tanulás és a tanítás nem különálló egyes órákon, hanem több órás blokkokban folyik ezek a tanítási témakörök a témakörök tanítási – tanulási folyamatok

3 több évtizede használt módszer és tanítási témakör- típus a feladatsor X lényege: a tanító által előírt „rajzórai” feladatok megoldása egymás után TÉMAKÖR TÍPUSOK – 1.

4 a vizuális kultúra feladatsor mint tanítási-tanulási folyamat … feladatok lineáris vagy elágazóan lineáris sora – a tanár által szorosan megtervezett és vezetett tanulási folyamat 3/a 3/b

5 a ’90-es évektől terjed Magyarországon is egy új módszer és tanítási témakör-típus, a p r o j e k t lényege: egyetlen életszerű, komplex vizuális kultúra (vizuális kommunikációs) feladat szervezi a tanulás és a tanítás egyéni útjait TÉMAKÖR TÍPUSOK -2.

6 a vizuális kommunikációs projekt - mint tanítási-tanulási folyamat egyetlen átfogó, komplex feladat a tanár keretszerűen tervez minden tanítvány egyedi utat jár be (A, B, C, …) B M2M2 C M3M3

7 ellen-példa: feladatsor tematika: utazás 1. mindenki tervezze meg a családja nyári utazását és mutassa be egy térképen (térképrajzon) az útvonalat 2. gyűjtött és rajzolt képanyaggal mutassa be legalább az egyik meglátogatott város építészeti és művészeti értékeit 3. rajzolja meg elképzelését arról, hogy milyen közlekedési eszközzel, hogyan fognak utazni 4. tervezzen saját maga és/vagy családtagjai számára kényelmes úti ruhát és praktikus bőröndöt vagy hátizsákot ne így tanítsunk !! (miért?)

8 EGY PROJEKT – PÉLDA élethelyzet: UTAZÁS projektfeladat: TERVEZD MEG A CSALÁDOD NYÁRI UTAZÁSÁT! Készüljön el egy teljes útiterv térkép- és útvonalrajzokkal, a témához tartozó gyűjtött képekkel, saját kezű rajzokkal, tervrajzokkal és leírásokkal. Ötletek: útvonal, utazás módja, iratok-jegyek, állomáshelyek, természeti szépségek, művészettörténeti és egyéb nevezetességek (műemlék, múzeum), vásárlás, ruházat, csomagolás, szállás-étkezés körülményei, időtartam Kutatómunka: otthon - a család érdeklődésének felmérése; könyvtárban – útikönyvek, térképek, múzeumi kiadványok, természeti leírások Szükséges eszközök, anyagok: könyvek, képek, térképek, divatlapok és/vagy termékkatalógusok; rajzoló- és festőeszközök Készüljön el egy teljes útiterv, amely foglalkozik az útvonallal, az utazás tárgyi kellékeivel, az úti cél (vagy úti állomások) legfontosabb művészeti és természeti értékeivel. A CSALÁD NYÁRI UTAZÁSÁNAK MEGTERVEZÉSE a projektfeladat átfogó, komplex, rugalmasan alkalmazkodik minden egyes tanítvány sajátos elképzeléséhez, képességeihez

9

10

11 Minden egyes tanuló másképpen oldja meg a projektfeladatot. Az előző példán szemléltetve: más az úti cél, így más a helyszínekről gyűjtött és a rajzolt képanyag az egyik tanuló beleérti az úti ruházatot, a táskákat és bőröndöket, az út közbeni étkezést, a járművet (azaz az utazás mint tevékenység tárgyi világát), a másik nem …


Letölteni ppt "Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa A tantárgyi tanítás tervezése – hosszú távú tervezés 12. a) A tanítási témakörök mint tanulási-tanítási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések