Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A koragyermekkori nevelésről
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gyakorlatvezető mentor
Könyvből könyvtár január 22. A minőségfejlesztés, teljesítményértékelés – törvényi feladatok Csillag Ferenc FPI osztályvezető.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A pedagógiai program készítése
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Körlánc Egyesület.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
A portfólió - óvodai szakterület
Szeretettel köszöntöm
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
Összegzés a pályázatok tükrében, a Zöld Óvoda és az Örökös Zöld Óvoda címek elnyeréséhez vezető útról Katóné Antal Yvette.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Pedagógus értékelési rendszer
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Szeretettel köszöntjük
2018/2019 tanév.
Közoktatási vezető II. félév
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Az SZMBK Intézményi Modell
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére Halasi Ágnes Közoktatási vezető, Környezeti nevelő Budapest, 2014. december 17.

A DOKUMENTUMOK KOHERENCIÁJA (az önértékelési szempontsor kitöltéséhez) Településre, vagy térségre vonatkozó környezeti koncepciók, stratégiák, tervek 1. sz. Intézményi dokumentumok Helyi pedagógiai program Ellenőrzés-értékelés, a minőség, teljesítményértékelés dokumentumai Éves munkaterv és értékelése Csoportnapló Gyermeki fejlődés nyomon követési dokumentuma Nevelési év munkaterve Munkaközösségi munkaterv Zöld Óvoda munkaterv Külső világ tevékeny megismerése

Zöld óvodai tartalmak a dokumentumokban Markánsan jelenjen meg Többletet mutasson be Legyen konkrétan tetten érhető Környezeti nevelésre épített fejlesztés valósuljon meg Élhető életre neveljen Helyezze előtérbe a helyi értékeket

Dokumentumok elemzése 1. sz. Településre, vagy térségre vonatkozó környezeti koncepciók, stratégiák, tervek A fenti dokumentumok megismerése Az alábbi hívószavakra rákeresés (környezetvédelem, fenntarthatóság, szemléletváltás, környezettudatosság, akciók, kampányok, hulladék-víz-levegő-talaj, támogatás, pályázat, zöld jeles napok, hagyományok…) Találkozási (közös) pontok megkeresése az intézményi dokumentumokban

Dokumentumok elemzése Helyi pedagógiai program 1. sz. Helyi pedagógiai program 8. sz. Óvodai nevelési alapelvek, célkitűzések, módszertani kultúra Nevelési feladatok, tevékenységek Egészségnevelési és környezeti nevelési elvek Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek Gyermekvédelemmel összefüggő pedagógiai tevékenységek A szülő, gyermek, a pedagógus együttműködésének formái A gyermekek esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések

Dokumentumok elemzése Éves munkaterv és értékelése 1. sz. Éves munkaterv és értékelése 7. sz. Az óvodai nevelés nélküli munkanapok felhasználása Az óvodai élethez kapcsolódó ünnepek megünneplésének időpontjai Előre tervezhető nevelő-testületi értekezletek … időpontjai Az intézmény bemutatását szolgáló nyílt napok, rendezvények … időpontjai Továbbképzések 3. sz. Néphagyományok, zöld jeles napok, egyéb hagyományok … 7. sz. Pályázatok, belső tudásátadás 5.sz. Nyílt napok, konferencia, szakmai nap …

Dokumentumok elemzése 1. sz. Csoportnapló Nevelési terv (félévenként) Nevelési koncepció Szervezési feladatok (csoportos programok) Heti ütemtervek és azok tapasztalatai Hetirend, napirend 3. 6. 8. sz. Zöld tartalmak, helyi sajátosságok

Dokumentumok elemzése 1. sz. 1. sz. Ellenőrzés-értékelés, a minőség, teljesítményértékelés dokumentumai Gyermeki fejlődés nyomon követési dokumentuma 7. 8. sz. Kiindulási alap az intézményi mérőlapok A mérőlapokban megkeresni a zöld tartalmakkal összhangban álló szempontokat (önállóság, alkalmazkodás, felelősségvállalás, énkép, együttműködés, munkatempó, takarékoskodik a vízzel, óvja, gondozza az élő környezetet, érdeklődő környezete iránt, figyel környezete rendjére, gyakorolja a szelektív hulladékgyűjtést…) 8. sz. „Zöld” munkaközösség vezetője, a Zöld Óvoda-i feladatok megvalósításáért felelős személy (pl. intézményvezető-helyettes) szakmai ellenőrzési dokumentumai Célszerű egy, a zöld tartalmakra irányuló szempontsort összeállítani, hogy mindenki ismerje az ellenőrzés-értékelés irányultságát, tartalmát (egészséges életmódra nevelés, szokásalakítás, korszerű módszerek alkalmazása, cselekedtetés, tapasztalatszerzés…)

“Aki a nyári mezőt és sötétlő erdőket csak a televízióból ismeri, aligha fog egyetlen könnyet is ejteni utánuk, még akkor sem, ha már hallotta valahol, hogy azok mennyire fontosak az emberiség fennmaradása szempontjából.” Köszönöm a figyelmet!