„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana
A Hallgatói Mentorprogram működése
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Környezeti nevelés az óvodában
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Napocska Napköziotthon
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Kastélykert Körzeti Óvoda
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
TEHETSÉGÍGÉRETEK GONDOZÓI RENDSZERÉNEK KIÉPÍTÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Körlánc Egyesület.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
Óvodánk 6 csoportos, 135 férőhellyel rendelkezik.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
PROGRAM.
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
A Kikelet Waldorf Óvoda Pályázata
Összegzés a pályázatok tükrében, a Zöld Óvoda és az Örökös Zöld Óvoda címek elnyeréséhez vezető útról Katóné Antal Yvette.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Ötletek, javaslatok a kritériumok teljesítését szolgáló szükségletek, célok és megjelenő igények szintjén Budapest, 2014.
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Út a sikeres tanuláshoz
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Összeállította: Szabó Ilona
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Szeretettel köszöntjük
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
Újrahasznosítás Forrás:
HELP Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata” Kaposvári Petőfi Sándor Központi Óvoda Búzavirág Tagóvoda

Az óvodai élet mindennapjaiban folyó tevékenységek Egészséges élelmiszerfogyasztás Táplálkozási szokásalakítás Szabadban tartózkodás, mozgás,levegőzés Növényápolás, állatgondozás, élősarok,kiskert rendezés Helyszíni megfigyelések, séták,kirándulások Természetóvó-védő tevékenységek Hulladékgyűjtés, komposztálás Újrahasznosítás

Hagyományápolás Zöld jeles napok ünneplése Egészséghónap, egészséghét szervezése Helyi hagyományok, néphagyományok ápolása Kézműves játszódélutánok rendezése Erdei óvodai program

Alapelvek: Sajátos projektmódszer alkalmazása Környezettudatos pedagógus modellszerep Kísérletező, felfedező pedagógusi egyéniség Gazdag ,változatos feltételrendszer Megfelelő érzelmi kapcsolat alakítása gyermek és környezete között Érdeklődésre, fogékonyságra, kutatásra és aktivitásra serkentő légkör (kis kutatók műhely) Élményekhez juttatás Biztos szabály és szokásrendszer Játékosság Környezeti neveléshez megfelelő eszközkészletünk megteremtése Komplexitás Egyéni, páros és mikro-csoportos kezdeményezések,differenciálás Önképzés, továbbképzés, szülők szemléletformálása

Óvoda működése, dolgozók szemlélete Fenntarthatóság pedagógiájának érvényesítése Takarékosság, praktikusság, energiatakarékosság elve Tevékenységközpontú módszerek Példamutató magatartás Önképzés, továbbképzés Pályázati lehetőségek kihasználása Szülők, partnerek bevonása Közös rendezvények, szülőértekezletek, nyíltnapok, játszódélutánok, kirándulások Tájékoztató, információs anyagok készítése Gyűjtő, kutató, megfigyelő munkába való bevonás Szelektív hulladékgyűjtés Környezeti játékok megismertetése, vetélkedés a szülőkkel,más intézményekkel közösen Kiállítások rendezése

Mottónk kifejezi szemléletmódunkat „… Aki szereti a szépet, az életet szereti. Aki gyermekkorában megtanult látni, az sok-sok év múlva, ha rosszkedvűen vagy bánattal sújtottan jár az úton, meglátja a zöld fűben a sárga kankalin ragyogását, vagy a fecske röptének eleganciáját, s máris szebbnek látja a világot.” /Hermann Alice/ Köszönöm a figyelmet! Trixler Zoltánné