Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton Matematika.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton Matematika."— Előadás másolata:

1 Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton Matematika

2 Célok és feladatok A gondolkodás örömének és hasznosságának felfedeztetése A gondolkodás örömének és hasznosságának felfedeztetése A tanulók megismertetése a környezetük mennyiségi és térbeli viszonyaival A tanulók megismertetése a környezetük mennyiségi és térbeli viszonyaival Jól használható, továbbfejlesztésre alkalmas matematikai műveltség kialakítása Jól használható, továbbfejlesztésre alkalmas matematikai műveltség kialakítása A lehetőségeket kihasználva a többi kulcskompetencia fejlesztése ( anyanyelvi kommunikáció, természettudományos, önálló tanulás…) A lehetőségeket kihasználva a többi kulcskompetencia fejlesztése ( anyanyelvi kommunikáció, természettudományos, önálló tanulás…)

3 A kerettanterv szakaszai az alapfokú nevelés - oktatásban Bevezető szakasz ( 1 – 2. évfolyam ) Bevezető szakasz ( 1 – 2. évfolyam ) Kezdő szakasz ( 3 – 4. évfolyam ) Kezdő szakasz ( 3 – 4. évfolyam ) Alapozó szakasz ( 5 – 6. évfolyam ) Alapozó szakasz ( 5 – 6. évfolyam ) Fejlesztő szakasz ( 7 – 8. évfolyam ) Fejlesztő szakasz ( 7 – 8. évfolyam )

4 Kiemelten hangsúlyos feladatok Fejlesztés–központúság megvalósítása - A tanulók komplex fejlesztése - Matematikai tartalmak felépítése - differenciált foglalkoztatás Fejlesztés–központúság megvalósítása - A tanulók komplex fejlesztése - Matematikai tartalmak felépítése - differenciált foglalkoztatás Az esélyegyenlőtlenség csökkentése Az esélyegyenlőtlenség csökkentése A matematika hasznossága - gyakorlati hasznosíthatóság, - más műveltségterületeken történő alkalmazás A matematika hasznossága - gyakorlati hasznosíthatóság, - más műveltségterületeken történő alkalmazás Új tevékenységi formák – kooperatív tanulási eljárások Új tevékenységi formák – kooperatív tanulási eljárások Az értékelési módszerek változatossága - Az önmagához képesti fejlődés pozitív értékelése Az értékelési módszerek változatossága - Az önmagához képesti fejlődés pozitív értékelése Matematikai fogalmak fokozatos fejlesztése - Spirális tananyag-felépítés Matematikai fogalmak fokozatos fejlesztése - Spirális tananyag-felépítés

5 „Bemenet-vezérlésű” építkezés A fejlesztést elsődlegesen meghatározza, hogy ki honnan indul A fejlesztést elsődlegesen meghatározza, hogy ki honnan indul A pedagógus alapvető felelőssége és szabadsága, hogy milyen tempóban, milyen módszerekkel halad A pedagógus alapvető felelőssége és szabadsága, hogy milyen tempóban, milyen módszerekkel halad De a szakaszok végén elérendő minimális szint De a szakaszok végén elérendő minimális szint

6 Módszertani ajánlások A gyerek élje át saját szellemi gyarapodásának élményét A gyerek élje át saját szellemi gyarapodásának élményét Cselekvő, személyes tapasztalatszerzés Cselekvő, személyes tapasztalatszerzés A problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való, cselekvő megoldása A problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való, cselekvő megoldása Eszközök: a gyerek saját teste, környezete tárgyai, egyéb taneszközök Eszközök: a gyerek saját teste, környezete tárgyai, egyéb taneszközök A pedagógus szerepe – tanulási helyzetek, problémafelvetés A pedagógus szerepe – tanulási helyzetek, problémafelvetés A játék – problémák játékba ágyazása A játék – problémák játékba ágyazása

7 Gyakorlati megvalósulási lehetőségei Számlálás mozgással összekapcsolva: Feladat: A gyerekek körben állnak, egyesével számolnak ig, úgy, hogy aki páratlan számot mond, a feje felett tapsol és ugrik egyet, páros számnál leguggol és a törzse előtt tapsol. Számlálás mozgással összekapcsolva: Feladat: A gyerekek körben állnak, egyesével számolnak ig, úgy, hogy aki páratlan számot mond, a feje felett tapsol és ugrik egyet, páros számnál leguggol és a törzse előtt tapsol.

8 Kiemelt készségek, képességek Mozgás, beszéd, gondolkodás összekapcsolása Mozgás, beszéd, gondolkodás összekapcsolása Figyelem, koncentráció Figyelem, koncentráció Szabálytartás Szabálytartás Mozgáskoordináció Mozgáskoordináció Együttműködés Együttműködés

9 „Gyere ide hozzám!” játék A gyerek annyi lépéssel, ugrással, stb. jöjjön a kijelölt helyre, amennyit a számkártya mutat. A gyerek annyi lépéssel, ugrással, stb. jöjjön a kijelölt helyre, amennyit a számkártya mutat. - A mozgás, beszéd, gondolkodás, becslés összekapcsolása - A mozgás, beszéd, gondolkodás, becslés összekapcsolása

10 Lépegetés számozott lépcsőn A lépcsőfokok számolása egyesével felfelé és lefele is A lépcsőfokok számolása egyesével felfelé és lefele is Számkártyák elhelyezése a lépcsőfokokon, tájákozódás, számszomszédok Számkártyák elhelyezése a lépcsőfokokon, tájákozódás, számszomszédok

11 Nyitott mondat kiegészítése – döntés a kialakult állítás igazságáról 10 -  > 5 : ____________ 1. Nyitott mondat értelmezése 2.  helyére egy számkártya illesztése 3. Az állítás igazságának eldöntése 4. Megoldások közé ill. „kukába” helyezés 10 -  > 5 : ____________ 1. Nyitott mondat értelmezése 2.  helyére egy számkártya illesztése 3. Az állítás igazságának eldöntése 4. Megoldások közé ill. „kukába” helyezés

12 Kooperatív technika – páros munka Szöveges feladat megoldása Anyanyelvi kompetencia – szövegértés, Szöveges feladat megoldása Anyanyelvi kompetencia – szövegértés, logikai értelmezés – rajz készítése logikai értelmezés – rajz készítése Lejegyzés matematika-nyelven Lejegyzés matematika-nyelven Válasz Válasz


Letölteni ppt "Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton Matematika."

Hasonló előadás


Google Hirdetések