Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola."— Előadás másolata:

1 Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola

2 KapcsolatKompetenciaAutonómia Interakció Instrukció Osztályszervezés

3 Kompetencia Legyen képes megcsinálni valamit, hihessen magában. A pedagógus erősíteni fogja a tanuló önbizalmát  ha érdeklődést mutat, hogy hogyan viszonyulnak az általa adott feladathoz.  ha esélyt ad nekik a sikerre. „Ha elfogadod, és barátsággal közelítesz felé megtanulja: szeretetet talál a világban.”

4 Javaslatok  Mutassuk ki, hogy értékeljük az aktív részvételt!  Dicsérjünk hangosan, a hibákat az érintettel közöljük!  A tanulók legyenek a figyelem középpontjában!  Szorgalmazzuk a párbeszédet!  Fontos a közös munka, egymás segítése!  Építsünk ötleteikre!  Éreztessük, hogy hallani akarjuk a véleményüket!

5 Értékelés A gyerekek tökéletesen meg tudják mondani, hogy:  érdekesnek találták–e az órát?  értették-e az elhangzottakat?  elegendő volt-e a segítség?  át akarják-e ismételni?

6 Különbségek az osztályban •Tanulás és munkatempóbeli •Vérmérsékleti különbségek –Mindig adjunk annyi időt, amennyire szüksége van! (Rövidebb szöveg feldolgozása, memori- zálásra több idő…)

7 1.Introvertált ember Inkább magukban reagálják le az eseményeket. A másokkal való érintkezés számukra nem kihívás, hanem fenyegetés. •L•Legyen idejük végiggondolni a dolgokat! 2.Extrovertált ember •S•Szeretnek kockáztatni •S•Szeretnek másokkal kapcsolatba lépni •S•Szeretnek együtt dolgozni Mindkét esetben született hajlamról van szó! Meg kell adni a lehetőséget, hogy önmaga legyen!

8

9 A tanár kompetencia érzése is megrendülhet •Tanulók, akik lemaradnak Az okot máshol keressük •Intelligenciája az átlag alatt •Hiperaktív •Diszkalkuliás •Autista „Hála az égnek!” – „Nem az én hibám”

10 Megoldás!  A „lemaradás” és a „problémás tanuló” fogalmának a kiirtása  Hogyan? Felismerjük a különbségeket!  Munkatempó  Intelligencia  Érdeklődés  Adottságok Ha felismertük, alkalmazkodunk hozzájuk! Nem problémaként, hanem kihasználható lehetőség- ként közelítjük meg!

11 Mindenkit elfogadni olyannak, amilyen és értékelni azért, ami.

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések