Tűz- és balesetvédelem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tűzriadó terv gyakorlat
Advertisements

Tűzvédelmi oktatás március.
Balesetvédelem és laborrend
7. szabály – A mérkőzés időtartama. Félidők A mérkőzés két egyenlő 45 perces félidőből áll, hacsak a játékvezető és a két résztvevő csapat kölcsönösen.
Játékvezetők teendői mérkőzés előtt, közben és után
Munkahelyi egészség és biztonság
Használati útmutató a DRYTEC
Közelben: HÉV végállomás 5 percre van, 13 perc Hévvel a Boráros tér, ami hétköznap: l 0 percenként, hétvégén kb.: 15 percenként közlekedik. Spar áruház.
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
Bontási munkák előírásai
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A síelés alapszabálya Sí KRESZ a síelés alapszabálya.
Tűzvédelem a kereskedelemben
Tűzvédelmi ismeretek Tűzriadó gyakorlás.
Információk Gyakorlatvezető: Hajnik Tünde, PhD
10. Tétel.
13. Tétel.
Mellár János 1. óra Február 10. v
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Méltányossági elvek a közoktatásban
GAZDASÁGI ÉS MŰSZAKI FŐIGAZGATÓSÁG
A villamos áram élettani hatása
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
TŰZVÉDELMI ISMERETEK.
A játék A játékosság.
A VILLAMOSSÁG BIZTONSÁGTECHNIKÁJA
Kiürítés a valóságban és a papíron
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Akadálymentesítés.
TŰZVÉDELMI ISMERETEK.
17. tétel.
Átalakítás előltesztelő ciklusból hátultesztelő ciklusba és fordítva.
Munkahelyi egészség és biztonság
Ültetési rend Jelzések:
Villamos Baleset és Mentés!!!
KRIMINAL EXPO BUSINESS ÉS BIZTONSÁG a tervezés és az üzemeltetés konfliktusa a bevásárlóközpontok esetében.
Munkavédelmi tájékoztató Konyhai kisegítőknek
Az új OTSZ-ről Kiürítés
Segédlet a kollégiumi biztonság megőrzéséhez
Tűz- és balesetvédelem
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Munkaszervezési ismeretek
Elsősegély.
Az égés.
Tűzvédelem: megelőzés, jelzés, menekülés
Balesetvédelem, Házirend, A tanév rendje
Kérdések az előző óra anyagából? 11. szabály – A les.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
1. óra Balesetvédelem, Házirend, A tanév rendje. Balesetvédelem O Személyes (testi és szellemi) épségünkre és társainkéra is figyelünk O Szünetben: rendkívüli.
TŰZVÉDELMI ISMERETEK.
Menekülési útvonal: » Az útvonal rajza ki van függesztve az iskola tantermeiben és egyéb helyiségeiben. Kérjük, hogy megérkezéskor a menekülési útvonal.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Emlékeztető Fizika.
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
1 TŰZVÉDELMI ISMERETEK. Tűzvédelem: Tűzesetek megelőzése, tűzoltási feladatok ellátása, tűzvizsgálat, valamint ezek feltételeinek biztosítása. 2.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
Tűz- és Munkavédelmi oktatás Immunológiai Intézet 2014.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Tűzvédelmi Szabályzat
A munkahelyi egészség és biztonság
Tűzvédelmi ismeretek Tűzriadó gyakorlás.
Szabályok és teendők veszély esetén
Tűzriadó terv gyakorlat
Tűz- és balesetvédelem
Elektromos alapjelenségek, áramerősség, feszültség (Összefoglalás)
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Iskolai szabályok – harmadik osztály
3. osztályban.
Tüzvédelem.
Előadás másolata:

Tűz- és balesetvédelem Fizika szaktanterem

I. Tűz az iskolában A tüzet egy percen keresztül tartó három-három rövid szaggatott csengőjellel, vagy kolomp segítségével jelzik (bombariadó esetén egyfolytában szól a csengő) Az osztályban tanító pedagógusok vezetésével meghatározott sorrendben a tanulók elhagyják osztálytermet. Ha az adott osztályban tartózkodókra a tűz nem jelent közvetlen veszélyt, akkor a tanulók az osztályteremben lévő ruhájukat, táskájukat magukkal vihetik. (bomba riadó esetén mindent vihetünk) A helyiség elhagyása után az ajtókat be kell csukni.

- másik menekülési útvonalat kell választani A menekülési útvonal veszélye esetén (pl. átláthatatlan füstfelhő) a körülmények mérlegelése után: - másik menekülési útvonalat kell választani - vagy az osztályban kell maradni ajtókat becsukni, ruhával eltömíteni ablakokat kinyitni tűzoltóságnak jelzést adni (ruhát az ablakból kilógatni) Ruházat meggyulladása esetén,: - Ne szaladgáljunk - Hemperegjünk a földön - Takarjuk le az égő részt takaróval, ruhadarabbal - Arcunk elé tegyünk vizes textilt a füst ellen Ha tűz közelében kell elhaladnunk vizes takaróba burkolódzva, védhetjük magunkat. Ide kell a tűzoltás szabályai

II. Szaktanterem rendje A becsengetés előtt a tanulók, a folyosón rendezetten várják a tanárt Az óra befejezése után rendezetten hagyják el a termet a tanulók (rendezett, tiszta asztal, szék felrakása) A szaktanterembe a tanulók csak az órai felszerelésüket hozhatják be (Pl.: táskát és kabátot nem)

III. Alapvető laboratóriumi munkaszabályok Az érintésvédelem, a vegyszerkezelés, a tűzvédelem szabályait pontosan ismernünk kell, és ezek betartása minden körülmények között kötelező.

A feladat megkezdése előtt pontosan ismernünk kell a kísérlet célját Az összeállítást addig ne kezdjük el, amíg nem áll rendelkezésünkre pontos terv! a kísérlet elvi hátterét, eszközök használatának módját Ne kezdjünk az összeállításhoz addig, amíg nem áll rendelkezésünkre minden szükséges eszköz!

IV. Eszközök használata Ha kell a tanuló a tanár utasítására védőeszközt használ Veszélyt jelentő rendellenességet azonnal jelezni kell

Érintésvédelem (törés, repedés, hideg-meleg) Hogyan kell megfogni Nincs-e törés Hőmérő állapot Áram Elektromos kísérlet Műveleti sorrend Vezetők épsége Áramforrás bekapcsolása legutóljára Mérőműszerek használata

Vegyszervédelem Hőmérő Nem kóstolunk Meghatározott módon használjuk, szagoljuk

Balesetet, sérülést, rosszullétet azonnal jelenteni kell Ha a szaktanteremben észleljük a tűzre utaló jelenséget (láng füst, szag) azonnal jelezni kell a tanárnak