Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …"— Előadás másolata:

1 Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi

2 Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …

3 Az antik görög kultúrában – elvezette a gyermeket arra a helyre, ahol szelleme, lelke, teste egészségesen gyarapodhatott.

4  VEZETŐ VEZETÉS – a pedagógus munkájának szerves része. Vezetés – olyan tevékenység, amely összefogja egy csoport munkáját valamilyen közös cél elérése érdekében.

5 Komplex Gondoskodó Kompromisszumos Közönyös Technokrata A KAPCSOLATOK IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG A SZERVEZET FELADATAI IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG: TANULÁS

6 A pedagógus feladatai Csoportcél elérése: minden gyermek személyiségének fejlesztése Csoport fennmaradása: közösségfejlesztés

7 „ A tanító csak az ajtót nyitja ki, belépned neked kell.” (kínai mondás)

8 Megnövekedett információ- mennyiség Szelektálás - értékközvetítés Lényegkiemelés Rendszerezés

9  A tanár támogató-segítő szerepkört tölt be, már nem ő az információ egyetlen közvetítője.  TANULÁS során:  a gyermek érdeklődésére alapozzunk.  Tartsuk fenn az érdeklődését, a tanulás iránti motivációját.  Biztonságos légkört teremtsünk az osztályban.  A gyermek maga fedezze fel az információkat, tevékenykedtessük.  Figyeljünk oda minden gyermekre!

10 Cselekvés pedagógiája Konstruktivizmus Interaktív módszerek Projekt Probléma- alapú tanulás Pozitív motiváció kialakítása A tanulók önálló tevékenysége Életközeli helyzetek megteremtése Differenciálás

11 Közösségfejlesztés

12 Európai dimenzió Nemzetiség Nyelv Értékek tobzódása Vallás Előítéletek Konfliktusok sokfélesége Másság elfogadása Szilárd értékrend kialakítása Erőszakmentes konfliktuskezelés Társadalmi- gazdasági egyenlőtlenségek

13 Kölcsönös tiszteleten alapuló tekintély Odafigyelés az egyes gyermekekre Odafigyelés a csoport dinamikájára Biztonságos légkör kialakítása Erőszakmentes konfliktuskezelés Pozitív értékek kialakítása: segítőkészség, együttműködés A tanár/tanító PÉLDAKÉP

14 Közösség - fejlesztés Szociális készségeket fejlesztő gyakorlatok és játékok Problémahelyze- tek együttes megoldása Hagyományok kialakítása Diákönkormány -zat Tanórán és iskolán kívüli rendezvények Nevelési módszerek

15

16 IskolaPedagógusSzülő Azonos, hasonló értékrend

17 Családos kirándulások Rendezvények szülőknek Beszélgetések, fogadóóra Feladatok átadása Szülői értekezletek Neveléssel kapcsolatos megbeszélések

18  A pedagógusnak számos elvárásnak kell megfelelnie, nem könnyű a tájékozódás.  A pedagógus szakma két fő irányvonala:  Tanulásszervezés  Közösségfejlesztés  A szülő partner az oktatásban-nevelésben. A legfőbb érték a GYERMEK, a pedagógus fő célja mindig az ő kibontakoztatása legyen!

19


Letölteni ppt "Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …"

Hasonló előadás


Google Hirdetések