Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mire lehet/ne jó az iskola? Lénárd Sándor ELTE PPK 2014.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mire lehet/ne jó az iskola? Lénárd Sándor ELTE PPK 2014."— Előadás másolata:

1 Mire lehet/ne jó az iskola? Lénárd Sándor ELTE PPK 2014.

2 Hogyan csináljam? Mit csináljak vele?

3 Mire lehetne jó az iskola 1. Változás – problémák 2. Pedagógusok lehetősége – felelőssége 3. Lehetséges utak – adaptivitás

4 Hol élünk, hol fogunk élni? A ma létező 10 legnépszerűbb foglalkozás 2004-ben még nem létezett. A ma iskolába járók 38 évesen már munkahelyen dolgoztak (USA) Minden 4 dolgozó közül 1 egy évnél rövidebb ideje dolgozik jelenlegi munkahelyén, minden második pedig kevesebb mint 5 éve (USA)

5 Az első SMS-t 1992-ben küldték - ma naponta több üzenetet küldünk és fogadunk, mint a Föld lakossága. 50 milliós vásárlóközönség eléréséhez a  rádiónak 38 évre  TV-nek 13 évre  internetnek 4 évre 1984-ben 1000 internetes gép volt a világon  1992-ben ,  2008-ban Az angol nyelvben kb szó van ma - ötször több, mint Shakespeare idejében Egy napilap egy heti termésében több információ van, mint amennyivel egy ember egész életében találkozott a XVII. században 1.Változás - információ

6 1. Változás - globalizáció Elmagányosodás Érték pluralitás Új funkció

7 Már XX. század elején elmarasztalták az iskolai gyakorlatot mert: az a gyermeket receptív /befogadó/ lénynek tartja, az emlékezetre támaszkodik, ismereteket halmoz, az elraktározott ismeretek mennyisége a központi kérdés a tankönyvek az ismeretek betanulását szolgálják, a vizsga célja a betanult ismeretek ellenőrzése, a külső fegyelem fenntartása a cél, az érdeklődést jutalom és büntetés segítségével keltik fel, a gyerekek közti kölcsönös segítséget büntetik.

8 rossz képességű átlagos SNI-s hátrányos helyzetű problémás hiperaktív normális ???

9 2. A pedagógus lehetőségei A tanulói teljesítmények alakulására a legnagyobb hatást a tanári munka minősége gyakorolja. Hogyan javítható a tanári munka minősége? Komplex emberi erőforrás menedzsment az oktatásban (országos és intézményi szinten) William Sanders - Tennessee tanárkutatás, 1996

10 Forrás: OECD 2009-es pedagógusok között végzett TALIS vizsgálatának eredményeibőlTALIS vizsgálatának A pedagógusok elégedettsége és munkájuk érzékelt sikeressége

11 3. Megoldási ötlet - Adaptivitás Iskola Pedagógus

12 Az egyéni sajátosságok figyelembe vétele Hogyan??? A tanulásszervezést az egyén alapvető szükségleteihez kell igazítani!

13 A pedagógus szerepe Modern gyerekek dolgoznak, megfigyel kérdez, előkészíti az új egyéni feladatot visszajelez, reflektál T A N U L Á S ? ! ?

14 14 A három alapszükséglet kapcsolat megélni, hogy számítanak rám; megbecsülnek, biztonságban lenni kompetencia annak a megtapasztalása, hogy meg tudok csinálni valamit; önbizalom saját tevékenységem szabályozása, utasítás és engedélykérés nélkül (kezdeményezés, befolyás, felelősség) autonómia

15 A szükségletek szerepe ÖnmegvalósításÖnbecsülésTársasBiztonságiFiziológiai MASLOW Kapcsolat Kompetencia Autonómia

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mire lehet/ne jó az iskola? Lénárd Sándor ELTE PPK 2014."

Hasonló előadás


Google Hirdetések