Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Múzeumpedagógia Komárom, 2011. 07 11-16. Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Múzeumpedagógia Komárom, 2011. 07 11-16. Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés."— Előadás másolata:

1 Múzeumpedagógia Komárom, 2011. 07 11-16

2 Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés - identitástudat kialakítása - …

3 Mi maradt meg az emlékeinkben gyermekkorunk múzeum látogatásából? ??? meleg volt Pisti állandóan piszkált Verának divatosabb volt a sportcip ő je, mint az enyém éhes voltam mikor megyünk a vásárosokhoz …

4 Miért? A hagyományos múzeumlátogatások befogadó, szemlélő, tiltó (hozzányúlni TILOS) szemléletű, a gyerekek szempontjából passzív tevékenység A legnagyobb érdekessége a tárlatvezetés

5 Mi a múzeumpedagógia lényege? Aktív, felfedez ő ként élményeket megél ő tevékenység Feltáró jelleg ű Játékos tevékenységeken alapuló a gyerekek logikai gondolkodásának a fejlesztésével egybekapcsolt kirándulás A megszokott környezetb ő l kilép ő ismeretszerzés …

6 Mit szólnak ehhez a múzeumok? Akkor amikor,…. kevés látogató profit orientált tevékenység továbbélési forma

7 Arra kaptunk lehetőségeket, ötleteket, hogy… Mindenütt meg lehet szervezni az oldottabb, titok feltáró lehetőségeket. A pedagóguson múlik akarjuk-e, hogy ne egy öncélú kipipált, teljesített feladat legyen a kirándulások legunalmasabb pontja, hanem az ismeretek szerzésének játékos terepe.

8 Lehet másképp??? Élményszerzés Felfedezés Titokzatosság Önálló ritmus Barátokkal együttes vagy önálló munka Versengés

9

10 Mit nyerhetünk vele? Egy-egy látogatás több tantárgy ismeretanyagát is érintheti Fejleszthető: - a gondolkodás - kooperativitás, társas kapcsolatok - megfigyelő képesség - fantázia - finommotorika - …

11 A következő kérdéseket vetettük fel: Hogyan lehet a m ű alkotást közel hozni a gyerekekhez? Hogyan segítjük a lokálpatriotizmust a m ű vészeti neveléssel? Hogyan lehet a kézm ű ves technikákkal fejleszteni az identitástudatot? Hogyan lehet a múzeumokban rajzórát tartani? Hogyan használhatjuk oktatási célokra a múzeumokat?

12 A vizualitás eszközként való felhasználása, használata segít élményszerűvé tenni az ismeretszerzést és a feldolgozást, mind a tanárnak, mind a diáknak

13 Köszönjük, hogy figyeltek rám, ránk….most és az elmúlt hét alatt. Vizuális csoport Csoportvezet ő : Maticsek Regina


Letölteni ppt "Múzeumpedagógia Komárom, 2011. 07 11-16. Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések