Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?"— Előadás másolata:

1 INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Miért tanítsunk informatikát? Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

2 Zsakó László: Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalko-zói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

3 Zsakó László: Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Kulcskompetenciák Digitális kompetencia: az informá-ciós társadalom technológiáinak magabiztos és kritikus használata a munka, a kommunikáció és a szabadidő terén információ felismerése visszakere-sése, értékelése, tárolása, előállítá-sa, bemutatása és cseréje kommunikáció és hálózati együtt-működés az interneten keresztül Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

4 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Algoritmikus gondolkodás Algoritmus (tevékenységsorozat) felis-merése, megértése Algoritmus (tevékenységsorozat) vég-rehajtása Algoritmus (tevékenységsorozat) elem-zése Algoritmus (tevékenységsorozat) alko-tása Algoritmus (tevékenységsorozat) meg-valósítása Algoritmus (tevékenységsorozat) mó-dosítása, átalakítása Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

5 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Adatmodellezés A világ (egyszerű) dolgai adatokkal leírása A világ dolgai tipizálása, absztrahálása A komplex adatvilág strukturálása Adatokból információ szerzése, az információ bemutatása Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

6 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák A valós világ modellezése A valóság modelljeinek megfo- galmazása A valóság modelljeinek elkészí-tése A valóság modelljeinek működ-tetése A valóság megértése a modelle-ken keresztül Valós jelenségek előrejelzése a modell használata alapján Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

7 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Problémamegoldás Eszközhasználat: a probléma megoldása adott eszközzel Eszközválasztás: a probléma megoldásá-hoz szükséges eszközök felismerése Eszközválasztás: a használható eszközök közül a legmegfelelőbb kiválasztása Eszköz-összeállítás: a probléma megoldá-sához szükséges eszközök összerakása Eszközfejlesztés: a problémamegoldásához szükséges eszközök elkészítése A problémamegoldás folyamatának elem-zése Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

8 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Kommunikációs képesség Párbeszéd intelligens felületen keresz-tül: személyekkel való kommunikáció Kommunikáció csoportokkal intelligens felületen keresztül Kommunikáció az információszerzés-hez Kommunikáció a közös munkavég-zésben Kommunikációs hálózatok építése és alkalmazása Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

9 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Alkalmazói képesség A számítógépes eszközök alkal-mazása feladatok megoldására A számítógép alkalmazási lehe-tőségeinek felismerése Alkalmazástípusok ismerete Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

10 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Csoportmunka, együttműködő-képesség Mások munkájának felhasználása Feladat részekre osztása Részek elkészítésének ütemezése Kommunikáció más részek készítőivel Csoportmunka összeépítése Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

11 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Alkotóképesség Minta utáni alkotás Meglévő alkotások továbbfej-lesztése Igénylista szerinti alkotás Kreatív alkotás Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

12 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Információs tájékozódási és tájékoztatási képesség Információ megtalálása adott környezetben Információ megkeresése Az információ elemzése Információ elrendezése mások számára Információ vizuális megjelenítése Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

13 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Rendszerszintű gondolkodás A rendszer kezelése A rendszer fejlesztése A rendszer előállítása A rendszer vizsgálata Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

14 Informatikai kompetenciák
INFOÉRA 2006 Informatikai kompetenciák Az informatikai kompetenciák bir-tokában az egyén rendelkezik az-zal a képességgel, hogy alkal-mazni tudja az alapvető informa-tikai eszközöket és módszereket az ismeretszerzésben és a prob-lémák megoldásában, a minden-napokban, otthon és a munka-helyen. Zsakó László: Informatikai kompetenciák Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n

15 Zsakó László: Informatika tanárszak az ELTE-n
INFOÉRA 2006 Zsakó László: Informatika tanárszak az ELTE-n Juhász István-Zsakó László: Informatikai képzések a ELTE-n


Letölteni ppt "INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések