Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

G AZDASÁGI ÉS VÁLLALKOZÁSI ISMERETEK TANÍTÁSA A J UNIOR A CHIEVEMENT M AGYARORSZÁG A LAPÍTVÁNY PROGRAMJÁVAL B ÁTÁN Báta, 2009. május 20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "G AZDASÁGI ÉS VÁLLALKOZÁSI ISMERETEK TANÍTÁSA A J UNIOR A CHIEVEMENT M AGYARORSZÁG A LAPÍTVÁNY PROGRAMJÁVAL B ÁTÁN Báta, 2009. május 20."— Előadás másolata:

1 G AZDASÁGI ÉS VÁLLALKOZÁSI ISMERETEK TANÍTÁSA A J UNIOR A CHIEVEMENT M AGYARORSZÁG A LAPÍTVÁNY PROGRAMJÁVAL B ÁTÁN Báta, május 20.

2 H OGY IS KEZDŐDÖTT ? Szülők alacsony iskolai végzettsége, munkanélküliség Hátrányos helyzetű tanulók növekvő aránya és száma A gyerekek kevés tapasztalatot és információt szereznek a munka világáról családjukban.

3 I SKOLÁNK CÉLJA : Tanulóink a világra nyitott, sikeres felnőttek, tájékozott, felelősen gondolkodó állampolgárok legyenek. El tudjanak igazodni most és a későbbiek folyamán az őket körülvevő világban. Legyenek képesek életüket tudatosan alakítani!

4 C ÉLUNK ELÉRÉSÉHEZ TÖBB PROGRAMOT INDÍTOTTUNK : 1. Pályaorientáció  2. Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány /JAM/ programjával

5 M I A JAM? A JAM az ország legnagyobb gazdasági oktatást folytató szervezete. Küldetése: Elméleti és gyakorlati ismeretek oktatása diákoknak • a piacgazdaság fontosságáról, • a vállalkozások szerepéről, • a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról.

6 H OGYAN LEHET KAPCSOLÓDNI A PROGRAMHOZ ? Akkreditált képzések - Iskolánk pedagógusai 30 órás orientációs tréningen vettek részt. Gazdasági továbbképző tréning, követő tréningek Tanárklub Konferenciák Regionális menedzser Tanári kézikönyvek, munkafüzetek, feladatlapok, egyéb tanulást segítő kiadványok

7 A JUNIOROS PROGRAM BEVEZETÉSE ISKOLÁNKBAN A tervezés :  Milyen cél eléréséért vezetjük be?  Melyik évfolyamon?  Kiknek akarjuk tanítani? (minden gyereknek vagy a gyerekek egy csoportjának)  Milyen keretben valósítjuk meg? (tanóra vagy szakkör)  Hány órában tanítjuk?  Milyen időszakban tartjuk a foglalkozásokat?  Hány pedagógus fogja tanítani?

8 A megvalósítás:  Cél: a tanulók legyenek képesek eligazodni a munka és a pénz világában, a továbbtanulás segítése.  Első évfolyamon vezettük be a 2005/2006-os tanévben. Felmenő rendszerben az idén már az egész alsó tagozaton tanítjuk.  Minden tanuló részt vesz az oktatásban.  Tanórai keretben valósítjuk meg, a Technika és életvitel tantárgyba építettük be.  Évi 10 órában tanítjuk, januártól kb. májusig.  Egyenlőre egy pedagógus tanítja.

9 A Z ÉN ÉS A VILÁG PROGRAMCSOMAG FELÉPÍTÉSE AZ ALSÓ TAGOZATON 1. osztály: Mi magunk 2. osztály: Családunk 3. osztály: Környezetünk 4. osztály: Településünk

10 1. OSZTÁLY : M I MAGUNK Ferkó és a görkorcsolya című történet. A gyerekek megismerkednek az egyén, a dolgozó, a fogyasztó gazdaságban betöltött szerepével. Személyes tapasztalataik alapján szereznek ismereteket az üzleti életről. Megismerik a munka fogalmát, hogyan kereshetünk pénzt. A program zárása a JAM PARTY. Nagy hangsúlyt kap a kommunikáció. Minden foglalkozás a tevékenykedtetésen, a személyes tapasztalatszerzésen alapul. Tanulmányi séták.

11

12 2. OSZTÁLY : C SALÁDUNK A gyerekek megismerik a család fogalmát, funkcióját, a családtagok feladatait, a családi gazdálkodás lényegét. Megtanulnak különbséget tenni szükségleteik és igényeik között, megértik ezek fontossági sorrendjét. Olyan helyeket, vállalkozásokat keresnek, ahol a családok kielégíthetik szükségleteiket és igényeiket. Foglalkozásokat ismernek meg. Kommunikáció Tanulmányi séta

13 3. OSZTÁLY : K ÖRNYEZETÜNK Tovább bővül a környezet. A tanulók felismerik, hogy egy nagyobb közösség életében milyen szerepet játszanak a vállalkozások és a kormány. Megtanulják, a közösség tagjának joga és felelőssége is van. Vállalkozások, vállalkozók munkájával foglalkozunk. Pl. Fáni Pékség – termékegység, sorozatgyártás Kommunikáció Tanulmányi séta

14 4. OSZTÁLY : T ELEPÜLÉSÜNK Egy település építésébe, életébe tekintenek be a tanulók. Megismerik az építési vállalat, egy étterem, egy bank működését, valamint az újságírók munkáját. Kommunikáció Tanulmányi séta JAM PARTY

15

16 A JUNIOROS PROGRAM ELŐNYEI Képesség-, készségfejlesztés (önismeret, döntéshozó, problémamegoldó, kommunikációs képesség, viselkedés kultúra, kreativitás) Integrálja a tantárgyakat (magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, technika, rajz) Foglalkozásokkal, tevékenységekkel, munkahelyekkel ismertet meg Bármilyen módszer alkalmazható, a tanulás kulcsa a gyerekek aktivitásában rejlik (egyéni munka, differenciálás, kooperatív óraszervezés, projekt, stb.) Ösztönzi a tanulókat Változatos, motiváló értékelés (elismerő oklevél)

17 A D IÁKVÁLLALKOZÁS 3. évfolyamtól működtethető. A gyerekek valós körülmények között gyakorolják egy vállalkozás működését.  ötlet  termelés  reklámozás  értékesítés A diákvállalkozások termékeit a JAM által szervezett országos vásárokon is tudják értékesíteni karácsony és húsvét előtt Budapesten, a Lurdy Házban.

18 Junior Achievement Magyarország 6722, Szeged, Petőfi Sándor sgt. 12. I. em. Tel/Fax: 62/ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "G AZDASÁGI ÉS VÁLLALKOZÁSI ISMERETEK TANÍTÁSA A J UNIOR A CHIEVEMENT M AGYARORSZÁG A LAPÍTVÁNY PROGRAMJÁVAL B ÁTÁN Báta, 2009. május 20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések