Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben."— Előadás másolata:

1 Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben

2 Átmenet az iskolából a munkába  Az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatás támogatást és tanácsadást ajánl a fogyatékossággal élő és hátrányos helyzetű fiataloknak az iskolai képzés és a munka világa között.

3 Célok  a szakmai lehetőségek megmutatása a fiatalok számára,  alapot biztosítani a döntések meghozatalához és reális megközelítéssel segíteni a fiatalt a szakmai integráció felé  a Clearing előtt – a helyzet Ausztriában 1999-ben: célok és stratégiák

4 Célcsoport 13-24 év közötti fiatalok, akik kifejezetten az iskola és munka közötti átmenetben vannak és valamilyen speciális szükséglettel rendelkeznek: tanulásban akadályozott fiatalok (speciális iskolában tanulók) és értelmileg akadályozott fiatalok, mozgáskorlátozott és halmozottan fogyatékos fiatalok, hallás- és látássérült fiatalok, szociális hátrányban élő fiatalok, magatartási zavarokkal küzdők, pszichiátriai beteg fiatalok és autisták.

5 A szolgáltatás kiterjedése attitűd- és érdeklődési profil fejlesztése, erősségek és fejlesztendő területek elemzése, további képzési szükséglet feltárása, szakmai lehetőségek bemutatása az attitűd- és érdeklődési profil alapján, fejlesztési- és karrierterv készítése.

6 Módszerek  tanácsadó ülések a fiatallal, konzultáció a tanárokkal és a szülőkkel, az erősségek és érdeklődési körök felmérése, munkatapasztalat-szerzés lehetőségének felajánlása, támogatási körök felépítésének kezdeményezése, személy-központú tervezés a tanárok, a családtagok és barátok bevonásával, a szükséges információk összegyűjtése a szolgáltatási portfólióban, beszámoló és fejlesztési terv elkészítése a következő lépésekre vonatkozó javaslatokkal együtt.

7 Szakemberek A szolgáltatásban közreműködő tanácsadóknak a következő szakmai tudással, tapasztalatokkal és képességekkel kell rendelkeznie: szociális munka (a jogi szabályozás és a munkaerőpiac ismerete), pedagógia / gyógypedagógia / integrált oktatás, pszichológia, különösen fejlődéspszichológia, jó kommunikációs és együttműködési képesség, sok éves szakmai tapasztalat, legelőnyösebb a fiatalokkal végzett munkában és üzleti területen szerzett tapasztalat, projekt-tapasztalat (folyamatok szervezése) és hálózatszervezési tudás, a regionális struktúrák ismerete, tanácsadási technikák ismerete.

8 Felépítés a tanácsadó az egyetlen és elsődleges kapcsolattartó személy, a folyamatot 6 hónapon belül be kell fejezni (a szakmai integráció még további 6 hónapig tarthat), egy teljes állásban dolgozó tanácsadó (40 óra / hét): 50 elkészült beszámoló évente, a szolgáltatás nem helyhez között: a találkozókat meg lehet tartani a tanácsadó központban, az iskolában, otthon, a gyakorlat helyszínén – az aktuális szükségletek alapján, a szolgáltatásban való részvétel önkéntes és ingyenes.

9 A szolgáltatásnyújtás folyamata A szolgáltatás kezdete – első kapcsolatfelvétel Szeptember / október A fiatalok megismerése – információgyűjtés a szolgáltatási dossziéban Október / november Támogatói kör építése – személy-központú megbeszélés tartása November / december Munkahelyi gyakorlat szervezése December / január Karrierterv készítése – beszámoló megírása Utolsó konzultáció munka világa iskola

10 A szolgáltatásnyújtás folyamata: 1. lépés A szolgáltatás kezdete – első kapcsolatfelvétel Szeptember / október első kapcsolatfelvétel az iskola utolsó évében – a tanárokkal való együttműködésben, kapcsolatépítés a fiatalokkal, a szolgáltatás felajánlása és alapvető információgyűjtés, írásos megállapodás megkötése.

11 A fiatal megismerése – információgyűjtés a szolgáltatási dossziéban Október / november különböző segédanyagok és munkalapok segítségével információgyűjtés kompetenciák- és érdeklődés felmérése egységesített és különböző feladatokkal és pszichometriai folyamatokkal A szolgáltatásnyújtás folyamata: 2. lépés

12 Támogatói kör építése – személy-központú megbeszélés tartása November / december a tanárok, rokonok és barátok meghívása egy találkozóra a fiatal jövőbeni lépéseinek megtervezése érdekében a körülötte levő legfontosabb emberek bevonásával A szolgáltatásnyújtás folyamata: 3. lépés

13 Munkahelyi gyakorlat szervezése December / január munkahelyi gyakorlat közben való megfigyelés, visszajelzés a vállalattól A szolgáltatásnyújtás folyamata: 4. lépés

14 Karrierterv készítése – beszámoló megírása Utolsó konzultáció Február / március a szolgáltatási beszámoló, a képesség- és érdeklődési profil, valamint a karrierterv átadása, munka világa átirányítás a következő lehetséges szolgáltatásba. A szolgáltatásnyújtás folyamata: 5. és 6. lépés

15 Az átmeneti szolgáltatás hatásai Az Ausztriai Szociális Minisztérium megbízásából készített Clearing-értékelő vizsgálat eredményei szerint, melyet az L & R Sozialforschung végzett Prof. G. Wetzel-lel (Salzburg-i Egyetem) együttműködésben (2006):  a fiatalok 86%-a munkahelyi gyakorlatot szerzett vállalatoknál  pozitívhatás az érettség fejlődésére  a résztvevők 87%-a meg tudta valósítani a karriertervében foglalt céljait  azok közül, akik nem vettek részt a szolgáltatásban, csak 39% tudta elérni a szakmai céljait  azok közül, akik nem vettek részt a szolgáltatásban, 25% semmit nem tett első lépésként az iskolai oktatás befejezése után

16 A Clearing szolgáltatás eredményei  a résztvevők 28%-a gyakorlati idejét tölti  a résztvevők 25%-a a Foglalkoztatási Szolgálat által talált munkát  a résztvevők 10%-a más formában van foglalkoztatva  a résztvevőknek csupán 13%-a munkanélküli  a résztvevőknek csupán 20%-a marad ki az iskolából vagy marad távol a munkaerőpiactól  az integráció magas foka érhető el a Clearing szolgáltatás által


Letölteni ppt "Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések