Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Jászi Éva főiskolai tanársegéd EKF Neveléstudományi Tanszék 2005.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Jászi Éva főiskolai tanársegéd EKF Neveléstudományi Tanszék 2005."— Előadás másolata:

1 Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Jászi Éva főiskolai tanársegéd EKF Neveléstudományi Tanszék 2005.

2 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integráció, mint pedagógiai feladat, elméleti és gyakorlati kérdések A kérdőíves vizsgálat eredményei – tanárjelöltek és pedagógusok véleménye az együttnevelésről

3 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integrált nevelés a pedagógiában a fogyatékos és nem fogyatékos egyének közös élet és tanulási térben történő együttes nevelését, tanítását és képzését jelenti, mindannyiuk fejlődési lehetőségeinek optimalizálása céljából. (Feuser 1999.)

4 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integráció filozófiája: - gyermekközpontúság - Rousseau-i gondolatok - Claparede - „egyénre szabott iskola” - Decroly -„érdeklődési központokra” épülő pedagógia - Vigotszkíj, Galperin, Piaget, Aebli elméletei

5 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Az integráció alapelve: az iskola mindenkié! pedagógiai jelentése: minden gyermek és tanuló megkülönböztetés, kirekesztés nélkül, egymással együttműködve, a mindenkori fejlettségi szintjén, pillanatnyi észlelési, gondolkodási és cselekvési kompetenciájához mérten, egy közös tárggyal és tárgyon tanul és játszik

6 Hogyan lehetséges a tanulási folyamatokban minden gyermek közreműködő részvételét egyéni képességének és fejlődési ütemének megfelelően biztosítani? Hogyan valósulhat meg, hogy az általános iskola alkalmas legyen a sajátos nevelési igényű gyermekek befogadására, képes legyen az egyes gyermekek sajátos igényeinek kezelésére? Hogyan lehet a gyógypedagógiai professzió tudását a pedagógiai együttműködések segítségével a többségi intézményekben felhasználni? Hogyan lehet az integrált nevelés-oktatás elterjedésével a speciális iskolák szervezetében és működésében végbemenő funkcióváltást segíteni ?

7 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre A kulcsszereplő: a pedagógus - didaktikai, metodikai felkészültség - kompetenciák - attitűd

8 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre A kérdőíves vizsgálat Minta 100 pedagógus, 100 főiskolai hallgató 3 iskolatípus (nagyvárosi lakótelepi iskola, gyakorló iskola, kisvárosi iskola) Témakörök

9

10

11

12

13

14

15

16 Jászi Éva: Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre Jászi Éva főiskolai tanársegéd EKF Neveléstudományi Tanszék 2005."

Hasonló előadás


Google Hirdetések