Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Az olvasástanítás módszere:
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik. Hasonlóan ahhoz, ahogy.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
4. Kreatív döntéshozatal
Gyarmathy Éva Az iskolai kudarcok háttere – a másképpen tanulók
Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni.
Tehetség, tehetségazonosítás
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Az intelligencia.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
Teljes ember nevelése idegen nyelvi órákon
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Harmadik matematikakönyvem
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Nem minden az aminek látszik…
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
TANÍTANI… Kinek?Mit? Hogyan ?. Kinek? Egyes szám, harmadik személy…
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
Egyénre szabott tanulási környezet Észlelés utánzás Ötletelés képzelet Szabályok ismeretek Alkalmazás gyakorlás Szintézis, kapcsolat Kritikai gondolk.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában

Digitális (de)generáció Digitális (de)generáció? „Félek a naptól amikor a technika az emberi kapcsolatokat háttérbe szorítja és megjelenik az idióták generációja” Albert Einstein

Egy kultúraváltás idejét éljük Megváltozott az információ szerzés módja Írásbeliség – logikus gondolkodáson, absztraháción alapuló információ szerzés Digitális kultúra – észlelésre alapuló ismeretszerzés

Digitális bennszülöttek kiegyenlítettebb dominancia, gyorsabb átjárás a két agyfélteke között.

Mi képezhet hidat?

Dr. Gyarmathy Éva (Digitális nemzedék) Howard Gardner (Sokrétű intelligencia) Játék, táblás játékok Mozgás Zene Drámajáték Kreatív, képzőművészeti tevékenységek Auditív ismeretátadás Társas kapcsolatok Önreflexív tanulás Logikai, matematikai Testi, mozgásos Zenei Testi- mozgásos, verbális nyelvi Vizuális-térbeli Verbális nyelvi Kapcsolati Önismereti, Természeti

Módszertani követelmények - Globális, élmény alapú ismeretszerzés - Felfedező tanulás - Élménypedagógia eszközök - Legyen részese a történetnek -Rövid, pörgős feladatok -Ismeret gyakorlati haszna - Támaszkodjunk a gyerekek saját, meglévő ismeretire -Felfedező tanulás

Új pedagógusmodell Facilitátor Hagyja az önálló munkát kibontakozni - Elősegíti a kreatív folyamatokat - Kihozza a tudást és az ötleteket a csoporttagokból - Együtt gondolkodás - Biztatás, pozitívumokra támaszkodás

Köszönöm figyelmüket! Miklya Luzsányi Mónika miklya@t-online.hu