Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen."— Előadás másolata:

1 A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen

2 A Storyline –didaktikai módszer, angolszász eredetű, mely alkalmazható a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelés-oktatásában, terápiás jellegű foglalkozásokon egyaránt.

3 Storyline –módszer általános jellemzői Az ismeretátadás integrált módon történik. Különböző tantárgyakat hoz össze egy témakörben. A diák autonómiát élvez a tevékenységi folyamatban. A tanulásszervezést egyéni-páros és csoportmunka jellemzi.

4 Aktív, tevékeny feladat. Érinti a kulcskompetencia területeket. (szociális, kommunikációs stb.) Szolgálja a kreativitás fejlesztését. Szolgálja a hallás utáni értés, az olvasás – írás használatát. Referencia anyagok használata.

5 Egy téma feldolgozásának lépései Ötletbörze a téma felvetéséhez. Helyszínek kiválasztása, kreatív megalkotása. Karakterek létrehozása. Kapcsolatok a karakterek között. Szabályok és rítusok. Szituációk megalkotása, speciális esemény keresése. Story alkotása, összefüggés a karakterek és a helyszínek között. Visszatekintés és értékelés. A történet összefüggő prezentációja.

6 Storyline-téma A történet - The story A tanár és a tanulók együttesen hozzák létre! A tanár felvezeti a témát. Figyelmesen előkészített kulcskérdésekkel irányít, amely által felkéri a diákot: a helyszín megalkotására a szereplők kialakítására a szituációk megteremtésére. A részletes történet-váz felépítése.

7 Diákjaink kedvenc témaköreinek feldolgozása képekben 1848.március 15.

8 Lakóhelyünk, ahol élni szeretnénk – új uszoda a városban

9 Ókori Görögország: az olimpia története

10 A módszer alkalmazása során kitűzött céljaink Tanulási motivációjukat vesztett tanítványaink újra rátaláljanak az ismeretszerzés és az önkifejezés örömére. Hasznos, a mindennapi életben szükséges képességek kialakítása, mint a kommunikáció, az együttműködés, a vélemény demokratikus kifejezése.

11 Feladataink A hétköznapokban előforduló események, olyan keretjátékba helyezése, amelyben a dráma, a kézművesség és a beszéd ötvöződik. A neveltségi területek témaköreihez kapcsolódva a tananyagok átszervezése, egyfajta szinkronicitás érvényesülésével. A kreativitás fejlesztésének biztosítása színes, változatos ötlettár kipróbálásával.

12 Gyerekek mondják a Storyline órákon: Mulatságos! Büszkék lehetünk magunkra. Könnyebb így tanulni, mintha csak ismételni kéne újra és újra. Olyan, mintha technika órán lennénk…


Letölteni ppt "A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések