Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Digitális (de)generáció Digitális (de)generáció? „Félek a naptól amikor a technika az emberi kapcsolatokat háttérbe szorítja és megjelenik az idióták generációja” Albert Einstein
Egy kultúraváltás idejét éljük Megváltozott az információ szerzés módja Írásbeliség – logikus gondolkodáson, absztraháción alapuló információ szerzés Digitális kultúra – észlelésre alapuló ismeretszerzés
Digitális bennszülöttek kiegyenlítettebb dominancia, gyorsabb átjárás a két agyfélteke között.
Mi képezhet hidat?
Dr. Gyarmathy Éva (Digitális nemzedék) Howard Gardner (Sokrétű intelligencia) Játék, táblás játékok Mozgás Zene Drámajáték Kreatív, képzőművészeti tevékenységek Auditív ismeretátadás Társas kapcsolatok Önreflexív tanulás Logikai, matematikai Testi, mozgásos Zenei Testi- mozgásos, verbális nyelvi Vizuális-térbeli Verbális nyelvi Kapcsolati Önismereti, Természeti
Módszertani követelmények - Globális, élmény alapú ismeretszerzés - Felfedező tanulás - Élménypedagógia eszközök - Legyen részese a történetnek -Rövid, pörgős feladatok -Ismeret gyakorlati haszna - Támaszkodjunk a gyerekek saját, meglévő ismeretire -Felfedező tanulás
Új pedagógusmodell Facilitátor Hagyja az önálló munkát kibontakozni - Elősegíti a kreatív folyamatokat - Kihozza a tudást és az ötleteket a csoporttagokból - Együtt gondolkodás - Biztatás, pozitívumokra támaszkodás
Köszönöm figyelmüket! Miklya Luzsányi Mónika miklya@t-online.hu