Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sándor-Schmidt Barbara

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sándor-Schmidt Barbara"— Előadás másolata:

1 Sándor-Schmidt Barbara
Kutatás Sándor-Schmidt Barbara

2 Elméleti keretek Intelligencia koncepciók
Szingularista vs. Pluralista A szingularista koncepciók problematikája Pluralista koncepció Gardner – „Frames of Mind” (1983) Multiple Inteligences - TI elmélet Intelligenciák természete Kritériumok

3 Intelligenciák (+ 7 tudásterület – MIMI)
Verbális intelligencia – Nyelv Képi – Vizuális Intelligencia – Képzőművészet Logikai - matematikai intelligencia - Matematika Intraperszonális intelligencia – Társadalom Naturalisztikus/Természeti intelligencia – Tudomány Interperszonális intelligencia – Társadalom Testi- Kinesztetikus intelligencia – Mozgás Zenei intelligencia – Zene

4 A MIMI- Módszer alapjai
Többszörös intelligenciák koncepció Project Spectrum módszer – óvoda Elméletalkotók Howard Gardner – TI David Henry Feldman – Nem Egyetemes Elmélet (Non-Universal Theory) Mara Krechevsky – Harvard – ECEC (Kora Gyermekkori Nevelési Intézet) Hazai adaptáció – MIMI

5 A MIMI- Módszertani elvek
Differenciálás és Diverzitás Gyakorlat és elmélet Folyamatosság Együttműködés Egyéniség, egyediség Mérés - értékelés

6 Tudásterületek (intelligenciák) és tevékenységek
Nyelv – Riporterjáték, „Storyboard” tevékenység Matematika – Buszjáték, Dinoszauruszjáték Tudomány – Úszik, vagy süllyed játék, Kincskereső játék Mozgás – Kreatív mozgások játéka, Akadálypálya Zene – Dal éneklése, Zenei percepció Társadalom – Csoportmodell tevékenység Képzőművészet – Éves portfólió vizsgálata

7 Példa a tevékenység bemutatására – Zenei tudásterület vizsgálata

8 Beválás-vizsgálat (Evaluáció)
Célok, Fejlesztési területek Értékelés, Mérés Kulcs-kompe-tenciák kibontása Előzetes tudás Eszköztár, támogatás Felkészí-tés, demon-stráció Kvalifi-káció Befogadó Gyakorlati-tesztelés, kipróbálás Alapvető követelmények: ne okozza a program romlását járjon együtt a tanulási eredmény javulásával legyen megvalósítható Elemei:

9 Módszertani alapok Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszereket is magában foglaló - kombinált forma Empirikus, kvantitatív kutatás – Óvodapedagógusok - kérdőív (184 fő) Interjú (Óvodavezetők, óvónők – Kompartisztika) Video vizsgálat – Kvalitatív adatelemzés (Atlas. TI programmal)

10 A MIMI - ben rejlő lehetőségek
A megismerés és tervezés egy új szempontú megközelítése Individuális értékek - Esélyteremtés, tehetséggondozás Könnyedén bevezethető játékok Saját kezűleg előállítható játékeszközök (blog) Intra- és Interperszonális intelligenciák mozgósítása

11 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Web: sandorschmidtbarbara.wordpress.com


Letölteni ppt "Sándor-Schmidt Barbara"

Hasonló előadás


Google Hirdetések